کد خبر: ۱۲۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز:

خاموشی‌های اخیر در شیراز موضوعی ملی است/ جمع‌آوری بیش از 17 هزار انشعاب برق غیرمجاز در فارس

زراعت‌پیشه گفت: ارائه برنامه برای خاموشی‌هایی که دیسپاچینگ مرکزی درخواست می کند، امکان‌پذیر نیست زیرا زمان و میزان ثابتی ندارد.

به گزارش شیرازه،خاموشی‌های اخیر در شیراز موضوعی ملی است/ جمع‌آوری بیش از 17 هزار انشعاب برق غیرمجاز در فارس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در نشست خبری با تاکید بر اینکه شبکه توزیع برق شیراز پایدار است و هیچگونه مشکلی به لحاظ فنی ندارد، گفت: آنچه تحت عنوان قطع برق و اعمال خاموشی در روزهای اخیر اتفاق افتاده به دنبال درخواست دیسپاچینگ مرکزی کشور بوده که موضوعی ملی است و ارتباطی با تصمیم گیری در سطح استان فارس یا شهر شیراز ندارد.

جلیل زراعت پیشه گفت: خوشبختانه و براساس روال سال‌های گذشته، زمستان و بهار تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه توزیع برق در محدوده توزیع برق شیراز انجام شده و فارغ از حوادث و اتفاقاتی که غیرقابل پیش بینی محسوب می شود، این شبکه پایداری کامل دارد.

وی با تصریح اینکه کاهش بارش ها در زمستان 96 و بهار 97 باعث افت سطح آب پشت سدها خصوصا در استان خوزستان به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید انرژی برق شد، گفت: امسال مقداری تولید برق به واسطه کاهش تولید در نیروگاه های برق آبی کمتر از سال گذشته است.

زراعت پیشه با بیان اینکه برق قابل ذخیره سازی در مقیاس بزرگ نیست، گفت: همیشه باید تلاش کرد بین تولید و مصرف تعادل وجود داشته باشد. زراعت پیشه گفت: محدوده تحت پوشش توزیع برق شیراز را به 6 منطقه تقسیم بندی کرده ایم و تلاش این بوده که اگر اعمال خاموشی ضرورت دارد، بین تمام نقاط توزیع شود؛ البته بیمارستان ها، مراکز حساس، چاه ها و مخازن ذخیره آب از نقاطی است که مشمول خاموشی نیست.

اعطای پاداش به صنعتگران و کشاورزانی که در ساعات اوج مصرف همکاری کنند

او همکاری بخش های صنعت و کشاورزی با شرکت توزیع برق شیراز در کاهش پیک مصرف را خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: مذاکراتی با صنایع انجام شده که تعمیرات و تعطیلات سالانه خود را به ساعت و ایام پیک بار منتقل و از پاداش های پیش بینی شده استفاده کنند؛ در این زمینه اکثر صنایع خصوصا صنایع بزرگ همراهی دارند.

زراعت پیشه همراهی کشاورزان با توزیع برق شیراز را خوب توصیف و اضافه کرد: قرارداد فروش انرژی به کشاورزان 20 ساعته است و در قبال 4 ساعتی که کشاورز همکاری دارد، پاداشی به او تعلق می گیرد.

این مدیر صنعت برق اعتقاد دارد که امسال نباید تمرکز را بر مصرف بهینه تنها در ساعت های اوج مصرف گذاشت زیرا مصرف برق در هر ساعتی مصرف آب را نیز به همراه دارد زیرا برای تولید برق در نیروگاه های برق آبی نیازمند مصرف آب هستیم.

او ادامه داد: هرچه بتوان فرهنگ مصرف بهینه برق را بین شهروندان ترویج دهیم، به حتم شاهد کاهش مصرف سرانه آب نیز خواهیم بود که تاثیر آن در ابعاد مختلف به مصرف کننده باز می گردد.

