کد خبر: ۱۲۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۷

رقابت ۷۲۳ دانش آموز از شهرستان مهر در آزمون سراسری ۹۷

جلسه هماهنگی در برگزاری آزمون سراسری کنکور با حضور ادارات مرتبط و به ریاست غلام پور معاون فرماندار شهرستان مهر تشکیل شد.
به گزارش شیرازه، جلسه هماهنگی در   برگزاری آزمون سراسری کنکور با حضور ادارات مرتبط و به ریاست غلام پور معاون فرماندار شهرستان مهر تشکیل شد.

  معاون فرماندار مهر در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری دستگاه های ذیربط بیان داشت:  همه ادارات و نهادها باید توان خود را به کار گیرند تا دانش‌آموزان ، آزمون حساس کنکور را با آرامش هرچه تمام تر پشت سر بگذارند.

وی افزود:  آزمون سراسری کنکور را  می‌توان مهم ترین مرحله در دوران تحصیلی چندین ساله دانش آموزان دانست لذا دستگاه های خدماتی نظیر مدیریت برق شهرستان دقت داشته باشند تا در هنگام برگزاری آزمون ، قطع برق و یا افت ولتاژ نداشته باشیم.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهر خاطرنشان کرد:  آزمون سراسری را می توان به نوعی با شبهای قدر در ماه مبارک رمضان مقایسه کرد.  معتقدیم در شب قدر سرنوشت یک سال پیش رو برای انسان رقم خورده و مقدر می شود ؛ آزمون کنکور نیز می تواند سرنوشت و آینده تحصیلی، شغلی و مسیر زندگی یک دانش آموز را مشخص کند.

ابراهیم سلامی تصریح کرد:  بنابراین همه ما وظیفه سنگینی در قبال  آماده سازی دانش آموزان و برگزاری این آزمون بر عهده داریم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهر با بیان اینکه در آزمون سراسری سال ۹۷  یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کرده اند ابراز داشت: در آزمون امسال تعداد ۷۲۳ دانش آموز شهرستان مهر شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۵۶ نفر  دررشته ریاضی، ۲۱۳ نفر در رشته انسانی ، ۳۶ نفر هنر، ۳۶۵ نفر تجربی و ۵۳ نفر در آزمون زبان های خارجی شرکت خواهند.

گفتنی است داوطلبان از (یکشنبه سوم تیر) تا روز (چهارشنبه ۶ تیر ۹۷ ) می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند. داوطلبانی هم که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شدند باید علاوه بر دریافت پرینت کارت گروه آزمایشی اصلی نسبت به دریافت پرینت کارت گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم نیز اقدام کنند.

لازم به ذکر است کنکور سراسری سال ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود. آزمون گروه‌های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار خواهد شد..


نظرات بینندگان