کد خبر: ۱۲۲۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۷

راه اندازی کشتی بانوان در لارستان

برای نخستین بار کلاس‌های کشتی در رشته‌های کلاسیک و آلیش بانوان در لارستان برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، علی‌اکبر عسکرپور رئیس هیأت کشتی لارستان گفت: اتحادیه جهانی کشتی با آگاهی از تقاضای گسترده بخشی از بانوان علاقمند به کشتی در دنیا به ویژه بانوان مسلمان، اعلام کرد که این حرکت فدراسیون کشتی یک گام بزرگ در جهت توسعه کشتی آزاد زنان است و در آینده دستاورد‌های بیشتری در مورد این طرح خواهد داشت.

وی افزود: حضور این سبک جدید در کشتی بانوان با پوشش کامل فرصتی مناسب برای ایران و سایر کشور‌های اسلامی است که با توجه به علاقمندی کشور‌های مسلمان و حتی غیرمسلمان، از این فرصت برای ورود تدریجی این سبک به رقابت‌های بین‌المللی بزرگ استفاده کنند.

عسکرپور با اشاره به اینکه رشته کشتی بانوان با تلاش فدراسیون ایران از سال ۲۰۱۸ جزء سبک‌های کشتی مورد تایید اتحادیه جهانی قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به تلاش‌های فدراسیون ایران در مسیر بین‌المللی شدن کشتی بانوان، مقرر شد ایران پس از توافق با کشور‌های مدنظر برای میزبانی تورنمنت‌های بین‌المللی کشتی کلاسیک زنان، رقابت‌های یاد شده را به اتحادیه جهانی کشتی اعلام کند تا در تقویم سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ میلادی این اتحادیه قرار گیرد.

عسکرپور ادامه داد: کشتی بانوان یکی از شیوه‌های غیرالمپیکی کشتی زنان زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی است و این سبک جدا از کشتی آزاد زنان است و ورزشکاران این رشته با کشتی‌گیران کشتی آزاد زنان رقابت نمی‌کنند.

وی گفت: هیأت کشتی لارستان پس از تصویب اتحادیه جهانی کشتی تلاش دارد تا رشته‌های کشتی کلاسیک و آلیش بانوان را در این شهرستان راه‌اندازی کند.

رئیس هیأت کشتی لارستان تصریح کرد: بانوان علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در کلاس‌های کشتی کلاسیک و آلیش به بخش ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان لارستان مراجعه و یا با مسوول روابط عمومی هیأت کشتی تماس حاصل کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به نبود مربی رسمی در رشته‌های کشتی کلاسیک و آلیش بانوان و تشکیل دوره‌های مربی‌گری درجه ملی توسط فدراسیون کشتی درپایان تیرماه، علاقه‌مندان به امر مربی‌گری نیز تا تاریخ ۱۰ تیرماه سال ثبت نام کنند تا اقدامات لازم از سوی هیأت کشتی استان فارس صورت گیرد.

برچسب ها: لارستان ، کشتی ، بانوان
نظرات بینندگان