کد خبر: ۱۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
مدیرکل امور مالیاتی فارس در پاسخ به شیرازه:

وصول ۲۵ میلیارد تومان مالیات از ۸۱ پرونده مشکوک به فرار مالیاتی/ برای معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه ضروری است

کاویانی گفت: تعداد ۸۱ پرونده مشکوک به فرار مالیاتی تشکیل و ۳۸ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیات برای آنان صادر شده است.

وصول ۲۵ میلیارد تومان مالیات از ۸۱ پرونده مشکوک به فرار مالیاتی/ برای معافیت مالیاتی تسلیم اظهارنامه ضروری استبه گزارش شیرازه، مدیر کل امور مالیاتی فارس در نشست خبری در جمع خبرنگاران تاکید کرد که شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی یا حقوقی در مناطق آزاد یا سایر مناطق کشور تسلیم اظهارنامه مالیاتی است.

کاویانی توضیح داد: دولت برای انضباط مالیاتی تمام مودیان را مکلف به تسلیم اسناد و مدارک حسابداری و اظهارنامه مالیاتی نموده است و برای کسانی که مشمول معافیت می شوند نرخ صفر مالیات درنظر گرفته می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه درخصوص فرار مالیاتی ضمن تاکید بر اینکه به تراکنش‌های بانکی افراد دسترسی نداریم، گفت: سال گذشته ۵۱ پرونده مشکوک به فرار مالیاتی تشکیل شده بود؛ اکنون این تعداد به ۸۱مورد افزایش یافته که ۳۸ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیات برای آنان صادر شده و از این میزان تا کنون ۲۵میلیارد تومان وصول شده است.

تحقق 80درصدی درآمدهای مالیاتی فارس

مدیر کل امور مالیاتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود آمارهای مالیاتی را ارائه داد و اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال 80 درصد سهمیه مالیات 457میلیارد تومانی تعیین شده استان فارس یعنی 362میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد کاهش درآمدهای مالیاتی را شاهد بوده‌ایم.

کاویانی تشریح کرد: برای سه ماهه اول امسال 260 میلیارد تومان سهمیه مالیات مستقیم تعیین شده بود که 240 میلیارد تومان یعنی 90 درصد سهمیه وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9درصد کاهش یافته است. سهمیه خردادماه 108 میلیارد تومان بوده که با 107 درصد تحقق 116 میلیارد تومان وصول شده و نسبت به خرداد ماه سال گذشته 11 درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: به دلیل وضعیت اقتصادی در بخش مالیات غیرمستقیم در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 32درصدی وصول مالیات مواجه بوده‌ایم چراکه از 180 میلیارد تومان سهمیه تعیین شده در بخش مالیات بر ارزش افزوده 65 درصد یعنی 122 میلیارد تومان محقق شده است. سهمیه خردادماه نیز 72میلیارد تومان بوده که تنها 30میلیارد تومان محقق شده و نسبت به خردادماه سال گذشته با کاهش 48درصدی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل امورمالیاتی فارس با بیان اینکه سه درصد از 9درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‎‌گیرد، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 100میلیارد تومان به شهرداری‌ها اختصاص یافت که از این میزان 31 میلیارد و 200میلیون تومان به شهرداری شیراز و 34 میلیارد تومان به سایر شهرداری‌های استان پرداخت شده است. همچنین 3 میلیارد و 500 میلیون تومان به دهیاری‌های شهرستان شیراز و 3 میلیارد و 500میلیون تومان به دهیاری‌های شهرستان‌های فارس پرداخت شده است.

مشارکت 102درصدی مشاغل و اصناف فارس در پرداخت مالیات

کاویانی ضمن تقدیر از همکاری اصناف شیراز و شهرستان‌های فارس، گفت: در استان فارس سال گذشته 170هزار و 661 اظهارنامه الکترونیکی دریافت کردیم و در اقدام تحسین‌برانگیز کسبه در سال جاری 175هزار و 207 اظهارنامه الکترونیکی دریافت کرده‌ایم که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در دستگاه مالیاتی استان فارس در حوزه خدمات الکترونیک انقلابی صورت گرفته است، گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند با نصب نرم‌افزار مالیات من بر روی گوشی تلفن اندروید، بدون نیاز به مراجعه حضوری از تمام خدمات مالیاتی بهره‌مند شوند.

کاویانی ضمن اشاره به رتبه دوم استان فارس در تسلیم اظهارنامه خودرو و پرداخت مالیات اظهار امیدواری کرد که افراد حقوقی نیز مانند اشخاص حقیقی در کشور خوش بدرخشند و تا پایان تیرماه به سامانه اظهارنامه مالیاتی به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه و اظهارنامه خود را تسلیم کنند که در غیراینصورت مشمول جرائم غیرقابل بخشش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی مشمول ارزش افزوده تا 15 تیرماه فرصت دارند که با مراجعه به سایت www.evat.ir اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان