کد خبر: ۱۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
معاون نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

مردم کالای خارجی بدون برچسب شناسایی نخرند/ تشکیل 23پرونده قاچاق در سال جاری

صداقت گفت: تعداد 23 پرونده قاچاق کالا به ارزش یک میلیارد و 514 میلیون ریال در سه ماهه اول امسال در استان فارس تشکیل شده است.

به گزارش شیرازه، مردم کالای خارجی بدون برچسب شناسایی نخرند/ تشکیل 23پرونده قاچاق در سال جاریمعاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست خبری گفت: با انجام 2 هزار و 689 مورد بازرسی توسط سازمان صنعت و معدن تعداد 23 پرونده قاچاق کالا در سه ماهه اول امسال در استان فارس تشکیل شده است.

محمدابراهیم صداقت بابیان اینکه 6 پرونده از کل پرونده های تشکیل شده مربوط به دخانیات است، گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، یک میلیارد و 514میلیون ریال بوده است.

او لزوم مشارکت مردم در بحث مبارزه با کالای قاچاق را یادآور شد و گفت: اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا نیروی انتظامی کالاهای قاچاق را توقیف و سازمان تعزیرات حکومتی افراد متخلف را جریمه کند تنها یک بخش از کار است .

این مقام مسئول با بیان اینکه باید به مردم آگاهی داده شود که چه کالایی قاچاق و چه کالایی غیرقاچاق است و می‌توانند آن را خریداری کنند، افزود: کالاهای بهداشتی، آرایشی، خوراکی و آشامیدنی جزو کالاهای سلامت محور محسوب می‌شوند که دارای برچسب وزارت بهداشت است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: افراد در هنگام خرید می‌توانند با کندن برچسب درج شده و مشاهده کد زیر برچسب و ارسال آن به شماره پیامکی که بر روی کالا موجود است نسبت به قاچاق نبودن کالا اطمینان کسب کنند .

صداقت ادامه داد: کالاهای غیرسلامت محور که بخشی از آن‌ها کالای سرمایه‌ای مانند لوزام صوتی است باید به شرط داشتن کارت خدمات پس از فروش معتبر خریداری شوند .

وی با بیان اینکه اخیرا کارت‌هایی چاپ می‌شود و در بسته کالا انداخته می‌شود که نه کدی دارند و نه مهری، تاکید کرد: اگر مردم در صحنه نخریدن کالی قاچاق ورود کنند، بی‌شک ارزش قاچاق پایین خواهد آمد .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: فعلا سیاست ما ورود به بحث خرده‌فروشی نیست.

واردات 4هزار تن کالا به فارس در سال جاری

خدامراد رحیمی، مدیر کل گمرکات فارس نیز در این نشست خبری مشترک گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون دلار وارد فارس شده است که از نظر وزنی 3درصد و از نظر ارزشی 24 درصد کاهش داشتیم که 68 درصد آن کالاهای اساسی و مواد اولیه بوده است.

وی تعداد زیاد دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مانعی برای تحقق این امر دانست و پیشنهاد داد: قوانین دست و پاگیر صادرات و واردات حذف و با الکترونیکی کردن خدمات، روان‌سازی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، قاچاق
نظرات بینندگان