کد خبر: ۱۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
به همت جمعیت هلال احمر فارس صورت گرفت:

بارش باران مهربانی، ارمغان طرح «همای رحمت» برای تسکین آلام بیماران نیازمند

رئیس جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: در ماه رمضان در استان فارس 7 سفره مهربانی در شهرهای خرامه، لار، فسا، شیراز و نی‌ریز برپا شده و 5500 نفر از روزه‌داران نیازمند اطعام شدند.
به گزارش شیرازه، مراسم گلریزان و جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران برای تامین بخشی از هزینه های دارو و درمان بیماران نیازمند تحت عنوان نخستین آیین باران مهربانی جمعیت هلال احمر استان فارس برگزار شد و نشان داد  در این اوضاع اقتصادی نابسامان هنوز هم آداب و مرام پهلوانی می‌تواند بارقه های امید و نشاط را در جامعه ایجاد کند. گلریزان یکی از همین آداب است که این روزها با قیمت های سر به فلک کشیده داروها  و خدمات درمانی می‌تواند حداقل به صورت موقت گل لبخند را روی لبان بیماران نیازمند بکارد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان فارس درباره جزئیات این برنامه ابراز داشت: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف خود طرحی به نام " همای رحمت" را هر ساله در سطح ملی اجرا می‌کند که این طرح بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان و در قالب توزیع بسته‌های غذایی خشک بین اقشار نیازمند و گستراندن سفره‌های مهربانی اجرا می‌شود که در استان فارس نیز امسال این طرح اجرا و نزدیک به 7 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شده است. همچنین در ماه رمضان در استان فارس 7 سفره مهربانی در شهرهای خرامه، لار، فسا، شیراز و نی‌ریز برپا شده و 5500 نفر از روزه‌داران نیازمند اطعام شدند.

وی اضافه کرد: امسال طرح همای رحمت  رویکردهای دیگری نیز داشت؛ آیین باران مهربانی برای دستگیری از بیماران نیازمند به این طرح اضافه شد. این آیین به عنوان گام اول گردهمایی استانی خیرین نیک اندیش و تلاش برای جذب مشارکت های نقدی وتعهدات غیر نقدی آنها در راستای اهداف عام المنفعه و بشردوستانه، در استان فارس با همکاری مشترک و سه جانبه جمعیت هلال احمر، مجمع خیرین تامین سلامت و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور حدود 200 نفر از خیرین به میزبانی جمعیت در شیراز برگزار گردید.

فیض اله جعفری افزود: این مراسم در دو بخش گلریزان و جمع آوری کمک های نقدی خیرین برای بیماران نیازمند و همچنین بخش اعلام تعهدات داوطلبانه و خدمات عام المنفعه برگزار شد و با مشارکت موثر خیرین استانی مبلغ 2 میلیارد و 527 میلیون ریال کمک نقدی برای کمک به بیماران نیازمند استان جمع آوری شد و تعهد گردید که این مبلغ طی روزهای آینده به حساب امور خیریه استان فارس نزد بانک ملت شعبه هجرت تهران واریز شود.

وی یادآور شد: بخش دوم مراسم نیز با تشریح تعهدات اعتباری و خدمات داوطلبانه ادامه یافت و در مجموع 71 میلیارد و 240 میلیون ریال ارزش تقریبی موارد اعلام شده برآورد گردید

جعفری پذیرش هزینه کامل مرمت، بازسازی و نوسازی مجموعه فرهنگی – ورزشی جمعیت هلال احمر شعبه لارستان، پذیرش هزینه کامل احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری کمارج در محور مواصلاتی کازرون – بوشهر، پذیرش هزینه کامل احداث یک سالن ورزشی در جنت شهر داراب و اعلام تعهد برای واریز مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال طی سه نوبت در سال 97 به حساب امور خیریه استان فارس نزد بانک ملت شعبه هجرت تهران به منظور تامین بخشی از هزینه درمان بیماران خاص در این شهرستان، اعلام تعهد برای پرداخت بخشی از هزینه های درمانی خانواده های نیازمند زندانیان با سقف تعهد سالانه 500 میلیون ریال در شهرستان داراب، اعلام تعهد برای پرداخت بخشی از هزینه های دارویی و درمانی بیماران خاص در شهرستان گراش با سقف تعهد سالانه 2 میلیارد ریال، اعلام تعهد برای پرداخت 2 هزار فقره وام قرض الحسنه به مددجویان توسط صندوق قرض الحسنه قرآنی داوطلبان جمعیت هلال احمر استهبان در سال 97 به ارزش 15 میلیارد ریال و اعلام تعهد برای پرداخت ماهیانه 200 میلیون ریال وام قرض الحسنه به بیماران نیازمند توسط موسسه مهر حضرت زهرا(س) وابسته به مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس،  اهداء چند قطعه زمین به منظور احداث پایگاه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شعبه فیروزآباد، احداث مرکز آموزشی و خانه هلال جنت شهر داراب، به منظور احداث پایگاه امداد و نجات بین شهری در محور مواصلاتی شیراز – سروستان را از جمله مهمترین موارد تعهدات داوطلبانه آیین باران مهربانی برشمرد.

حسن عبودی، معاون منابع داوطلبی و خدمات حمایتی جمعیت هلال احمر نیز مهمان ویژه این مراسم بود و تاکید داشت: بخشش آن قدر در نزد خداوند ارج و اهمیت دارد که آن را در سوره آل عمران مسیر سعادت و رستگاری عنوان کرده است و این آئین باران مهربانی نیز نمونه‌ای کوچک برای این مفهوم بزرگ الهی است. من از حضور خیرانی که به نیت رسیدن به رستگاری در این جا جمع شدند، تقدیر می‌کنم.

عبودی با بیان اینکه این آئین در اغلب استان‌ها اجرا شده است، بیان کرد: امسال تلاش شده که در کنار توزیع بسته‌های غذایی در طرح همای رحمت خدمات تخصصی به نیازمندان به ویژه در بحث تهیه دارو ارائه شود تا کمی از رنج بیماری و بیمارداری را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر بناست انسان معامله‌ای بکند باید معامله‌ای بدون زیان باشد، گفت: این نوع معامله تنها با خداوند امکانپذیر است که هیچ خسرانی ندارد. تلاش ما این است که از مردم برای تسکین آلام مردم هزینه کنیم.
نظرات بینندگان