کد خبر: ۱۲۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
حوادث؛

آتش سوزی کارخانه تولیدی لوله های پلی اتیلن در شهرک کرونی شیراز

آتش سوزی کارخانه تولیدی لوله های پلی اتیلن در شهرک کرونی با تلاش همه جانبه آتش نشانان چهار ایستگاه آتش نشانی شیراز روز گذشته مهار و خاموش شد.
به گزارش شیرازه؛ روز گذشته در پی اطلاع رسانی کارگران یک گاراژ بزرگ مبنی بر وقوع آتش سوزی گسترده در این گاراژ و نیز احتمال سرایت آن به ساختمان های مسکونی اطراف، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 6، 17، 18 و 14 را به همراه تانکرهای آب از چهار ایستگاه و خودروی حامل دستگاه های تنفسی و فوماتیک به محل وقوع این حادثه واقع در شهرک کرونی، اعزام کرد.

محمود محمدی فرد فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی شیراز که بر عملکرد نیروها در محل این آتش سوزی نظارت مستقیم داشت در مورد جزئیات این حادثه گفت: محل حادثه گاراژ بزرگی بود که در قسمتی از محوطه کارخانه تولیدی لوله پلی اتیلن و در قسمت دیگری خانه ای جهت سکونت احداث شده بود و به علت نامعلومی تمامی گاراژ گرفتار شعله های آتش شده بود.

وی افزود: شعله های آتش از کیلومترها دورتر کاملا دیده می شد و همچنین هر لحظه احتمال می رفت آتش به اطراف گسترش یافته و به خانه های مسکونی مجاور سرایت کند.

محمدی فرد در ادامه اظهار داشت: با توجه به انبار کردن غیر اصولی لوله های پلی اتیلن و استفاده مسکونی و کارگاهی شعله های حریق به سرعت گسترش یافته و کنترل آن به سختی امکان پذیر بود. آتش نشانان به سرعت به چهار گروه تقسیم شدند و از چهار جهت به مبارزه با این آتش سوزی که در حال گسترش به اطراف خود بود، پرداختند.  

وی تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی با تلاش همه جانبه در عملیاتی نفسگیر و طاقت فرسا سرانجام توانستند شعله های سرکش آتش را مهار و خاموش کنند.   

فرمانده عملیات سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از فرو نشاندن آتش و انجام لکه گیری کامل آن، محل را برای بررسی علت بروز این آتش سوزی و همچنین برآورد خسارات وارده تحویل کارشناسان سازمان آتش نشانی دادند.

خوشبختانه در این حادثه به کارگران و شهروندان آسیب جانی نرسید.


نظرات بینندگان