کد خبر: ۱۲۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

بلژیک 3- ژاپن 2؛ بازگشت شگفت‌انگیز!

شیاطین سرخ بازگشت فوق‌العاده‌ای به بازی داشتند و در ثانیه‌های پایانی به پیروزی برابر سامورایی‌ها رسیدند.
به گزارش شیرازه تیم ملی بلژیک یکی از بهترین تیم‌های جام جهانی 2018 بوده که موفق شد با کسب 9 امتیاز از سه پیروزی متوالی برابر پاناما، تونس و انگلیس و تفاضل گل 7+ به‌عنوان صدرنشین گروه G راهی مرحله یک هشتم نهایی شود ولی نزدیک بود روند خوب شیاطین سرخ امشب برابر ژاپن پایان پیدا کند و خیلی زود از این رقابت‌ها کنار بروند که در ثانیه‌های پایانی این اتفاق برای آنها نیافتاد.


ژاپنی‌ها بعد از دوم شدن در گروه H امشب هم برابر بلژیک استثنایی ظاهر شدند و در شروع نیمه دوم دو گل زیبا توسط هاراگوچی و تاکاشی اینوی به ثمر رساندند ولی برتری آنها تا پایان مسابقه ادامه پیدا نکرد و تعویض‌های طلایی روبرتو مارتینس عصای دست او شدند و ورق بازی را برگرداندند؛ بلژیک در دقیقه 69 توسط فرتونگن گل اول را زد و پنج دقیقه بعد با ضربه سر فلینی، بازیکن تعویضی‌اش نتیجه را مساوی کرد و در ثانیه‌های آخر روی ضد حمله و گلزنی شادلی، دیگر یار تعویضی خود به پیروزی دست یافت.


تیم ملی بلژیک که با 12 گل زده، گلزن‌ترین تیم جام جهانی 2018 هم محسوب می‌شود، با برتری مقابل ژاپن باید در مرحله یک چهارم نهایی مقابل برزیل، مدعی اصلی قهرمانی این رقابت‌ها قرار بگیرد.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ مرحله یک هشتم نهایی
دوشنبه: 97/04/11 ؛ ساعت 22:30
استادیوم: روستوف آرنا/ تماشاگر: 41466 نفر
داور: مالانگ دیدیو(سنگال)؛ کمک‌ها: جبرئیل کامارا، الحاجی سامبا و باکاری گاساما(گامبیا)/ کمک داور ویدئویی: فلیکس زوایر(آلمان).

 


تیم ملی بلژیک
تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، ونسان کمپانی، یان فرتونگن، کوین دی بروین، اکسل ویتسل، توماس مونیه، یانیک کاراسکو(65- ناصر شادلی)، دریس مرتنس(65- مروان فلینی)، ادن هازارد و روملو لوکاکو.
سرمربی: روبرتو مارتینس

 


تیم ملی ژاپن
ایجی کاواشیما، مایا یوشیدا، جن شوجی، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، ماکوتو هاسبه، گاکو شیبازاکی(81- کیسوکه هوندا)، جنگی هاراگوچی(81- هوتارو یاماگوچی)، تاکاشی اینوی، شینجی کاگاوا و یویا اوساکو.
سرمربی: آکیرا نیشینو

 

 

 

اخطار


گاکو شیبازاکی(40) از ژاپن

 

 

شرح گل‌ها


بلژیک 0 - ژاپن 1 (دقیقه 48: جنگی هاراگوچی): ضد حمله سریع و عالی سامورایی‌ها جواب داد و پاس استثنایی شیبازاکی از میانه زمین با اشتباه و عبور از زیر پای فرتونگن به هاراگوچی رسید تا او با شوت روی پای توپ را به تور دروازه بلژیک بچسباند و در شروع نیمه دوم گلزنی کند.

 


بلژیک 0 - ژاپن 2 (دقیقه 52: تاکاشی اینوی): کمپانی دفع توپ ناقصی با ضربه سر داشت و توپ به کاگاوا رسید که او توپ را به تاکاشی اینوی پاس داد تا این بازیکن با حرکت در عرض و شوت فنی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه بلژیک را به زیبایی باز کند و در عین ناباوری دومین گل ژاپن را به ثمر رساند.

 

 

بلژیک 1 - ژاپن 2 (دقیقه 69: یان فرتونگن): در شلوغی محوطه جریمه ژاپن، اینوی دفع توپ اشتباهی داشت که توپ روی هوا را فرتونگن با ضربه سر که از روی سر مدافعان و دروازه‌بان ژاپن عبور داد، تبدیل به گل اول بلژیک کرد.

 

 

بلژیک 2 - ژاپن 2 (دقیقه 74: مروان فلینی): دی بروین توپ را به سمت چپ زمین برد و به هازارد رساند که او بعد از یک سر توپ، ارسال دقیقی انجام داد که فلینی بلند قامت با ضربه سر گل تساوی بلژیک را به ثمر رساند.

 

 

بلژیک 3 - ژاپن 2 (دقیقه 4+90: ناصر شادلی): کورتوا کرنر ارسالی از سمت چپ زمین را مهار کرد و با پاس به دی بروین سریع بازی را به جریان انداخت که او تا زمین ژاپن نفوذ کرد و در جناح راست به مونیه پاس داد که او هم با پاس زمینی موقعیت خوبی برای هم‌تیمی‌های خود ساخت تا با رها کردن توپ توسط لوکاکو، شادلی دروازه خالی سامورایی‌ها را در آخرین ثانیه‌ها باز کند.

 


لحظات حساس

دقیقه 1: شوت داخل محوطه کاگاوا از کنار دروازه بلژیک به بیرون رفت.
دقیقه 16: ویتسل بعد از دریافت پاس هازارد از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او بعد از برخورد به شیبازاکی راهی کرنر شدند.
دقیقه 18: لوکاکو موقعیت خوبی در محوطه جریمه ژاپن به دست آورد ولی چرخش و شوت او بعد از برخورد به پای هاسبه به کرنر رفت.
دقیقه 18: ارسال هازارد از کرنر را کمپانی در دو مرحله به سمت دروازه ژاپن شوت زد که ضربه او به بیرون زده شد.

 


دقیقه 21: شوت محکم لوکاکو از پشت محوطه جریمه  به پای ناگاتومو برخورد کرد و مثل صحنه‌های قبل به کرنر رفت.

دقیقه 26: سانتر دقیق مرتنس از جناح راست زمین را لوکاکو از مقابل دروازه ژاپن نتوانست تبدیل به گل کند و توپ بعد از برخورد به پای او در اختیار کاواشیما قرار گرفت.

دقیقه 28: کاواشیما شوت ناگهانی پای چپ هازارد از پشت محوطه جریمه را مُشت کرد و دروازه ژاپن را بسته نگه داشت.
دقیقه 28: ارسال خطرناک مرتنس از جناح راست زمین را یوشیدا قبل از رسیدن توپ به لوکاکو تبدیل به کرنر کرفت.
دقیقه 29: کمپانی در تیرک دوم نتوانست توپ را تبدیل به گل کند و ضربه به توپ او روی هوا عرض زمین را طی کرد.

دقیقه 31: کاگاوا نفوذ سریعی از سمت چپ زمین داشت و با پاس پشت پا توپ را به ناگاتومو رساند که ارسال او و ضربه سر اوساکو را کوتوا مهار کرد.

دقیقه 36: شوت خطرناک ویتسل از پشت محوطه جریمه از روی دروازه ژاپن راهی اوت شد.

دقیقه 42: سانتر کاراسکو از سمت چپ زمین را ناگاتومو به خوبی از مقابل تیرک دوم با ضربه سر دفع کرد.

دقیقه 45: شوت ناگاتامو از سمت چپ محوطه جریمه در مقابل دروازه بلژیک به پای اوساکو برخورد کرد و نزدیک بود با اشتباه عجیب کورتوا تبدیل به گل شود ولی او در لحظه آخر توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 1+45: کاواشیما به راحتی شوت بغل پای مرتنس را جمع کرد.

