کد خبر: ۱۲۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
وزیر بهداشت در شیراز:

دانشگاه علوم پزشکی شیراز از چند دهه گذشته منشأ اثر بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه را منشاء اثر از چند دهه گذشته در کشور خواند.

به گزارش شیرازه، دکتر «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت در سفر خود به استان فارس، به همراه دکتر «مریم حضرتی» معاون پرستاری وزارت بهداشت، در نشست هم اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور یافت و ضمن بیان اولویت های وزارت بهداشت، با پیشنهادات آنان در زمینه ارتقای خدمات بهداشتی، درمانی و آموزش سلامت در کشور، آشنا شد.

وزیر بهداشت در این نشست با تقدیر از تلاش های اساتید دانشگاه در زمینه آموزش و خدمت به سلامت ایرانیان، گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افراد دلسوز کشور و کسانی که به تعلیم و تربیت بها می دهند، کم نیستند.

او افزود: بهترین های فارغ التحصیلان علوم پزشکی کشور از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و این دانشگاه، همچنان زنده است و در امر آموزش عالی کشور، نقش موثری را ایفا می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را استادی بزرگ و فرهیخته خواند و از او به دلیل قبول این مسوولیت، قدردانی کرد.

دکتر «هاشمی» در بخش دیگری از سخنان خود، به ثمربخشی دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در فارس اشاره کرد و راه اندازی مراکزی نظیر مرکز قلب آباده را نمودی از این طرح ملی دانست که زمینه دسترسی عادلانه مردم شمال فارس به خدمات ویژه در زمینه بیماری های قلبی عروقی را فراهم آورده است.

او در ادامه به دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در کشور، از قبیل ۱۱میلیون نفر پوشش بیمه ای، افزایش تخت های بیمارستانی، کاهش تعرفه ها، راه اندازی مراکز تشخیص سرطان، توسعه بخش های اتفاقات و بخش های ویژه اشاره کرد که در راستای توزیع خدمات در کشور و ارتقای سلامت مردم صورت گرفته است.

وزیر بهداشت، تاکید کرد: ما به عنوان یک ایرانی، موظف به دفاع از ایران و تلاش برای آبادانی آن هستیم، در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز کارهای خوبی انجام شده و این دانشگاه همواره در سطح ملی، اثرگذار بوده است.

دکتر «هاشمی» در ادامه به بازدید خود از پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شهر صدرا اشاره کرد و از مسوولان دانشگاه خواست تا ساخت پروژه های این پردیس، همسو با جایگاه دانشگاه باشد.

دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و آن را حرکتی بزرگ دانست که برکات فراوانی برای سلامت کشور به همراه داشت.

او از اجرای طرح هتلینگ و بازسازی و بهسازی بیمارستان های فرسوده استان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و مقیمی در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دانشگاهی، به عنوان بخشی از این دستاوردهای مثبت یاد کرد و افزود: شرایط اقتصادی کشور، تغییراتی در این طرح ایجاد کرد و در همین راستا از اساتید و اعضای هیات علمی می خواهیم که با همدلی، هماهنگی و توافق به یاری این طرح بیایند تا شاهد اثربخشی آن در سلامت جامعه باشیم.

مشاور وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها نیز بر ضرورت همیاری اساتید دانشگاه در بهبود شرایط کشور تاکید کرد.

دکتر «محمدهادی ایمانیه» از اعضای هیات علمی خواست تا با تعامل بهتر برای استفاده مفید از تجهیزات و امکانات موجود، کمک برای تدوین گایدلاین های بالینی، کاربردی کردن فعالیت های پژوهشی و ارائه پیشنهادات خود به مسوولان، در امر ارتقای سلامت مردم سهیم شوند.

پذیرش دانشجو متناسب با زمینه های اشتغال و توجه به فناوری و تولیدات کاربردی دیگر نکاتی بود که مشاور وزیر بهداشت در این نشست مطرح کرد.

راهکارهای بهبود روش های آموزشی و تربیت دانشجویان، توسعه فعالیت های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان، اخلاق حرفه ای پزشکی، کارانه اساتید، راهکارهای افزایش مشارکت اساتید، توازن در اقتصاد آموزشی و اقتصاد درمان، توسعه تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، فعالیت بیمارستان های آموزشی، احیای زیرساخت های موجود در دانشکده ها، تمرکززدایی، توجه به رشته های آینده نگر و همچنین تسهیلات دانشگاهی، از جمله نکاتی بود که از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دیدار با وزیر بهداشت، مطرح شد

انتهای پیام/


نظرات بینندگان