کد خبر: ۱۲۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور خبر داد؛

خرید 440 هزار تن گندم در سه ماهه نخست سال/ کاهش برداشت گندم در فارس

مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ کشور با اشاره به خرید ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، از کاهش ۱۲ درصدی برداشت گندم در فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، لطیف رستاد مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: برداشت محصول گندم در سه ماهه‌ی نخست امسال نسبت به سال گذشته در استان فارس ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: برداشت محصول گندم و دانه‌های روغنی مانند کلزا در فارس از نیمه دوم فرودین ماه و از شهرستان‌های جنوبی استان آغاز شده است.

رستاد با بیان اینکه اکنون برداشت گندم از مزارع شهرستان مرودشت، در حال انجام است، ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۴۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری کرده‌ایم، این میزان گندم از ۷۶ مرکز خرید در استان خریداری شده است.

مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۳ همچنین به خرید ۲۲ هزار تن کلزا از ۲۵ مرکز خرید دانه‌های روغنی در استان فارس از نیمه دوم فرودین امسال تاکنون اشاره کرد و گفت: این میزان کلزا نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.

رستاد با بیان اینکه برداشت کلزا در شهرستان‌های سپیدان، پاسارگاد، آباده، مرودشت همچنان ادمه دارد، تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها و تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر موجب کاهش برداشت میزان گندم شده است.

نظرات بینندگان