کد خبر: ۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

دستگيري اعضاي 4 باند شكارچي حرفه‌اي در فارس

علي آرندي بعداز ظهر امروز در حاشيه تجهيز ناوگان موتوري پارك ملي بمو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شيراز اظهار داشت: اعضاي اين باندهاي متخلف با بيش از 10 سال سابقه اقدام به شكار در اين پارك مي‌كردند كه با تلاش محيط‌بانان اداره كل حفاظت محيط زيست فارس دستگير و تحويل مقام‌هاي قضايي شدند.
آرندي اضافه كرد: در درگيري‌هايي كه بين محيط‌بانان ايثارگر با شكارچيان اتفاق افتاد، يكي از محيط‌بانان مجروح و چهار اسلحه شكاري گلوله‌زني از اين متخلفان كشف و ضبط شد.
وي ادامه داد: همچنين از ابتداي امسال تاكنون، يك مورد زنده‌گيري بره، پنج مورد شكارچي در حال شروع به شكار قوچ‌ها و بره‌ها دستگير و با آنان برخورد قانوني شد.
مدير پارك ملي بمو با بيان اينكه محيط‌بانان اين پارك شبانه‌روز در حال گشت‌زني در اين پارك هستند بيان داشت: در حال حاضر وضعيت مناسب امنيتي در اين پارك برقرار است و با شكارچيان متخلف برخورد شديد مي‌شود.
آرندي پارك ملي بمو را يك نقطه طلايي براي استان فارس عنوان كرد و ابراز داشت: آن طور كه مي‌خواهيم به اين پارك اهميت داده نمي‌شود و اين در حالي است كه ارزش يك هكتار از اين پارك با 15هزار هكتار زمين كشاورزي برابري مي‌كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به نگهداري گونه‌هاي جانوري نادر در پارك ملي بمو اشاره و خاطرنشان كرد: قوچ ميش شيرازي يكي از گونه‌هاي نادر در كشور است كه تنها در اين پارك محافظت و نگهداري مي‌شود.
مدير پارك ملي بمو ادامه داد: گونه‌هاي پرنده فراواني نيز در اين پارك وجود دارد كه گونه پرنده هما، در حال انقراض بوده كه نياز است با برنامه‌ريزي شرايطي را فراهم كنيم كه هم تخم‌ريزي و هم زايش داشته باشد.
انتهاي پيام/خ++

نظرات بینندگان