کد خبر: ۱۲۳۲۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس:

نمایندگان فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند/ فارس دارای رتبه سوم منابع بانکی و رتبه 28 پرداخت تسهیلات بانکی است!

رازقی گفت: اصلاح نظام بانکی کشور تنها با جراحی عمیق امکان پذیر است و اگر به این اقتصاد بیمار هرچه سریع تر رسیدگی نشود خسران بیشتری را باید تحمل کنیم.

به گزارش شیرازه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد: بر اساس قانون، اتاق بازرگانی مشاور سه قوه در امور اقتصادی است که در سالهای اخیر نقش مشورتی خود را نظام یافته‌تر ایفا کرده است.

جمال رازقی با بیان اینکه اتاق بازرگانی فارس جزو اتاق های برتر در کشور است، افزود: توجه به اصول علمی و دانش بنیان رویکرد اتاق بازرگانی فارس در امور مختلف است که بر این اساس امروز مواضع کارشناسی اتاق بازرگانی فارس بسیار قوی تر از گذشته است و ما از استادان برجسته دانشگاه ها در همه زمینه ها استفاده می کنیم و به همین دلیل تولیدات مشورتی اتاق هم پشتوانه علمی دارد.

رازقی اظهار داشت: تلاش کردیم نقش اتاق بازرگانی در توسعه اقتصادی استان را به صورت علمی و با محوریت رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار در استان ایفا کنیم بنابراین برای اینکه بتوانیم مشورت های صحیح و موثر ارائه دهیم اقدامات و کارهای بزرگی انجام شده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: باتوجه به اینکه مسئله اقتصاد اولویت اول کشور است و مقام معظم رهبری نیز چند سال اخیر را در زمینه بخش اقتصادی معرفی کردند اما در این دوره از مجلس شورای اسلامی هیچ یک از 18 نماینده مردم فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند.

هیچ یک از نمایندگان مردم فارس در مجلس دغدغه اقتصادی ندارند!

وی ادامه داد: تاکنون حضور نماینده های مردم فارس در مجلس در اتاق بازرگانی استان بسیار کم و کوتاه تر از دوره های قبل بوده و از 18 نماینده فارس حداقل 10 نفر از آنها را در اتاق شیراز ندیده ایم.

رازقی با توجه به شرایط امروز اقتصادی کشور نیز عنوان داشت: متاسفانه اقتصاد امروز کشور حاصل حدود 50 سال حکمرانی نامطلوب و وابسته به نفت بر اقتصاد است به طوری که در این سالها پول نفت را توزیع کرده ایم و چگونگی تولید ثروت در کشور مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: سوق دادن افکار عمومی به تولید ثروت در کشور موجب ایجاد تولید واشتغال پایدار می شود اما متاسفانه امروز تولید در کشور دچار بحران قیمت تمام شده است که مانع رقابت کالای ایرانی در داخل و خارج شده است.

رازقی افزود: اصلاح نظام بانکی کشور تنها با جراحی عمیق امکان پذیر است و اگر به این اقتصاد بیمار هرچه سریع تر رسیدگی نشود خسران بیشتری را باید تحمل کنیم.

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد استان نیاز به حمایت های نماینده ولی فقیه در استان دارد، بیان کرد: اقتصاد کشور با وجود ترامپ های داخلی تخریب شده است که امیدواریم با رهنمودهای شما، تولید و اشتغال پایدار در استان فارس رونق گیرد.

فارس در رتبه سوم منابع بانکی و رتبه 28 پرداخت تسهیلات بانکی است!

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: استان فارس سهم و چهار دهم درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد که بر اساس آمار 10 و نیم درصد اقتصاد استان در بخش صنعت و معدن، 17 درصد در بخش کشاورزی، 22 درصد در بخش ساخت و ساز و خدمات عمرانی و 50 و نیم درصد در بخش خدمات محقق می شود.

