کد خبر: ۱۲۳۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس مطرح کرد:

تاکید بر مبارزه با ریشه‌های اصلی قاچاق/ مدیران از طریق رسانه ها پاسخگوی مردم باشند

پژوهش‌جهرمی گفت: موضوع قاچاق کالا باید ریشه‌ای حل و فصل شود و در مبارزه با قاچاق کالا، شبکه‌های سازمان یافته و انبارهای بزرگ مد نظر بوده است.

به گزارش شیرازه، معاون سیاسی،تاکید بر مبارزه با ریشه‌های اصلی قاچاق/ مدیران از طریق رسانه پاسخگوی مردم باشند امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در یک کنفرانس خبری با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اهتمام دولت به این امر، گفت: فارس از یک قرن پیش تاکنون به لحاظ ارتباطی که با استان های مرزی دریایی و غیردریایی داشته همواره کریدور کالای قاچاق بوده است.

هادی پژوهش‌جهرمی با تصریح اینکه موضوع قاچاق کالا باید ریشه‌ای حل و فصل شود، گفت: در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خصوصا در سال‌های اخیر اقدامات و برنامه‌ریزی مناسبی در کشور و استان فارس انجام شده است تا موضوع به شکل ریشه‌ای حل شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با تصریح اینکه در مبارزه با قاچاق کالا، شبکه‌های سازمان یافته و انبارهای بزرگ مد نظر بوده است، گفت: وقتی با یک باند برخورد می‌شود موجب عصبانیت خیلی‌ها می‌شود و ما تلاش کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها به‌ویژه نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی با این پدیده به شکلی مناسب برخورد کنیم.

او با تاکید براینکه مبارزه با قاچاق کالا امری دشوار بوده است، گفت: مبارزه با قاچاق کالا به دلیل آنکه منافع برخی را به مخاطره می‌اندازد، با دشواری‌هایی همراه بوده است، چه بسا قاچاقچیان کلان عواملی را جلو بیندازند و بعضا حتی مظلوم نمایی کنند که ای وای امنیت اقتصادی وجود ندارد.

فارس پیشتاز در مبارزه با قاچاق کالا

پژوهش با تصریح اینکه اقدامات شاخصی براساس آمار موجود در سال‌های 92 تاکنون برای مبارزه با قاچاق کالا در فارس انجام شده است، این استان را پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و تاکید کرد که این روند با قوت ادامه خواهد داشت.

معاون استانداری فارس در عین‌حال آگاهی بخشی به جامعه در خصوص نحوه‌ی شناخت کالای قاچاق و تاثیرات این کالاها بر سلامت فردی و اثرات گسترده اقتصادی آن، گفت: با این هدف، نمایشگاهی در شیراز برپا خواهد شد.

پژوهش گفت: در این نمایشگاه، کالاهای قاچاق که سلامت افراد را با خطر مواجه می‌کند به نمایش گذاشته شده و شیوه‌ی شناسایی این کالاها به افراد آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در امر مبارزه با قاچاق کالا 25 دستگاه فعال هستند، گفت: تلاشمان بر این است که با باندهای قاچاق مقابله شود به ویژه در کالاهای سلامت‌محور از جمله مواد آرایشی-بهداشتی که کالای تقلبی در برخی کشورهای همسایه تولید و به نام برند اصلی وارد بازار می‌شود.

رسانه‌ها مردم را امیدوار کنند

معاون استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز شرایط حاکم بر جامعه شرایط ناپایداری است از نحوه انتخاب تیتر و مطالب توسط برخی جراید استانی گلایه و ابراز کرد: در شرایط ناپایدار کنونی که برخی به زعم و تعبیر خود قسم خورده‌اند که اوضاع داخل را به‌هم بریزند، رسانه‌ها باید بیش از گذشته برای تزریق امید به جامعه تلاش کنند.

پژوهش با بیان اینکه مطالعه رسانه‌های مختلف خصوصا روزنامه‌ها را همواره در دستور کار دارد، گفت: طی روزهای اخیری یکی دو روزنامه در استان فارس مدام پالس‌های منفی به جامعه ارسال کرده‌اند.

او اضافه کرد: امروز فشارهای روحی و روانی فراوانی به مردم وارد می‌شود؛ لذا نباید با انعکاس برخی مطالب و استفاده از برخی عناوین برای اخبار، تنش و فشارهای بیشتری به جامعه وارد کرد.

پژوهش با تصریح اینکه قصد تحلیل مسائل و پرداختن به علل بروز شرایط کنونی و عوامل موثر بر آن را ندارد، گفت: تحریم‌ها همیشه بوده است اما امروز شرایط متفاوتی وجود دارد و آمریکا می‌خواهد به زعم خود با افزایش فشارها و گسترش تحریم‌ها، شرایط متفاوتی نسبت به قبل ایجاد کرده و امنیت موجود را به فضایی ناامن بدل کند.

او با بیان اینکه پرداختن به تاثیر سوء مدیریت‌ها از سوی هر فرد یا گروهی، نیازمند فرصتی کارشناسانه است، گفت: باید رسانه‌ها و خبرنگاران خود را جای شهروندان و عابرانی بگذارند که هنگام عبور از مقابل پیشخوان مطبوعات فروشی‌ها، بادیدن تیترها و عناوین برخی اخبار، دلشان از امید خالی می‌شود.

مدیران از طریق رسانه پاسخگوی مردم باشند

پژوهش گفت: برخی عناوین به گونه‌ای است که انگار همه در این کشور دزد و غارتگر هستند و هیچ کاری انجام نشده و نمی‌شود؛ ما منکر و مانع اطلاع‌رسانی سریع، صریح و شفاف نیستیم و خودسانسوری را ترویج نمی‌کنیم اما اگر یک نفر دچار خطا شد نباید همه را خطاکار جلوه داد.

او با تصریح اینکه امروز جامعه به اندازه کافی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به مدیران پر شده است، گفت: نمی‌گویم تعمدی در کار بوده است؛ اما گاهی برای آنکه مخاطب را جذب کنیم، با تیترها و عناوین انتخابی، امید را در جامعه کمرنگ می‌کنیم. مدیران نیز باید از طریق رسانه پاسخگوی مردم باشند.

پژوهش با بیان اینکه تمام رسانه‌های استان فارس مخاطب او در این موضوع نیست، گفت: نباید با روح و روان مردم بازی کرد، فشار روحی به اندازه کافی وجود دارد؛ امروز آمریکا با پول کشورهای مرتجع عربی، تلاش می‌کند تا ضعف‌ها را بزرگ جلوه داده و شیرازه امور را بگسلد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در بیان خطاها و مشکلات ورود کنند اما نحوه‌ی اطلاع‌رسانی به گونه‌ای نباشد که امید مردم از بین برود، گفت: رئیس دولت سابق افاضاتی داشته؛ برخی رسانه‌ها طوری این را نوشته‌اند که انگار او اکنون منجی و دیگران ضایع کننده حقوق ملت هستند.

بنابراین گزارش 12 تیرماه، سالروز صدور فرمان رهبری معظم انقلاب در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 81 است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان