کد خبر: ۱۲۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
معاون فرماندار شیراز:

مهاجرت معتادان از استان های دیگر به شیراز/ اعتیاد دانش آموزان شیرازی را تهدید می کند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیراز گفت: متاسفانه بسیاری از معتادان شیراز از استان های همجوار به این شهر مهاجرت و بار مالی گزافی را به شانه این کلانشهر تحمیل کرده اند.
به گزارش شیرازه، علی سعیدی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیراز در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز افزود: پیشگیری از گسترش مواد مخدر و مبارزه با آن باید به نخستین اولویت مسئولان در حوزه آسیب های اجتماعی تبدیل شود.

وی، اضافه کرد: نظر به فراگیر شدن مواد مخدر و همچنین مبادله اطلاعات و آسیب های ناشی از آن در فضای مجازی، این مساله به هوشیاری بیشتر و عملکرد قاطعانه تری از سوی مسئولان نیاز دارد.

سعیدی، موضوع پیشگیری از اعتیاد را مهمترین اولویت مدیران برای جلوگیری از تحمیل هزینه های بعدی دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از معتادان شیراز از استان های همجوار به این شهر مهاجرت و بار مالی گزافی را به شانه این کلانشهر تحمیل کرده اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شیراز ادامه داد: بدون شک موفقیت در مقابله با این پدیده شوم با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و استفاده از رویکرد اجتماعی امکان پذیر خواهد بود و سیاست های دولت نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر استفاده از همین ظرفیت ها برنامه ریزی شده است.

سعیدی بیان کرد: برای مبارزه با اعتیاد، انجام کارهای ایجابی به جای رفتارهای سلبی ضروری است.

وی، همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی و نهادها خواست بیش از پیش در زمینه مقابله با اعتیاد حساسیت داشته باشند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حل این مشکل با جدیت تلاش کنند.

سعیدی گفت: همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان شیراز برای بیست و ششم ژوئن (پنجم تیر) که به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده، برنامه های مفید و متناسب با این روز تدارک ببینند و مشارکت لازم برای تحقق اهداف این مناسبت که همانا مقابله ریشه ای با این معضل است، داشته باشند.

26 ژوئن که مصادف با پنجم تیرماه است به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و در ایران این روز سرآغاز هفته ای به همین نام است که تا یازدهم تیر ادامه دارد.
ایرنا
نظرات بینندگان