کد خبر: ۱۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

ویژگی‌های گوشی پرچمدار سامسونگ+عکس

حالا که کمتر از یک ماه به معرفی رسمی پرچمدار جدید سامسونگ، Galaxy Note 9 مانده است، تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی اعلام شدند.
به گزارش شیرازه، هنوز یک ماه تا عرضه و معرفی رسمی Galaxy Note 9، پرچمدار جدید سامسونگ مانده است اما این به معنی زود بودن برای فاش شدن ویژگی‌های این گوشی نیست. با سابقه‌ترین فرد در زمینه فاش کردن ویژگی‌ها و قابلیت گوشی‌ها، Eldar Murtazin ویژگی‌های Galaxy Note 9 را برای همه لو داده است.

این فرد قادر بوده است تا مدتی را در آمریکا در بخش پیش‌تولید این گوشی فعالیت کند تا نرم‌افزار و سخت‌افزار پرچمدار جدید سامسونگ را ارزیابی کند. وی درباره طراحی، کارایی، ویژگی‌های سخت‌افزار Galaxy Note 9 صحبت خواهد کرد و حتی جزئیاتی از پرچمدار بعدی سامسونگ، Galaxy S10 افشا خواهد کرد.

Galaxy Note 9 از نظر طراحی بدنه شبیه به نسل قبلی خود یعنی Note 8 است اما از نظر ظاهر پشت، این گوشی کمی تفاوت دارد. همانطور که در شایعه‌های پیش از این گفته شده بود، اسکنر اثر انگشت به زیر دوربین دوگانه دستگاه Galaxy Note 9 انتقال یافته است تا از برخورد ناگهانی به لنز دوربین و لکه‌دار شدن آن جلوگیری شود. مواد اولیه‌ای هم که برای ساخت قاب پشتی بدنه ساخته شده، همان مواد استفاده شده در Note 8 است.



علاوه بر این Galaxy Note 9 نسبت به Note 8 به دلیل وجود یک باتری با ظرفیت بیشتر  به صورت قابل ملاحظه‌ای سنگین‌تر است. بله؛ قرار است روی این گوشی یک باتری با ظرفیت 4هزار میلی‌آمپر قرار داده شود و این خبر تأیید شده است. Murtazin حتی درباره جزئیات کارکرد این باتری را هم فاش کرد. این باتری می‌تواند یک تا دو روز کامل با استفاده معمولی، 23 تا 25 ساعت در حالت پخش فیلم با بیشترین نور پس‌زمینه روشن خواهد ماند. اگر این ویژگی به اندازه کافی تأثیرگذار نباشد، نمی‌توان گفت منتظر چه جیزی هستید.

احتمال دارد یک چیپست پردازنده Exynos روی گوشی آینده سامسونگ سوار خواهد شد و آنگونه که مرور کننده تأکید کرده، عملکرد این پردازنده به طرز استثنائی سریع است و این دستگاه شگفت‌انگیزترین گوشی در بازار جهان خواهد بود. این می‌تواند به علت پوشش Experience سامسونگ هم باشد. Murtazin در این  باره گفته است که انیمیشن رابط کاربری Galaxy Note 9 تغییر کرده و عالی به نظر می‌رسد.

در مورد حافظه این دستگاه شایعه‌های زیادی به گوشی می‌رسید اما احتمال تولید چند نوع حافظه برای مدل‌های این فبلت به انتظار می‌رود. در حالت پایه Galaxy Note 9 با رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی تولید خواهد شد و تا 8GB/256GB و 8GB/512GB پیش خواهد رفت. نمونه آخر تولیدی از این گوشی یعنی حافظه 512 گیگابایتی شایعه این نمونه را تصدیق خواهد کرد.



بنا به سنت هر ساله سامسونگ، بازارهای کره جنوبی و آمریکا این فبلت‌ها را با پردازنده‌های اسنپدراگون 845 دریافت خواهند کرد، در حالیکه پردازنده دیگر بازارهای جهان، پردازنده ساخته خود سامسونگ یعنی Exynos SoC خواهد بود.

با توجه به معرفی تکنولوژی ISOCELL توسط سامسونگ، انتظار می‌رفت که این تکنولوژی در دوربین‌های سامسونگ به کار گرفته شود و با اضافه شدن این فناوری به دوربین Note 9، دوربین این دستگاه بهبود خواهد یافت.

خبرهای افشا شده درباره S Pen گوشی‌های نوت سامسونگ قابلیت‌های جدید آن را معرفی کرده‌اند. این قلم‌ها از فناوری بلوتوث پیروی می‌کنند و قادر هستند قفل دستگاه را از راه دور باز کنند. علاوه بر این، سامسونگ چندین مد مشخص شده را برای این قلم معرفی خواهد کرد که برای کاربران تجاری این گوشی مفید خواهد بود.



نمایشگرهای Galaxy Note 9 بهبود در میزان نمایش در نور آفتاب را از خود به نمایش خواهد گذاشت و این شاید به معنی صفحه نمایشی با وضوح و نور بیشتر باشد. نمونه‌های اولیه این دستگاه حتی به صفحه‌های همیشه روشن مجهز شده بودند اما امکان دارد این قابلیت در زمان مشخص شده آماده نشود و شاید به زمان تولید Galaxy S10 برسد.

یر اساس شایعات، سامسونگ در حال حاضر عرضه Note 8 خود را به فروشنده‌های خود در بازارهای جهانی متوقف کرده است و تنها فروشنده‌های بازار بورس این شرکت قادر به فروش Galaxy Note 8 هستند. این شایعه در صورت صحت می‌تواند نشانه‌ای بر این باشد که Note 9 تفاوت زیادی با نسل قبل خود نداشته باشد. ظاهرا، سامسونگ با Note 9 عمل خواهد کردتا اجازه ندهد کاهش هزینه‌های این شرکت مانع تضعیف عملکرد آن شود.

هرچند خبرهای فاش شده از فبلت جدید سامسونگ، Galaxy Note 9 از منبع موثقی منتشر شده است اما توصیه می‌کنیم جای کمی شک و تردید هم در آن بگذارید تا در 9 آگوست (18 مرداد)، این فبلت به طور رسمی معرفی شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان