کد خبر: ۱۲۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

مقابله با بیابان زایی با کاشت یک میلیون اصله درخت گز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: برای مقابله با بیابان‌زایی در استان یک میلیون اصله درخت گز کاشته شده است.
به گزارش شیرازه، مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه برای مقابله با بیابان‌زایی در استان یک میلیون اصله درخت گز کاشته شده است، اظهار کرد: این طرح،  تاکنون در سطح ۲ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان‌های زرین دشت، لار، لامرد و خنج اجرا شده است.

وی با بیان اینکه برای احیای گونه‌های کمیاب گیاهی، حفاظت، احیاء و بهره‌برداری عرصه منابع طبیعی از سال ۱۳۸۳ در استان، طرح مشارکتی گزکاری آغاز شده است، اضافه کرد: این استان جزو سه استان اول کشور در اجرای طرح مذکور است.

بوستانی، از اهداف این طرح را جلب مشارکت فعال مردم در جهت احیاء عرصه‌های بیابانی و ایجاد زمینه اشتغال و تولید درآمد برای بهره‌برداران ساکن این عرصه‌ها برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به اینکه این طرح موجب ایجاد اشتغال برای خانوار‌های ساکن در مناطق بیابانی استان شده، تصریح کرد: این طرح تاکنون،  برای بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای حدود ۲ هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هکتار از اراضی ۱۷ شهرستان استان در معرض بیابانزایی است، ادامه داد: تاکنون ۲۰ منطقه حساس و ۹ منطقه کانون بحرانی فرسایش بادی در فارس شناسایی شده است.

برچسب ها: بیایان زدایی ، فارس ، درخت
نظرات بینندگان