کد خبر: ۱۲۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

واکنش دیرهنگام صدا و سیما به ماجرای عدم حضور «پویول» در تلویزیون

صبح امروز و بعد از گذشته 58 ساعت صدا وسیما علت عدم حضور پویول مدافع سابق تیم بارسلونا را اعلام کرد.
واکنش دیرهنگام صدا و سیما به ماجرای عدم حضور «پویول» در ویژه برنامه 2018به گزارش شیرازه، عدم حضور کارلوس پویول در ویژه‌برنامه 2018 در شب بازی ایران و اسپانیا و انتشار خبر قهر عادل فردوسی پور، طی چند روز گذشته نقل محافل رسانه ای داخل و خارج از کشور شده بود.

در ابتدا برخی از رسانه ها مدعی شدند که مدل موی مدافع سابق تیم بارسلونا باعث شد تا او نتواند که در ویژه برنامه جام جهانی تلویزیون حضور یابد.
فردوسی پور نیز که معمولا استاد کنایه زدن به موضوعات روز جامعه در قالب گزارش های ورزشی است ترجیح داد تا در این باره سکوت کند.

اما بالاخره صبح امروز و بعد از گذشته 58 ساعت صدا وسیما علت عدم حضور پویول را اعلام کرد.

مرتضی میرباقری معاون سیما گفت: بعد از دعوت فیگو کاپیتان تیم ملی پرتغال در برنامه سال گذشته حواشی زیادی شکل گرفت که لزومی ندارد یک چهره خارجی برای حضور چند دقیقه‌ای‌اش در برنامه ورزشی،چند صد میلیون پول دریافت کند.

وی ادامه داد: همان موقع رسانه ملی اعلام کرد که هزینه حضور این چهره‌های خارجی از سوی اسپانسرها بوده و به هیچ وجه از بودجه صدا و سیما هزینه نشده است. این مساله در رسانه ملی ولو این‌که اسپانسر هزینه حضور یک کارشناس خارجی را بدهد مورد بررسی قرار گرفت و رئیس شورای ورزش سیما بعد از بررسی و این‌که جلوی حواشی را بگیرد، رسما ابلاغ کرد دعوت از کارشناسان خارجی در برنامه‌های ورزشی و پرداخت چند صد میلیونی برای چند دقیقه حضور ولو این‌که از سوی اسپانسر هم صورت بگیرد، ممنوع و مخالف سیاست‌های رسانه ملی است.

میرباقری تصریح کرد: بنابراین ما از ابتدا هم تصمیمی برای حضور کارشناس خارجی در برنامه 2018 نداشتیم. بهتر است به جای پرداختن به حواشی، انرژی خودمان را برای حمایت از تیم ملی قرار بدهیم. همچنین برنامه سازان نباید درگیر حاشیه شوند و از خلاقیت‌های خودشان برای حمایت از ورزشکاران استفاده کنند. هدف ما در رسانه ملی تاکید بر امیدآفرینی است. بنابراین هماهنگی برای حضور کارشناس خارجی صورت نگرفته بود.

معاون سیما در پاسخ به این سوال که برخی اظهار کرده‌اند که رسانه ملی به خاطر پوشش ظاهری پویول با حضورش مخالفت کرده است؟ توضیح داد: شایعه عدم حضور این کارشناس به دلیل ظاهرش از سوی بی.‌بی‌.سی بوده و رسانه ملی این مساله را صد در صد تکذیب می‌کند.
نظرات بینندگان