کد خبر: ۱۲۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۰ تير ۱۳۹۷

لاغری فوری با شربتی ترش و شیرین

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف شربت آبلیمو و عسل را یک ساعت پیش از غذا در لاغری افراد مؤثر دانست.
به گزارش شیرازه، شربت آب‌لیمو و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدفولیک است.

برای بررسی خواص شربت آب‌لیمو و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت آب‌لیمو و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آب‌لیمو و عسل اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E  خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آب‌لیمو و عسل بیان کرد: این شربت دستگاه گوارش را ضد عفونی می‌کند و موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف شربت آبلیمو و عسل همراه با آب جوش ولرم یک ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، چربی سوزی و لاغری افراد می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: شربت آبلیمو و عسل برای افرادی که دچار تهوع هستند، بسیار مناسب است؛ این شربت نقش مؤثری در درمان سرما خوردگی و آنفلوآنزا دارد.

شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد

وی تصریح کرد: شربت آبلیمو و عسل خون را تصفیه می‌کند و غلظت آن را هم کاهش می‌دهد؛ این شربت خون‌ساز است و باعث رفع کم‌خونی هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت آبلیمو و عسل به علت داشتن ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک شایانی کرده و تأثیر چشمگیری در سلامتی و شادابی پوست و مو دارد.

عظمایی با اشاره به خاصیت آرام‌بخشی و نشاط‌آوری شربت آبلیمو و عسل یادآور شد: این شربت اگزما، خارش و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد؛ شربت آبلیمو و عسل برای مبتلایان به گلودرد بسیار مفید است و  افراد باید شربت آبلیمو و عسل را میل و غرغره کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان