کد خبر: ۱۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

تلاش 6 ایستگاه آتش نشانی برای مهار آتش سوزی یک انبار

آتش سوزی گسترده در یک انبار لوازم یدکی خودرو در خیابان دکتر حسابی با تلاش آتش نشانان 6 ایستگاه آتش نشانی شیراز خاموش شد.
به گزارش شیرازه، در پی تماس شهروندان با ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز و اعلام آتش سوزی یک واحد بزرگ انبار لوازم یدکی، بلافاصله این ستاد، آتش نشانان ایستگاه های 4، 20، 15، 14، 2 و 8 به همراه دستگاه های تانکر آب، تنفسی و خودروهای ویژه حمل کف آتش نشانی را در ساعت 1:11 دقیقه بامداد روز پنج شنبه به محل حادثه واقع در خیابان دکتر حسابی فرستاد.

نامجو وصالی معاون عملیات سازمان آتش نشانی که از همان لحظات اول به اتفاق نیروهای آتش نشانی شیراز در محل حادثه حضور یافته بود، دراین باره گفت: محل حادثه یک باب انبار لوازم یدکی خودرو به وسعت تقریبی هزار متر مربع در دو قسمت روباز و روبسته بود که تعداد زیادی از لوازم جانبی خودرو در آن نگهداری می شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر انبار داری غیر اصولی و کاملا ناایمن در این مکان، مقادیر زیادی مواد سریع الاشتعال در مجاورت قطعات وجود داشت، که سرعت و شدت حریق را افزایش می داد و کنترل آن را دشوار کرده بود.

وصالی با اشاره به این که مواد قابل اشتعال باعث گسترش بیشتر آتش سوزی درداخل انبار می شد، ادامه داد: شعله های آتش درحال سرایت به اطراف بود که نیروهای عملیات بسرعت عملیات خود را آغاز کردند.

معاون عملیات این سازمان در مورد نحوه عملیات آتش نشانان افزود: با توجه به اینکه براثر شدت حرارت سقف و دیوارهای این انبار دفرمه شده بود و هر لحظه امکان ریزش آن وجود داشت، نیروهای آتش نشانی به سه گروه تقسیم شدند که از سه جهت به مهار شعله ها ی آتش مشغول شدند و گروهی دیگر نیز  با تخریب دیوار باغی که در مجاورت انبار وجود داشت کار جلوگیری از انتقال حرارت و آتش را به واحدهای مجاور بر عهده گرفتند.

وی در ادامه افزود:آتش نشانان با تلاش و سرعت عمل بالای خود سرانجام موفق شدند شعله های سرکش آتش را مهار کرده و از سرایت و گسترش بیشتر آن جلوگیری بعمل آورند.
وصالی اعلام کرد: خوشبختانه دراین آتش سوزی وسیع به هیچ کس آسیب جانی نرسید ولی خسارات مالی زیادی به مالکین وارد شد.

این مدیر آتش نشانی درخاتمه اظهارداشت: پس از خاموش شدن کامل آتش سوزی، محل جهت بررسی علت بروز این حادثه و همچنین برآورد دقیق خسارات وارده، تحویل کارشناسان سازمان آتش نشانی شد.

نظرات بینندگان