کد خبر: ۱۲۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۷

7 سال چشم انتظاری مردم کوار برای یک اداره/ وعده هایی که محقق نشد

از سال 89 که کوار به عنوان یک شهرستان از شیراز جدا شد تا به امروز مردم همچنان برای مسائل مربوط به امور آب به شیراز سفر میکنند.

به گزارش شیرازه، شهر کوار از اواخر سال 89 به یک شهرستان مستقل تبدیل شد، اما با وجود اینکه در هر شهرستان مستقل باید امکانات و ادارات به صورت مجزا از مرکز استان وجود داشته باشد؛ اما متاسفانه پس از گذشت 7 سال از این استقلال ، مردم و کشاورزان کوار همچنان برای کار های مربوط به اداره امور آب به شیراز سفر می کنند.

سهرابی یکی از کشاورزان کواری در گفتگو با خبرنگار  شیرازه می‌گوید: برای یک کار کوچک باید ساعتها در شلوغی اداره امور آب شیراز منتظر بمانیم در حالی که اگر این اداره در شهرستان بود هم مسافت کمتر هم مراجعه کنندگان کمتر بودند و کار ها سریع تر پیش می رفت.

وی افزود: 7 ماه است که برای یک مشکل مربوط به چاه آب کشاورزیمان به این اداره در شیراز می رویم و علاوه بر زمان و مسافتی که در این مدت طی کرده ایم هزینه های زیادی خرج این رفت و آمد ها شده است.

احمد رضا نوذری نژاد مدیر هماهنگی آب شهرستان‌های فارس در سال گذشته گفته بود اداره امور آب کوار تا پایان سال 96 راه اندازی می‌شود.

وی اخیرا در گفتگو با خبرنگار  شیرازه می گوید: هر چند بنده هم از افتتاح این اداره در کوار خوشحال می شوم اما مشکلاتی همچون پرسنل، چارت تشکیلاتی و مالی مانع از اجرایی شدن این اداره شده است.

وی افزود: من یک مدیر میانه هستم و پرسنل و بودجه در اختیار من نیست و اگر مسئولین رده بالا دستور دهند اقدامات لازم انجام می شود‌؛ این کار باید از طریق مدیریت ارشد سازمان، مدیر عامل شرکت، معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت پیگیری شود چون تصمیم گیرنده اصلی هستند.

نوذری نژاد با اشاره به اینکه شهرستانی که مستقل شد امکانات می خواهد تصریح کرد: در حال حاضر شرکت ما در وضعیتی نیست که بتواند این هزینه ها را متقبل شود و با توجه به اینکه تشکیل این اداره مستلزم رفع موانع مالی و اداری است و ما زیر نظر مدیریت منابع آب کشور هستیم در نتیجه باید اجازه از طرف آن ها صادر شود.

مدیر هماهنگی آب شهرستان‌های فارس در پایان خاطر نشان کرد: باید نمایندگان مجلس و فرماندار با هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای فارس جلساتی برای رفع موانع مالی و اداری برگزار کنند تا اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

اشکان کاظمی سرپرست فرمانداری کوار در گفتگو با شیرازه می‌گوید: از نظر استان مشکلی برای تشکیل این اداره نیست و اگر از وزارت اجازه صادر شود این مشکل حل خواهد شد.

وی افزود: مسائلی است که روال اداری آن زمان بر است و میتوان گفت یکی از دلایل تاخیر در این روند؛ نزدیکی این شهرستان به شیراز و دسترسی آسان مردم کوار به مسئولین مرکز استان است.

کاظمی ادامه داد: با توجه به این مشکل در ماه یکبار کارشناسان آب منطقه ای در شهرستان حضور میابند و مسائل و مشکلات را پیگیری می کنند.

سرپرست فرمانداری کوار قول پیگیری و اطلاع رسانی را در این موضوع داد.

*زهرا جاوید

برچسب ها: کوار ، اب ، خشکسالی
نظرات بینندگان