کد خبر: ۱۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

فعال اصلاح طلب: راه حل گرانی دلار، رفع حصر و بازگشت خاتمی است!

حجتی کرمانی گفت: تنها راه برون رفت ما از مشکلات آشتی ملی است؛ عفو عمومی، همه کنار هم باشند، توبه از گذشته و گناهانی که در مورد علماء از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی مرتکب شدیم.
به گزارش شیرازه، «محمدجواد حجتی کرمانی»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با سایت جماران گفته است:

من به مقام معظم رهبری و در روزنامه اطلاعات هم نوشته ام که تنها راه برون رفت ما از مشکلات آشتی ملی است؛ عفو عمومی، همه کنار هم باشند، توبه از گذشته و گناهانی که در مورد علماء از جمله آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی مرتکب شدیم. آنها را به صف انقلاب بیاوریم؛ البته آنها هستند و ما بی دلیل آنها را جدا می دانیم.

او همچنین اظهار می‌کند: مخالفین دولت در این شرایط هیچ فرقی با خوارج ندارند؛ قابل اصلاح نیستند.

در کنار او، یکی دیگر از چهره‌های حامی دولت نیز در خبرگزاری ایلنا از این گفته است که منتقدان دولت، ناقص‌العقل هستند.

*ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان این روزها و با زیاد شدن فشار افکار عمومی به دولت و حامیان او، به جای انتخاب راه‌های عقلانی برای برون‌رفت از این فضا، دست به اقداماتی مثل مقصرتراشی، توهین به منتقدان دولت و ارائه راهکارهای عجیب و غیر منطقی زده‌اند.

چه اینکه قبل از حجتی‌کرمانی، حسین مرعشی نیز طی اظهاراتی از این گفته بود که راه حل مشکلات موجود رفع حصر است!

غیر از این افراد، علی شکوری‌راد، دیگر فعال اصلاح‌طلب هم به تازگی کشور را دچار حالت «بحران فزاینده» توصیف کرده و مسئول وضع موجود را نیز رهبری نظام معرفی کرده است.

از آنجا که پر واضح است این اظهارات که با ژست دلسوزی برای دولت و ارائه راهکار در جهت رفع مشکلات روانی موجود در جامعه ارائه می‌شوند، منجر به تزاید مشکلات و کور شدن بیشتر گره‌ها می‌شود؛ برخی محافل تحلیلی معتقدند که اساساً دلیل بیان این اظهارات تقلای جریان خاص برای دمیدن بر آتش «فتنه اقتصادی» و اعتراض ظالمانه است.

این محافل از این می‌گویند که جریان سیاسی خاص از آنجا که روحانی را حاوی نفعی برای خود نمی‌بیند، فاز عبور از او و طرح مسئله استعفای روحانی را کلید زده و در ادامه نیز قصد دارد کار ناتمام خود در اغتشاشات دیماه 96 را تمام کند.

گفتنیست، اظهارات حجتی‌کرمانی مبنی بر نوشدارو بودن بازگشت خاتمی و خارج شدن او از انزوا در شرایط فعلی، در حالیست که لیدر اصلاح‌طلبان خود از «فدائیان وضع موجود» و کسی است که برای ادامه وضع موجود و انتخاب دوباره روحانی «تَکرار کرد»!

منبع: مشرق
نظرات بینندگان