کد خبر: ۱۲۳۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
بازرس کل استان فارس اعلام کرد:

افزایش تخلفات اداری طی سال 96 در فارس

بازرس کل استان فارس با تاکید براینکه نمی‌توان با قاطعیت از افزایش یا کاهش تخلفات سخن گفت، تاکید کرد که در سال 96 شاهد افزایش 20 درصدی تخلف‌های کیفری و اداری بوده‌ایم.

به گزارش شیرازه، کاظم اکرمی پنجشنبه 31 خرداد و در آستانه‌ی هفته‌ی قوه‌ی قضاییه در یک کنفرانس خبری افزود: بازرسی‌های مد نظر سازمان 2 بخش برنامه‌ای و موردی را شامل می‌شود.

او اضافه کرد: در استان فارس و طی سال 96 بالغ بر 46 مورد بازرسی برنامه‌ای و 103 فقره بازرسی موردی و در مجموع 195 فقره بازرسی انجام شده است.

اکرمی ادامه داد: بازرسی‌ها در مجموع به تهیه‌ی 227 فقره گزارش انجامید که بخشی از این گزارش‌ها اصلاحی و مواردی نیز اختصاصی بوده که به مراجع اداری، قضایی یا هئیت‌های رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شده است.

رییس منطقه‌ی 3 سازمان بازرسی کشور، گفت: در قالب این گزارش‌ها تعداد 344 نفر به مراجع مختلف قضایی یا هیئت‌های تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

اکرمی یکی از موارد مورد نظر در بازرسی‌ها را بررسی مصوبات شوراها و مراجع مختلف تصمیم‌گیری اداری دانست و گفت: در مجموع طی سال 96 تعداد 25 مصوبه‌های شوراها و مراکز و مراجع تصمیم‌گیری در استان فارس براساس گزارش‌های بازرسی استان ابطال شده است.

بازرس کل استان فارس گفت: در سال 96 کارشناسان این اداره بر 1300 مورد معاملات دولتی اعم از مناقصه و مزایده، نظارت داشته‌اند و در این رابطه 78 مورد تذکر کتبی و 465 مورد تذکر شفاهی با هدف اصلاح روند، به دستگاه‌های مربوطه داده شده است.

اکرمی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی براینکه میزان تخلفات، خصوصا در بخش دولتی در استان فارس روند افزایشی یا کاهشی داشته است؟ گفت: در مجموع، شاهد افزایش حدود 20 درصدی تخلفات بوده‌ایم که این شامل تخلفات اداری و کیفری می‌شود.

بازرس کل استان فارس توضیح داد که گزارش‌ اختصاصی این اداره گزارش‌هایی است که به مراجع قضایی یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع می‌شود و گزارش‌های اصلاحی مواردی را شامل می‌شود که به دستگاه مربوطه برای اصلاح یک اقدام یا روند منتقل می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان