کد خبر: ۱۲۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۷ تير ۱۳۹۷

جشن تولد به سبکی دیگر/ این بار مهمان شهدا هستیم

مراسم سالگرد تولد شهید سرافراز علیرضا هاشمی‌نژاد با حضور پدر و مادر شهید و نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به‌صورت آتش به اختیار در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا به معنای تزریق اعتمادبه‌نفس ملی به مردم است؛ چراکه شهدا نماد ایثار، فداکاری، ایستادگی و وطن‌پرستی هستند که دست‌درازی به ایران اسلامی را برای مستکبرین و قدرت‌های پوشالی جهانی در حد یک آرزو نگه داشتند.

امروز نیز در جنگی نابرابر در مقابل استکبار جهانی قرار داریم که با بدعهدی در برجام به دنبال از بین بردن اعتمادبه‌نفس ملی مردم ایران و درنهایت با فشارهای اقتصادی از طریق تحریم‌ها، فروپاشی نظام اسلامی را هدف گرفته‌اند.

امروز ملت ایران در موضع شهدای هشت سال دفاع مقدس قرارگرفته‌اند که با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و برپایی برنامه‌هایی در ارتباط با شهدا می‌توان حس امید و استکبارستیزی و اعتمادبه‌نفس ملی برای گذر از این توطئه جهانی، تقویت کرد.

تأثیر زنده نگه‌داشتن یاد شهدا علاوه بر مردم، روحیه کار جهادی، اقدام انقلابی و خدمت خالصانه را که از وظایف مسؤولین جمهوری اسلامی است به آن‌ها گوشزد کرده و یادآور می‌شود.

فعالین حوزه نشر فرهنگ شهدایی نیز امروز با حکم آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب و احساس ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، می‌توانند با برپایی مراسم‌هایی ساده و کم‌هزینه به تقویت و زنده نگه‌داشتن ویژگی‌های شهدا کمک کنند.

زندگی به سبک شهیدان، راه حل رفع مشکلات کشور

مراسم سالگرد تولد شهید سرافراز علیرضا هاشمی‌نژاد با حضور پدر و مادر شهید و نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به‌صورت آتش به اختیار در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

پدر این شهید ضمن تقدیر از جوانانی که به‌صورت خودجوش و پرشور این مراسم را برگزار کردند، با اشاره به ویژگی‌های شهید اظهار داشت: مسیر بزرگی و رشادت شهیدان از بندگی خداوند و احترام به پدر و مادر عبور می‌کند که مهم‌ترین ویژگی علیرضا احترام به مردم و تلاش برای رفع مشکلات جامعه بود.

عباس هاشمی‌نژاد با یادآوری خاطره‌های فرزند شهیدش افزود: این مردان خدا درزمانی که برای مرخصی از جبهه برمی‌گشتند، درحالی‌که باید کنار خانواده باشند و استراحت کنند با تمام توان برای رفع مشکل نیازمندان در شهر، شب و روز نمی‌شناختند.

این پدر شهید گفت: امروز برای رفع مشکلات کشور باید سبک زندگی شهیدان را ادامه دهیم و این ستاره‌های آسمانی را الگوی خود انتخاب کنیم.

محمد محمودی نورآبادی، نویسنده کتاب «نبرد هسجان» که روایت نبرد تن‌به‌تن رزمندگان ایرانی با متجاوزان بعثی است، نیز در این مراسم گفت: نقش پدر و مادر شهید در شکل‌گیری شخصیت این شهید بسیار مهم بوده که از این خانواده شهید برای ایستادگی و جان‌فشانی درراه ارزش‌های الهی و اسلامی تشکر می‌کنم.

در پایان مراسم کتاب خاطرات این شهید به تعدادی از برگزیدگان با امضای پدر شهید و نویسنده کتاب اهدا شد.

به گزارش فارس، شهید علیرضا هاشمی‌نژاد در پنجم تیرماه 1341 در خانواده‌ای مذهبی در نوبندگان فسا دیده به جهان گشود. دوران ابتدایی به شیراز عزیمت کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت و سرانجام بعد از فعالیت‌های فراوان فرهنگی و اجتماعی و حضور مسؤولانه در جبهه‌های حق علیه باطل در 25 دی‌ماه سال 65 و در عملیات کربلای 5 در صبح شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در شلمچه به شهادت رسید.

فارس
نظرات بینندگان