کد خبر: ۱۲۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز:

روزانه 20 نفر در شیراز می‌میرند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: به‌ طور متوسط میانگین فوتی‌های شهر شیراز در روز 20 نفر است.
روزانه 20 نفر در شیراز می‌میرند
به گزارش شیرازه، علی ناصری صبح امروز در سی و هفتمین نشست کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع وضعیت فعالیت خودرو‌های حمل متوفیان اظهار داشت: با احتساب روزانه 20 فوتی در شهر شیراز 60 خودرو حمل متوفی وجود دارد که به ازای هر فوتی 3 خودرو متوفیان را به دارالرحمه منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش آستانه تحمل و تألم روحی و روانی بازماندگانی که به هر عللی یکی از بستگان و نزدیکان خود را از دست می‌دهند راه‌اندازی سامانه 1530 ضروری بوده است، افزود: با راه‌اندازی این سامانه نحوه کیفیت، سرعت عمل رانندگان از زمان حمل متوفی از بیمارستان و یا صحنه حادثه و واریز وجهی که پرداخت می‌شود به اطلاع مخاطبان رسانده می‌شود.

ناصری تصریح کرد: نبود سیستم روشنایی، تابلو راهنمایی و رانندگی و طرح یکپارچه حمل متوفی از پل سعدی به‌طرف آرامستان شیراز، مشخص نبودن تعرفه حمل و رسیدن به استاندارد‌های جهانی و کشوری ازجمله خواسته‌های خانواده‌های متوفیان است.

وی بیان داشت: برای رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از آلودگی‌ها، خودرو‌های حمل متوفی با آسیب‌دیدگانی که به اورژانس منتقل می‌شوند باید مجزا باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: برای ارائه خدمات به خانواده متوفیان کارگروه‌ی متشکل از معاونت خدمات شهری، حمل‌ونقل ترافیک، مدیریت آرامستان‌ها، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، رئیس اتاق اصناف، سازمان حمل‌ونقل بار، پلیس راهور و نیز نماینده هیأت امنای مجتمع حمل متوفیان تشکیل‌شده است.

ناصری ابراز داشت: درمدت یک ماه آینده لایحه ساماندهی خودرو‌های حمل متوفی و نرخ‌نامه‌ها به کمیسیون سلامت شورای شهر ارجاع و در صورت تصویب در صحن علنی شورا موردبررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا چراغی رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: نرخ مصوب حمل متوفی درون‌شهری در سطح شهر شیراز و در محدوده شهری با حداکثر کار 2 ساعت 85 هزار تومان است و نیز مازاد بر زمان تعیین‌شده حمل متوفی به آرامستان در هر ساعت 20 هزار تومان اضافه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست گفت: صلاحیت خودرو‌های حمل متوفی باید از سوی سازمان آرامستان‌ها و دانشگاه شیراز برابر با استاندارد‌های ارائه‌شده موردبررسی قرار گیرد.

محمدرضا محمدحسن پور بیان کرد: ساماندهی خودرو‌های حمل متوفی در چارچوب مقررات از سوی متولیان و دستگاه‌های مرتبط از دیگر برنامه‌های اجرایی معاونت خدمات شهری شهرداری شیراز است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان