کد خبر: ۱۲۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

انصراف استاد نخبه دانشگاه شیراز در اعتراض به بی‌عدالتی‌ها در دانشگاه

دکتر علیرضا مسندی شیرازی، در اعتراض به بی‌عدالتی‌های مسؤولان بخش مخابرات و الکترونیک دانشگاه شیراز و نبود هیچ‌گونه مرجع بی‌طرف و مستقل در دانشگاه یا وزارت علوم که فارغ از ملاحظات باندی و سیاسی به اعتراض‌ها رسیدگی کند، از سمت خود انصراف داد.
به گزارش شیرازه، روزهای پایانی فروردین سال جاری بود که استاد نخبه دانشگاه شیرازی با کوله باری از بی‌مهری و کوته‌نظری‌های برخی مسؤولان دانشگاهی شیراز ایران  را به مقصد آمریکا ترک کرد.

دکتر حامد مسندی شیرازی که کارشناسی خود را در دانشگاه تگزاس با بالاترین معدل و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیگو آمریکا اخذ کرده بود، علیرغم مخالفت‌های برخی دانشجویان و اساتید ایرانی مقیم آمریکا که می‌گفتند «نرو کسی از تو استقبال نمی‌کند»، به عشق وطن و خدمت به مردمش پس از چهار روز از اتمام تحصیل با چشم‌پوشی از پیشنهاد کار 95 هزار دلاری، به ایران آمد اما به‌جای آغوشی گرم از استقبال با بی‌عدالتی‌های بسیاری مواجه شد.

دکتر حامد مسندی شیرازی به همراه دکتر علیرضا مسندی شیرازی و دکتر علی حقدل ماه‌ها و سال‌ها برای تغییر روال غلط دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز تلاش کردند اما نتیجه‌ مفیدی ندیدند.

متأسفانه دکتر علیرضا مسندی شیرازی که وی نیز از اساتید نخبه و با اخلاق شهر و کشورمان است، از سمت خود به‌عنوان استادیار و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز انصراف داد.

این استاد نیز علیرغم فارغ‌التحصیلی از دانشگاه معتبر کالیفرنیا و تسلط کامل بر مباحث علمی و جلب رضایت دانشجویان، همچون حامد مسندی شیرازی و علی حقدل مورد بی‌مهری قرار گرفت.

به گفته وی به دلیل تمام بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌هایی که در حق دکتر علی حقدل، دکتر حامد مسندی شیرازی و خودش در بخش مخابرات و الکترونیک دانشگاه شیراز انجام‌گرفته است و نبود هیچ‌گونه مرجع بی‌طرف و مستقل در دانشگاه یا وزارت علوم که فارغ از ملاحظات باندی و سیاسی به فریادهای پی‌درپی آن‌ها رسیدگی کند از سمت خود انصراف داده است.

این استاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما تأکید کرد: ضمن اینکه برای احقاق حق خود از هیچ کوششی دریغ نکرده و در هر زمان و از هر مرجع قضائی و حکومتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اثبات مظلومیت و استیفای حقوق ازدست‌رفته خود و رسوایی و مجازات توطئه گران ظالم و بدخواهان نظام و حامی حذف نیروهای متعهد و توانمند و همچنین مسؤولین اهمال گر استفاده خواهم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: عاقبت نهایی کار را به خداوند متعال واگذار می‌کنم، امید دارم که در آینده رویای به‌کارگیری تخصص و تجربه کسب شده در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا، برای خدمت به کشورم را در زمان دیگر و از طریق دیگری به تحقق برسانم.

به گزارش فارس، تنگ‌نظری و سوء مدیریت‌های دانشگاهی و وزارت علوم موجب فرار دهی مغزها از ایران می‌شود که تاکنون چاره اساسی برای آن اندیشیده نشده است، امیدواریم افرایش آمار دانشجویان ایرانی در آمریکا و اروپا که خواسته یا ناخواسته ایران را ترک می‌کنند و تعداد کمی به کشورمان بازمی‌گردند، درس عبرتی برای وزارت علوم و مسؤولان دانشگاهی شود که اصلاحاتی در رویه مدیریتی انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان