کد خبر: ۱۲۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
رئیس اداره نظارت بر آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

افزایش نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی فارس

دکتر شیرازی یگانه گفت: اداره امور آزمايشگاه های استان فارس به منظور ارتقای سطح كيفي و كمي خدمات آزمايشگاهي نظارت های خود را افزایش می دهد.

به گزارش شیرازه، اداره امور آزمایشگاه های استان فارس، زیر مجموعه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به صورت منظم،بر عملکرد 405 آزمایشگاه تشخیص طبی استان، نظارت دارد. رئیس اداره نظارت بر آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: این اداره با هدف فراهم سازی بستر مناسبی برای ارایه خدمات آزمايشگاهي مطابق با استانداردهاي جهاني، در امر نظارت و ارزشيابي و کنترل کيفي آزمايشگاه هاي تشخيص طبي دولتي و خصوصي استان، با استفاده از آخرين روش هاي علمي فعاليت مي‌کند.

دکتر «بابک شیرازی یگانه»، رسالت اصلي اداره امور آزمايشگاه های استان فارس،را ارتقای سطح كيفي و كمي خدمات آزمايشگاهي عنوان کرد و افزود: این مولفه با نگرش به توسعه خدمات آزمايشگاهي در تمامي زمينه ها،سهولت دسترسي به خدمات آزمايشگاهي برای تمامي افراد جامعه وارتقای كيفيت خدمات آزمايشگاهي با اجراي الزامات آزمايشگاه مرجع سلامت، به اجرا در می آید.

او با اشاره به اینکه یکی از مهمترین وظایف این اداره،انجام نظارت هاي مستمر و مميزي، رسيدگي به تخلفات آزمايشگاه ها و پيگيري موارد مطرح شده در این زمینه است،از افزایش نظارت بر آزمایشگاه بیمارستان ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه های خصوصی مستقل استان خبر داد و اضافه کرد: با هدف ارائه خدمات باکیفیت و جلوگيري از تخلفات و نواقص احتمالي، بازديدهاي کارشناسان این اداره از تمام آزمایشگاه ها در سطح استان، در حال افزايش است.

رئیس اداره نظارت بر آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه با بیان اینکه در چند ماه گذشته بیش از 220 آزمایشگاه در سطح استان مورد نظارت قرار گرفته اند، گفت: کارشناسان این حوزه بر رعایت دستورکارها، بخشنامه ها و رعایت تعرفه های تست های آزمایشگاهی، ارائه خدمات آزمایشگاهی باکيفيت به مراجعان در بيمارستان ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه های خصوصي تاکيد داشته و اين مراکز ملزم هستند تا مجموعه خود را با ضوابط و دستورکارهاي ارسالي از آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تطبيق داده و بهترين خدمات را در زمان مناسب به مراجعان، ارائه دهند.

دکتر شیرازی یگانه تاکید کرد: ایجاد رضایتمندی مردم در دریافت خدمات آزمایشگاهی در استان از اهمیت بسزایی برخوردار است که با اجرای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و درمان، پنل تست های تخصصی و فوق تخصصی متنوعی در آزمایشگاه مرجع معاونت درمان و آزمایشگاه های مراکز دولتی راه اندازی شده و ارائه خدمات آزمایشگاهی به بیماران در این مراکز گسترش پیدا کرده و با 58 درصد افزایش مراجعه مردم به بیمارستان های دولتی، همراه بوده است.

او ادامه داد: این در حالی است که در تلاش هستیم با تمام کمبودها و کاستی های مالی، سطح رضایتمندی را حفظ و خدمات بهتری ارائه دهیم.

آزمایشگاه مرجع؛تنها آزمايشگاه تخصصي و فوق تخصصيدانشگاهدر استان

رئیسآزمايشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشكي شيراز نیز گفت: آزمايشگاه مرجع دانشگاه، تنها آزمايشگاه تخصصي و فوق تخصصيدانشگاهدر استان است که با دارا بودن تجهيزات بسيار پيشرفته به صورت شبانه روزي به بيمارستان ها و مراكز آموزشي درماني استان خدمات ارائه می کند.

دکتر «قاسم خسروانی»از پذیرش 24 هزار نمونه ارجاعی و انجام 52هزار تست آزمایشگاهی در ماه های اخیر، در آزمایشگاه مرجع دانشگاه، خبر داد.

او یادآور شد:ارايه خدمات آزمايشگاهي متنوع و با کيفيت برتر در آزمايشگاه مرجعو همچنین انجام آزمایش های اورژانسی بیماران بستری، دیالیزی و اتاق عمل در کوتاه ترین زمان ممکن، در کنار پاسخدهی آنلاین، تا حدود زیادی توانسته نیاز بیمارستان های استان را برطرف کند و همچنین موجب رضایتمندی بیشتر بیماران شده است.

نظرات بینندگان