دقیقه 49: پاس به عقب مرتنس از سمت راست محوطه جریمه و شوت روی پای هازارد به تیرک عمودی دروازه ژاپن برخورد کرد.

دقیقه 57: شوت روی پای کاراسکواز پشت محوطه جریمه با اختلاف زیادی از دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 62: ارسال مرتنس از سمت راست زمین و ضربه سر لوکاکو از تیرک اول به شکل خطرناکی از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

دقیقه 66: شوت مونیه هم حاصلی برای بلژیک نداشت و به اوت رفت.

دقیقه 69: یوشیدا با تکل به موقع اجازه نداد لوکاکو گلزنی کند و سانتر مونیه را به کرنر زد.
دقیقه 73: ضد حمله سریع بلژیک نزدیک بود تبدیل به گل شود که پاس هازارد و شوت دی بروین را شوجی با تکل به کرنر زد.

دقیقه 76: تکل آلدروایرلد مانع از گلزنی دوباره اینوی شد تا فقط یک کرنر نصیب ژاپن شود.

دقیقه 78: ارسال پای چپ بی‌نقص شادلی را لوکاکو با ضربه سر زد ولی توپ به بیرون رفت.

دقیقه 80: شیبازاکی با ضربه سر توپ را به کرنر زد و اجازه نداد ارسال دی بروین از کرنر و ضربه سر فرتونگن همراه با گل باشد.

دقیقه 84: هوندا بهترین فرصت برای باز کردن دروازه بلژیک داشت که کمپانی زودتر از او، توپ را به کرنر زد.

دقیقه 86: ضربه سر شادلی را کاواشیما به زیبایی مهار کرد و در برگشت هم دروازه‌بان ژاپن با فوق واکنشی دیگر اجازه نداد ضربه سر لوکاکو تبدیل به گل شود.
دقیقه 86: شوت مونیه از پشت محوطه جریمه را کاواشیما دفع کرد.
دقیقه 87: کاواشیما باز هم منجی دروازه ژاپن شد و این بار شوت پشت محوطه و پُر قدرت فرتونگن را دور کرد.

دقیقه 4+90: ضربه آزاد فوق‌العاده هوندا از فاصله 30 متری نزدیک بود تبدیل به گل شود که کورتوا توپ را راهی کرنر کرد.

 

 

 

 

 

بهترین بازیکن


دو تعویضی تیم ملی بلژیک نمایشی استثنایی در بازی امشب برابر ژاپن داشتند و در حالی که تیم‌شان با دو گل عقب بود، نبض بازی را عوض کردند تا در نهایت به برتری 3 بر 2 برسند؛ مروان فلینی گل دوم و تساوی بلژیک را زد و ناصر شادلی عملکردی فوق‌العاده داشت و با فرارهای خود از جناحین حملات زیادی تدارک دید که به ثمر رساندن گل سوم مهر تاییدی به بازی خوب او بود.

 

 


اتفاق ویژه


تیم ملی ژاپن که به لطف تنها دو کارت زرد کمتر نسبت به سنگال از مرحله گروهی صعود کرده بود، نمایشی فراتر از تصور در بازی امشب برابر بلژیک ارائه کرد و موفق شد در شروع نیمه دوم 2 بار دروازه کورتوا را باز کند ولی در ادامه نتوانست شگفتی‌سازی خود را ادامه دهد و در عین شایستگی، سه گل خورد تا بازنده این بازی باشد و آخرین تیم حذف شده آسیایی از جام جهانی لقب بگیرد.

 

 

 

در حاشیه
* ترکیب بلژیک نسبت به دومین بازی جام جهانی برابر تونس تنها یک تغییر داشته که ونسان کمپانی با رهایی از بند مصدومیت جانشین دریک بایوتا در مرکز خط دفاعی شده است.
* نفرات اصلی تیم ملی ژاپن در شروع بازی همان 11 بازیکنی هستند که در دومین مسابقه جام جهانی مقابل سنگال از ابتدا بازی کردند.

منبع:ورزش3


نظرات بینندگان