کد خبر: ۱۲۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامر:

طرح انتقال آب خلیج فارس به لامرد شتاب گیرد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: همه ظرفیت ها برای تکمیل زیرساخت های این منطقه بسیج شده و امیدواریم با توجه به ضرورت و نیاز این حوزه صنعتی، موضوع انتقال آب از خلیج فارس به این شهرستان شتاب بیشتری گیرد.
به گزارش شیرازه، محمد آشفته آج بیشه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد،  در نشست هماهنگی و بررسی وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس به دشت لامرد، افزود: تلاش های موثری از سوی دستگاه های اجرایی ذی ربط برای تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی لامرد صورت گرفته اما به دلیل شرایط این شهرستان، طرح انتقال آب از خلیج فارس به لامرد نیازمند سرعت عمل بیشتری است.

وی بیان داشت: از نتایج مثبت این طرح، تامین آب آشامیدنی مورد نیاز اهالی و ساکنان مناطق همجوار با صنایع انرژی بر شهرستان لامرد است.

آج بیشه ادامه داد: امیدواریم سرمایه گذار این طرح با همکاری همه مجموعه های ذی ربط در کوتاه ترین زمان ممکن مبادرت به تجهیز کارگاه و احداث سامانه آبگیر در مجاورت ساحل بندر منطقه ویژه پارسیان در سواحل خلیج فارس کند.

در این نشست که مدیران منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سرمایه گذار و مجری این طرح نیز حضور داشتند، ابعاد گوناگون مقوله آبرسانی به منطقه ویژه اقتصادی لامرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیمانکار و سرمایه گذار این طرح در خصوص تعیین بهترین و اقتصادی ترین مسیر خط انتقال آب از خلیج فارس به دشت لامرد مطالبی بیان کردند.

در این جلسه بیان شد: انتقال 15میلیون متر مکعب آب شیرین شده از طریق خط لوله انتقال در مسافتی به طول 65کیلومتر، افزون بر تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به تامین آب شرب شهری و روستایی این شهرستان نیز اختصاص می یابد.

همچنین در این نشست عنوان شد: افزون بر هشت میلیون و 500 هزار متر مکعب از آبهای استحصال شده برای مصرف صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیش خرید شده است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد که از زیر مجموعه های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) است و در جنوب استان فارس واقع شده، بزرگترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با ظرفیت تولید سالانه نزدیک به یک میلیون تن در آن مستقر است.

شهرستان لامرد در فاصله 464 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارایه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.

از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است.
برچسب ها: لامرد ، اقتصادی ، فارس
نظرات بینندگان