محمدصادق حمیدیان ادامه داد: استان فارس سومین استان در بخش منابع بانکی و بیست و هشتمین استان در پرداخت تسهیلات بانکی است و همچنین در 80 درصد اشتغال استان در بخش خصوصی و مابقی در بخش دولتی محقق می شود اما 91 درصد ثروت استان در اختیار بخش دولتی و 9 درصد در بخش خصوصی جاری است.

وی اظهارداشت: اتاق بازرگانی فارس گزارش فصلی اقتصاد استان را با بررسی دقیق بخش های مختلف تهیه و در اختیار تصمیم گیران قرار می دهد.

از تصمیم آنی و غیرکارشناسی پرهیز شود

عباس ابوقداره، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس هم گفت: اگر مسئله تولید در کشور حمایت و تشویق نشود روزبه روز بر مشکلات افزوده می شود و این درحالی است که عمده ناهنجاری ها در کشور ریشه در مسئله اشتغال و بیکاری دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین اتفاق در حوزه اقتصاد پرهیز از تصمیم های آنی و غیر کارشناسی است که روند موجود بیانگر این است که بخش های تصمیم ساز در کشور و استان از نظریات و راهکارهای بخش خصوصی بیش از گذشته بهره گیرند.

خسرو فروغان، دیگر عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: بسیاری از تصمیم ها در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد به دلیل ارائه اطلاعات و نگاه غیر واقعی به مدیران و مسئولان است که بهره گیری از نظریات کارشناسی اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی می تواند موجب تصمیم گیری سازنده، کارآمد و موثر تر شود.

وی عنوان داشت: اتاق بازرگانی فارس در دو سال گذشته با توجه به مباحث علمی رشد کرده و در حال حاضر یکی از اتاق های برتر در کشور است که اتاق بازرگانی فارس برای ارائه نظرات کارشناسی در کنار مسئولان استان است.

یوسف صلاح الدین ایزدفر، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس هم گفت: اقتصاد در همه دوران‌ها از مهمترین بخش ها در جامعه بوده است که در شرایط فعلی کشور بخش اقتصاد نیاز به توجه و تصمیم های کارشناسی دارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و انتقادهای کارشناسان در اتاق با هدف بهبود وضع اقتصادی است.

راه‌اندازی مرکز آینده‌پژوهی در اتاق بازرگانی شیراز

یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی فارس نیز گفت: آینده پژوهی در حوزه برنامه ریزی و اقتصاد کلان کشور موضوع مهمی است که متاسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است و ما بنا بر نیاز امروز بخش اقتصاد کشور مرکز آینده پژوهی را در اتاق بازرگانی شیراز راه‌اندازی کرده ایم.

وی بیان کرد: همچنین با هدف بهبود فضای کسب و کار در استان دو دفتر سلامت محوری برای آسیب شناسی و کاهش ریشه های فساد اداری مرتبط با بخش خصوصی و تبادل تکنولوژی برای ارائه فناوری های به روز به بخش اقتصادی استان در اتاق بازرگانی شیراز فعال است تا بتوانیم خدمات مناسبی را به فعالان اقتصادی فارس ارائه دهیم.

راهدار اظهار داشت: علیرغم وجود مشکلات فراوان برای حضور فعالانه زنان در جامعه، زنان استان فارس در حوزه اقتصادی و اجتماعی حضور فعال و خوبی دارند که نیاز است از این قشر موثر در استان حمایت بیشتری شود.

مهدی علیپور، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس هم گفت: سرمایه گذاری یکی از راه های توسعه هر منطقه است که ما در استان فارس در حوزه سرمایه گذاری ظرفیت های خوبی داریم اما سنگ اندازی و موانع مختلفی در داخل استان وجود دارد که این بحث مهم در استان را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: ما در بخش خصوصی مطالعاتی کاربردی در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان انجام داده ایم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷
0
هرکس فکر می کند با وام بانکی می شود کار و کاسبی یا تولیدی راه بیندازد اشتباه می کند
وام بانکی ظرف 5 سال تقریبا چهار برابر می شود