کد خبر: ۱۲۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

شیراز شهر بدون پلاستیک؛ توزیع کیسه های پارچه ای در نانوایی های شیراز

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: یک شرکت دوستدار محیط زیست در راستای فرهنگ سازی و ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، به توزیع این کیسه‌ها در تعدادی از نانوایی‌ها پرداخت.
به گزارش شیرازه، زارع مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در ادامه پویش «شیراز شهر بدون پلاستیک» یک شرکت دوستدار محیط زیست در راستای فرهنگ سازی و ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، به توزیع این کیسه‌ها در تعدادی از نانوایی‌ها پرداخت.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف این حرکت خودجوش ارتقای سلامت شهروندان و همچنین کمک به حفظ محیط زیست است.

زارع با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲ هزار کیسه‌های نخی توسط این شرکت در چند نانوایی در سطح شهر شیراز توزیع شده است، افزود: به زودی قرار است ۲۰ هزار عدد از این کیسه‌ها با ۵۰ درصد یارانه توزیع شده و مردم می‌توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: طی تحقیق و بررسی کارشناسان حوزه سلامت، زمانی که نان داغ درون کیسه پلاستیکی قرار می‌گیرد مواد شیمیایی موجود در کیسه با نان ترکیب شده و انواع بیماری ها، سرطان‌ها و امراض گوارشی را به همراه دارد.

وی بیان کرد: از معایب دیگر کیسه‌های پلاستیکی در حوزه محیط زیست این است که کیسه‌ها برای تجزیه شدن در طبیعت از ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال زمان نیاز دارند در حالی که کیسه‌های پارچه‌ای از نخ طبیعی بدون مواد نفتی، پلاستیکی و شیمیایی تولید شده و به راحتی در طبیعت زیست تجزیه پذیر هستند.

باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان