کد خبر: ۱۲۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

آزادی 6 بانوی زندانی جرائم غیر عمد مالی به همت پویش مهرورزان

پویش مهرورزان همزمان با میلاد کریمه اهل بیت مژده آزادی به تعدادی از بانوان زندانی جرائم مالی غیر عمد میدهد.
به گزارش شیرازه، نتیجه همت بانوان فارس برای آزادی زنان زندانی جرائم مالی غیر عمد در پویش مهرورزان یکی از مهمترین دستورکار های  دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان فارس بود.

مدیرکل بانوان و امور بانوان استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: پویش مهرورزان که با همکاری ستاد دیه و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی وگروه های مردمی از اوایل ماه مبارک رمضان در حال فعالیت است، تاکنون موفق به جمع آوری یکصد و 50 میلیون تومان برای آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد مالی شده است.

معصومه دستغیب اعلام کرد: تا کنون در نتیجه فعالیت این پویش شش نفراز زنان زندانی آزاد شدند و منتظر محقق شدن سایر کمک‌ها هستیم تا همزمان با روز میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) امار قطعی را اعلام کنیم امیدواریم تا آن روز بیش از 12نفر آزاد شوند.

وی با اشاره به عملکرد تعدادی از دستگاه‌ها مانند آموزش‌وپرورش، اتاق بازرگانی، فنی‌وحرفه‌ای که بیشترین میزان جمع آوری کمک ها را در این پویش داشتند، ابراز امیدواری کرد که این مهم به احساس مسئولیتی اجتماعی تبدیل شود.

دستغیب تصریح کرد: روزی که ما این پویش را شروع کردیم تعداد زنان زندانی غیر عمد در فارس 49نفر بود اما متاسفانه تا امروز این تعداد به 73نفر افزایش یافته است که این افزایش ناشی از ورود ناآگاهانه برخی بانوان به عرصه اقتصادی به نظر می‌رسد و باید به صوت ریشه ای به فکر علاج آن بود.

مدیرکل بانوان و امور بانوان استانداری فارس در این جلسه ابراز داشت:  از میان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل آموزش و پرورش فارس ابتکار عمل را در دست گرفت و با همکاری یکی از بانک ها برای این امر خداپسندانه به هر یک از فرهنگیان متقاضی 10 میلیون ریال وام پرداخت کرد. فرهنگیان از این طریق 500 میلیون ریال برای کمک به آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد اختصاص داده اند که در تیرماه جاری در اختیار ستاد دیه این استان قرار می‌گیرد.

دستغیب با اشاره به اینکه فعالیت پویش مهرورزان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان متوقف نشده و همچنان فعال است، تاکید کرد: باید تمام توان خود را برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد به کار بگیریم و موضوع جمع‌آوری کمک برای رهاسازی آنها از زندان محدود به گلریزان‌ها و مناسبت‌ها نباشد.

وی افزود: ما این مسیر را با همان روش گلریزان و همچنین روش ابتکاری فرهنگیان به صورت فصلی ادامه می‌دهیم و در پایان هرفصل اعلام می‌کنیم که موفق به آزادی چه تعدادی از زنان زندانی شده ایم.

293 زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس نیز در این جلسه اعلام کرد: در شش ماهه اول سال گذشته علی‌‎رغم آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در فارس هیچ زن زندانی آزاد نشد. جای امیدواری است که امسال با فعالیت پویش مهرورزان موفق به آزادی شش زن زندانی شدیم. اصغر تراب‌پورتوضیح داد: مبلغ 277 میلیون تومان میزان بدهی این 6 زن زندانی جرائم غیرعمد برآورد شده بود که با گرفتن تخفیف از شاکیان، 162 میلیون تومان بابت این بدهی‎ها پرداخت شد.

مدیرعامل ستاد دیه فارس با تصریح اینکه اگر این موج طوفنده در استان برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد ادامه یابد، دیگر نیازی به اینکه چشممان به دست دولت و بانک مرکزی باشد نیست، خاطرنشان کرد: 293 زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس داریم که 73 نفر از آنها زن هستند.

 تراب‌پور با بیان اینکه حرکت خوبی در استان فارس آغاز شده که در کشور تاکنون سابقه نداشته است یاداور شد: اگر موسسات خیریه و هیات های مذهبی و مساجد وادارات و نهادهایی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند سالانه تنها یک زن را آزاد کنند، مشکل جمعیت بالای زنان زندانی در فارس حل خواهد شد.

 وی با اشاره به موج شکل گرفته در تعدادی از ادارات و شرکت‎های خصوصی استان فارس برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای زنان زندانی جرائم غیرعمد، تصریح کرد: اگر این احساس مسئولیت اجتماعی به تمام ادارات سرایت کند، مابقی مدیران هم راغب خواهند شد تا سریعتر کمک‌های خود را جمع‌آوری کنند.مدیرعامل ستاد دیه فارس همچنین ابراز داشت: متاسفانه مردان تا کنون در این طرح، وامی برای آزادی زندانیان دریافت نکرده‌اند و تنها بانوان به این موضوع ورود کرده‌اند و مبالغی که برای این کار انساندوستانه جمع آوری شده به برکت وجود بانوان بوده است. وی تاکید کرد: اگر کسی عاشق خداوند باشد اما نسبت به گره گشایی امور بندگان دید مثبتی نداشته باشد، نمی‌توان او را عاشق واقعی تصور کرد.
نظرات بینندگان