کد خبر: ۱۲۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
استاندار فارس:

حضور یک نماینده در لیگ برتر فوتبال حق مردم فارس است

استاندار فارس اعتقاد دارد که حضور نماینده‌ای در بالاترین سطح حرفه‎ای فوتبال کشور از حقوق مسلم مردم این استان به شمار می‌رود.
به گزارش شیرازه اسماعیل تبادار‌ در دیدار با مدیرکل ورزش فارس و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره تیم های قشقایی و فجر شهید سپاسی شیراز‌ با تاکید بر لزوم توسعه نشاط و شادی در جامعه به واسطه گسترش فعالیت‌های ورزشی، اظهار داشت: باید در کنار توجه به توسعه ورزش همگانی برای پیشبرد و پیشرفت ورزش حرفه‌ای نیز برنامه‌ریزی کرد‌. وی توسعه ورزش حرفه‌ای را مستلزم برنامه ریزی دقیق و علمی باشگاه‌ها دانست و افزود: رویدادهای ورزشی تاثیرات شگرفی در اقتصاد استان ایجاد می‌کند که ردپای این تاثیرات در مراحل گذار آنها به توسعه‌یافتگی یا ظهور اقتصادی مشهود‌ است‌.

رئیس شورای عالی ورزش استان فارس گفت: ورزش در بسیاری از کشورها علاوه بر اینکه امری فردی و موثر در سلامت جسم و روح تلقی می‌شود، در امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مخصوصا اقتصادی جایگاه کلیدی یافته است‌. تبادار با بیان اینکه دولت در فصل گذشته علیرغم تمام محدودیت‌های مالی و قانونی حمایت کاملی را از تیم‌های فوتبال حاضر در لیگ‌های مختلف کشور کرده است، ادامه داد: تلاش داریم تا در فصل پیش رو نیز از این تیم‌ها در حد بضاعت قانونی حمایت کنیم‌. وی در ادامه این دیدار که رحیم زارع نماینده مردم آباده و بوانات و رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش و همچنین کوروش کرم پور نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیر و کارزین نیز حضور داشتند، نقش بخش خصوصی را در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: فراهم کردن بسترهای لازم برای بخش خصوصی از سوی دولت، این نقش را بسیار پر رنگ تر از گذشته کرده است‌. تبادار خواستار تبیین برنامه‌های مدون ورزشی بر پایه نگاهی علمی در بخش خصوصی شد و گفت: بازاریابی از طریق ورزش و بازاریابی ورزشی دو عامل اصلی توسعه بخش خصوصی ورزش است که برنامه ریزان بخش خصوصی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در عین حال گفت: حمایت‌های بخش خصوصی در تیم‌داری رشته‌های مختلف در لیگ‌های کشور بر کسی پوشیده نیست، به همین منظور تلاش می‌کنیم تا شرایط و تسهیلات برای مدیران این بخش ‌در جهت متعادل‌سازی رشد ورزش استان و تامین منافع اقتصادی بخش خصوصی فراهم شود‌. استاندار فارس تصریح کرد که حمایت‌های مد نظر محدود به رشته فوتبال نبوده و براساس طرح آمایش سرزمین، حمایت‌های بیشتر معطوف به ورزش‌هایی خواهد بود که ظرفیت توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشند.


برچسب ها: شیرازه ، ورزشی ، اخبار
نظرات بینندگان