کد خبر: ۱۲۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۰۵ تير ۱۳۹۷
در استان فارس صورت می گیرد؛

شرکت 84 هزار نفر داوطلب فارسی در آزمون سراسری دانشگاه ها/ بانوان 60درصد داوطلبان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: امسال شمار داوطلب شرکت در این آزمون در کل کشور، یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر است که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار نفر آن متعلق به استان فارس است.
به گزارش شیرازه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: آزمون سراسری روزهای پنجشنبه ( ۷تیر) و جمعه (۸ تیر) در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

محسن تقوی بیان کرد: داوطلبان گروه آموزشی ریاضی و علوم انسانی صبح پنج شنبه، گروه آزمایشی هنر عصر پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبانهای خارجی، عصر جمعه در جلسه آزمون شرکت می کنند.

وی ادامه داد: امسال شمار داوطلب شرکت در این آزمون در کل کشور، یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ نفر است که از این تعداد ۸۴ هزار و ۷۳۴ نفر آن متعلق به استان فارس است و از مجموع داوطبان این استان، ۳۵ هزار و ۳۴۱ نفر در حوزه های این آزمون در شیراز شرکت می کنند.

تقوی اضافه کرد: آزمون سراسری امسال در ۳۵ شهر استان فارس برگزار می شود و باجه های رفع نقص در همه شهرستان ها به رفع مشکل داوطلبان می پردازند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز گفت: داوطلبان می توانند از امروز (سوم تیر) با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

تقوی بیان کرد: چنانچه در کارت های داوطلبان اشتباهی وجود داشته باشد، شعبه رفع نقص در شهرستان های مختلف این استان دایر است و در شهر شیراز این شعبه در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی غربی با حضور نمایندگان سازمان سنجش مستقر شده است.

وی ادامه داد: درهای حوزه های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷ صبح و بعدازظهرها راس ساعت ۱۴:۳۰بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن درهای حوزه های برگزاری آزمون، ممانعت بعمل خواهد آمد.

تقوی، با اشاره به اینکه بیشترین شمار داوطلبان امسال مربوط به گروه آزمایشی تجربی است، بیان داشت: امسال ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر در گروه آزمایشی تجربی، ۱۴۴هزار و ۴۳۷ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۴۵هزار و ۵۳۱ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی و ۷۸ هزار و ۸۱۵ نفر در گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور به رقابت می پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز اضافه کرد: امسال تعداد داوطلبان شرکت در آزمون سراسری در کل کشور ۱۲۳هزار نفر یعنی ۱۱درصد در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافته است.

تقوی گفت: همچون سال ۹۶، امسال نیز حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان کشور و استان فارس را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می دهند.

وی در بخش دیگری از مطالب خود اظهار کرد: دانشگاه شیراز در سالیان گذشته، لوح تقدیر سازمان سنجش را به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری آزمون سراسری از آن خود کرده است.


نظرات بینندگان