کد خبر: ۱۲۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
اسماعیلی در تذکر شفاهی:

کارخانه سیمان را به خارج از شیراز منتقل کنید/کارخانه عامل ابتلا به سرطان شده است

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس از وزیر تعاون خواست تا در خصوص تسریع انتقال کارخانه سیمان از مرکز شیراز به خارج از شهر اقدام کند.
به گزارش شیرازه، داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون باید در خصوص تسریع انتقال کارخانه سیمان فارس از مرکز شیراز به خارج از شهر اقدام شود.

نماینده مردم سروستان، کوار، خرامه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه به رغم اینکه این کارخانه با تکنولوژی بیش از 40 سال قبل مشغول فعالیت است و منشأ بسیاری از بیماری‌ها در این شهر شده با وجود فراهم بودن تمام مقدمات کار از سوی شهرداری، شورای شهر و استانداری که نسبت به تغییر کاربری زمین اقدام کرده‌اند، همچنین مدیرعامل شستا کلنگ‌زنی این کارخانه در خارج از شهر را انجام داده است اما تاکنون اقدامی از سوی این وزارتخانه در جهت تسریع این روند صورت نگرفته است و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.

وی افزود: چرا سازمان محیط زیست که شاهد نارضایتی مردم شیراز از این موضوع بوده کما اینکه سرطان در این شهر به دلیل آلودگی این کارخانه بیداد می‌کند، ساکت مانده یا تذکر نمی‌دهد و در جهت تعطیلی این واحد مولد سرطان در شیراز اقدامی انجام نمی‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر وزارت تعاون تمایلی به انجام این اقدام ندارد قطعاً سازمان محیط زیست باید بر اساس مسئولیت شرعی، انسانی و قانونی خود به این امر مبادرت ورزد.

خانه ملت
نظرات بینندگان