کد خبر: ۱۲۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
رئیس صنف فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز:

دلالان سرمایه دار نظم بازار مصالح ساختمانی را بهم ریخته اند/ با وجود رکود در فروش مصالح و ساخت و ساز قیمت مسکن رشد داشته است

حسین پور رئیس صنف فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز گفت: بر اساس میزان فروش مصالح، به نظر می رسد وضعیت ساخت و ساز نیز همچنان دچار رکود است و این حوزه تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش شیرازه؛ در حالی که آمارها از رکود در بازار ساخت و ساز مسکن حکایت دارد، امّا با این حال ماه به ماه قیمت مسکن افزایش پیدا می کند که با توجه به یکسان نبودن عرضه و تقاضا و حتی رکود بی سابقه در بازار مسکن، معلوم نیست با چه منطقی شاهد گرانی هستیم.

پرویز حسین پور رئیس صنف فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه درباره قیمت مصالح ساختمانی اظهار داشت: مصالح ساختمانی در سال جدید افزایش قیمتی نداشته و فقط یک رشد حبابی در زمان اعتصاب کامیونداران به وجود آمد که بعد از چند روز قیمت ها به نرخ اولیه برگشت.
وی درباره افزایش قیمت مصالح ساختمانی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیان داشت: قیمت ها نسبت به سال قبل 8 الی 10 درصد افزایش داشته که این مقدار افزایش هرساله اتفاق می افتد و طبیعی است.

رئیس صنف فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز درباره وضعیت بازار فروش نیز اظهار داشت: وضعیت فروش همچنان دچار رکود است و این روند از سالهای قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد.

حسین پور کارخانجات را یکی از عوامل گرانی و رکود دانست و افزود: کارخانه ها یک قیمت مصوب برای فروش دارند، اما در این میان یک عده دلال هستند که با وجود اینکه پروانه و مجوز خرید ندارند ولی سرمایه کلان دارند با مراجعه به کارخانجات و پیشنهاد مبالغ  نقد و کلان برای خرید سیمان، کارخانه دار را جهت فروش مصالح قانع می کنند و بعضا مصالح ساختمانی را غیر قانونی و پایین تر از نرخ مصوب و با تخفیف های زیادی خریداری و در اختیار دلالان دیگر می گذارند که با این فرایند عملا نظم بازار بهم می ریزد و چون بیشتر فروشندگان مصالح ساختمانی قدرت رقابت با این دلال ها را ندارند، ناخودآگاه از بازار حذف می شوند.

مدیر صنف فروشندگان مصالح ساختمانی فارس خاطر نشان کرد: بر اساس میزان فروش مصالح، به نظر می رسد وضعیت ساخت و ساز نیز همچنان دچار رکود است و این حوزه تغییر محسوسی نداشته است.

لازم به ذکر است به گفته کارشناسان اقتصادی چنانچه بخواهیم اقتصاد کشور را از بحران خارج کنیم، یکی از اساسی ترین راه ها رونق بخشیدن به بازار مسکن است.

برچسب ها: بازار مسکن ، رکود ، شیراز
نظرات بینندگان