زراعت پیشه اعتقاد دارد که مصرف برق در بخش تجاری نیازمند اصلاح الگوها است زیرا رواج برخی رفتارها نظیر استفاده از ریسه برق و کولرهای گازی در تمام ساعت ها، باعث افزایش شدید میزان مصرف شده است.

تعویض تعرفه‌های کنتور بانک‌ها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با تاکید بر اینکه همراهی و مشارکت مردم می تواند در بهینه سازی مصرف برق موثر باشد، گفت: یکی از واحدهای پرمصرف، بانک ها بود که از اردیبهشت ماه، اقدام به تعویض تعرفه های کنتور این واحدها کرده ایم.

او با بیان اینکه این اقدام با هماهنگی و همکاری مدیران بانک ها انجام شده است، گفت: با این اقدام ساعت اوج مصرف برای بانک ها را 11 تا 15 تعریف کرده ایم، در این ساعت بهای برق مصرفی بیش از سایر ساعت ها محاسبه می شود.

جمع‌آوری بیش از 17 هزار انشعاب برق غیرمجاز در فارس

زراعت پیشه گفت: شرکت توزیع برق شیراز برای نخستین بار در کشور، مرکز اجرائیات برق را راه‌اندازی کرده و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، نسبت به جمع آوری برق‌های غیرمجاز اقدام می کند که از ابتدای کار تاکنون بیش از 17 هزار برق غیرمجاز جمع آوری یا تبدیل به مجاز شده است.

مدیرعامل توزیع برق شیراز از گرفتن دستور دادستانی برای مقابله قانونی با مشترکین تجاری پرمصرف خبر داد و گفت: بسیاری از رفتارها مانند استفاده از ریسه را ما هم بد می دانیم اما به لحاظ قانونی نمی‌توانیم ورود کنیم زیرا مصرف کننده می‌گوید پولش را پرداخت می‌کنم.

او با بیان اینکه اوج مصرف برق سال گذشته شیراز هزار و 274 مگاوات بوده و در سال جاری حداکثر استفاده به هزار و 168 مگاوات رسیده است، گفت: این میزان در فصل تابستان افزایش می‌یابد.

انعقاد تفاهم‌نامه برای تولید 1425 مگاوات برق در فارس از طریق پنل‌های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به استفاده از نیروگاه خورشیدی در استان فارس گفت: 186 موردتفاهم‌نامه با بخش خصوصی برای تولید هزار و 425 مگاوات برق انجام شده که تاکنون 18 مورد آن عملیاتی شده است و اگر همه تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد و تولید منجر شود حدود نیمی از برق مورد نیاز استان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

توزیع برق نقشی در موضوع پاسارگاد ندارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: موضوع نصب پایه ها در محدوده پاسارگاد ارتباطی به توزیع برق شیراز ندارد.

زراعتپیشه گفت: هرجا که ستون و پایه ای نصب شده و کابل برقی روی آن قراردارد، الزاما به توزیع برق مرتبط نیست و این شرکت در آن نقشی ندارد.

او اضافه کرد: بخشی از پایه های برق موجود در محدوده پاسارگاد، مربوط به شرکت آبفا و با هدف آبرسانی به یک روستا اجرا شده است.

زراعت پیشه خاطرنشان کرد: بخش دیگری از پایه های نصب شده نیز مربوط به 2 برادر کشاورز بود که قصد داشتند شبکه ای را برای برق رسانی به چاه آب شخصی خود احداث کنند.

مدیرعامل توزیع برق شیراز با تاکید براینکه اطلاع رسانی این موضوع در شبکه های اجتماعی را شاهد بوده است، گفت: ظاهرا بعد از انتشار موضوع در شبکه های اجتماعی، کار توسط 2 برادر کشاورز متوقف شد اما در مورد آبفا اطلاع دقیقی در دست ندارم.

مدیریت روشنایی بوستان‌ها بر عهده شهرداری است

او در پاسخ به سوال دیگری درخصوص روشنایی بوستان‌ها تصریح کرد: مسئولیت روشنایی بوستان‌ها برعهده شهرداری است و ما برای تامین برق آن‌ها مشکلی نداریم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان