کد خبر: ۱۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

عدم توجه به فرهنگ دینی مشکل جامعه امروز است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم توجه به فرهنگ دینی و قرآنی است و عدم توجه به این فرهنگ چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کرده است.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صادق مهرابی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ۱ تیر سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) بوده و اعتقاد داریم تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه نیز توجه به فرهنگ دینی است.

وی ادامه داد:اگر به دنبال رفع ترافیک، احتکار، ناسازگاری در کانون خانواده که باعث شده از هر ۳ ازدواج شاهد یک طلاق باشیم راهی به غیر بازگشت به حوزه دینی و فرهنگ قرآنی نداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس افزود: مشکل اقتصاد و آسیب اجتماعی به دلیل عدم توجه به فرهنگ نماز است، اقتصاد بدون توجه به فرهنگ، وضعیت امروز را به همراه دارد که هر روز نگران بانکداری، ارز و... باشیم.

حجت الاسلام مهرابی تصریح کرد: توجه به بانکداری اسلامی نداریم و این مشکل است امروز به حاشیه راندن دستگاه های فرهنگی یعنی بالا رفتن آمار بزهکاری، طلاق و اگر الگوپذیری از اهل بیت(ع) و فرهنگ قرآنی باشد باعث سامان جامعه خواهیم بود.

وی افزود: مهجور کردن دستگاه های فرهنگی لطمه به نظام می زند و امروز در استان فارس نیز زیر ساخت فرهنگی و مدیریت واحد فرهنگی دیده نمی شود که لطمه به روند روبه رشد استان خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی باید در تصمیم گیری های کلان مد نظر مسئولین قرار داده شود ادامه داد: در تصمیم گیری کلان باید توجه ویژه به فرهنگ دینی داشته باشیم و در این راستا شورا و شهرداری شیراز باید دغدغه توسعه فرهنگی دینی در سطح شهر داشته باشند زیرا اولویت آنها نیز فرهنگی است.

وی تصریح کرد: حرف های زیادی در حوزه فرهنگی زده می شود اما شاهد عمل نیستیم و در این راستا باید مسئولین دستگاه های فرهنگی و دستگاه هایی که از فرهنگ حرف می زنند در مقابل مردم و رسانه ها مناظره کنند تا کم کاری ها مشخص شود.

حجت الاسلام مهرابی یادآور شد: باید جایگاه شورای فرهنگ عمومی و توسعه قرآنی در توسعه استان دیده شود و انتظار داریم استاندار فارس در این راستا توجه لازم را داشته باشد.

وی افزود: یک دست صدا ندارد و در این راستا همگان باید همکاری کنند تا فضای دینی در جامعه حاکم شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه این سازمان از نزدیک با مردم و جوانان در ارتباط است، گفت: اوقات فراغت را تبلیغات اسلامی با راه اندازی ۲۰۰ پایگاه در سطح شهر شیراز مدیریت می کند و اما متاسفانه برخی از مسئولین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی را بنر زدن و پوستر می دانند.

حجت الاسلام مهرابی تاکید کرد: تبلیغات اسلامی دستگاه محتوایی است و در این راستا دانشگاه، حوزه و اصناف مختلف هرگونه گفتمانی تعریف کنند ما ورود می کنیم و سازمان تبلیغات کارش بنر زدن و پوستر زدن نیست همانگونه که کار شهرداری تنها فعالیت های عمرانی نیست و باید به چهره فرهنگی نیز توجه کند.

وی تاکید کرد: مسئولین بدانند یکی از راه های برون رفت از مشکلات فعال کردن ظرفیت مردمی است که برای رسیدن به این مهم باید به هیات مذهبی، مساجد و.. توجه داشت.

نظرات بینندگان