کد خبر: ۱۲۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۴ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
در کارگروه بانوان و خانواده استان فارس مطرح شد

جمع‌آوری 150 میلیون تومان برای آزادسازی زنان زندانی/ به بانوان وام اشتغال‌‌زایی دهید

در دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان فارس بر آموزش کارآفرینی، حل مشکلات عرضه و بازار فروش محصولات تولیدی زنان و ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی تأكيد شد.
به گزارش شیرازه، دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان فارس ظهر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری و برخی از مسؤولین و معاونین ادارات فارس برگزار شد.

معصومه دستغیب در آغاز این جلسه با اشاره به طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان که از سال گذشته در تمام استان‌ها ازجمله فارس در حال اجرا است، گفت: امسال در اجرای طرح تاب‌آوری ابتکارات وسیعی خواهیم داشت که آموزش مشاورین مراکز مشاوره شهر شیراز ازجمله این موارد است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس ادامه داد: کارآفرینی موضوع مهم و موردتوجه معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت کشور است و در استان فارس نیز زنان تحصیل‌کرده اما بیکار زیادی وجود دارند که موردتوجه شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کار و نیز صنعت و معدن قرار گرفتند.

رتبه نخست آموزش کارآفرینی بانوان در کشور

دستغیب با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه معاونت زنان ریاست جمهوری با بنیاد کارآفرینی و توسعه افزود: مقرر شد که در هر استان به 100 نفر آموزش کارآفرینی ارائه شود که استان فارس با آموزش 350 نفر در میان دیگر استان‌ها رتبه نخست را کسب کرد که این موفقیت نیز موردتوجه معاونت زنان قرار گرفت.

مشاور استاندار فارس خاطرنشان کرد: کمیته امور بانوان استانداری فارس در حوزه اشتغال، بانوان فعالی دارد و برای آموزش کارآفرینی و اشتغال نیز با پرداخت وام، نظارت و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در خصوص زنان زندانی جرائم غیرعمد نیز گفت: برخی از زنان زندانی به علت کم‌اطلاعی یا بی‌اطلاعی به فضای کسب‌وکار وارد و متضرر شدند که برایشان قابل پیش‌بینی نبوده است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس در این جلسه بیان کرد: 150 میلیون تومان برای آزادسازی زنان زندانی با جرائم غیرعمد جمع‌آوری‌ شده است.

طرح‌های کارآفرینی زنان باید نتیجه‌بخش باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس هم در ادامه این جلسه بابیان اینکه ما در حوزه اشتغال بانوان نیاز به کار علمی و مطالعاتی داریم، اظهار داشت: با توجه به جمعیت حدود 5 میلیون نفری استان فارس که نیمی از آن‌ها زنان هستند، اگر یک‌پنجم نیاز به کار و اشتغال داشته باشند، برای حدود 500 هزار نفر باید ایجاد اشغال کرد.

وی ادامه داد: اینکه به چند صد نفر آموزش ارائه‌شده، کافی نیست؛ خیلی‌ها آموزش می‌بیند اما بعد رها می‌شوند، طرح‌های کارآفرینی باید خروجی داشته باشد.

هادی پژوهش تأکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در خانواده‌ها و نیاز زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست به اشتغال، باید از تجارب کشورهای درحال‌توسعه در خصوص اشتغال زنان استفاده کنیم.

این مقام مسؤول در خصوص آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد گفت: کمک به آزادسازی این زنان باید در طول سال ادامه داشته باشد و تنها در یک‌زمان خاص گلریزان و جمع‌آوری کمک‌ها انجام نشود.

مشکلات بانوان در عرضه محصولات تولیدی به بازار

در ادامه این کارگروه کوشکی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه رسالت آموزش کارآفرینی بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است، گفت: ما 50 آموزشگاه و 20 مربی کارآفرینی در سطح استان فارس داریم که آموزش‌ها رایگان و با مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود، اما واگذاری آن به بخش‌های خصوصی جز موازی‌کاری نتیجه‌ای ندارد، بلکه به ضرر استان است.

کاووسی مشاور بانوان سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این جلسه حضور داشت و تصریح کرد: زنان روستایی ما کسب‌وکارهای مختلفی دارند اما متأسفانه موقع عرضه به بازار دچار مشکل می‌شوند.

وی ادامه داد: به دلیل عدم‌حمایت از صادرکنندگان و فراهم نکردن زیرساخت‌ها و ارائه خدمات حمایتی به تولیدکنندگان، خانم‌های فعال در عرصه کارآفرینی و اشتغال با مشکلاتی روبرو هستند.

همچنین در ادامه این جلسه به اهمیت ورزش بانوان، وجود ظرفیت‌های ورزشی در استان و کمبود سرانه فضای ورزشی در شیراز تاکید شد.

73 زن زندانی جرائم غیرعمد در فارس

تراب پور مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه فارس نیز با اشاره به وجود یک هزار و 293 زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود که 73 نفر از آن‌ها زن هستند، گفت: در سال گذشته 41 زن زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که با 150 میلیون تومان جمع‌آوری‌شده توسط مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری فارس زمینه آزادی 6 زن فراهم‌ شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان