کد خبر: ۱۲۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری فارس:

استانداری فارس در حوزه اشتغال آمادگی حمایت از بانوان کارآفرین را دارد

دستغیب گفت:کمیته امور بانوان استانداری فارس در حوزه اشتغال، بانوان فعالی دارد و برای آموزش کارآفرینی و اشتغال نیز با پرداخت وام، نظارت و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری فارس در  دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان فارس با اشاره به روند اجرای طرح تاب‌اوری اجتماعی که همزمان با سراسر کشور در فارس نیز آغاز شده، خاطرنشان کرد: مرحله نخست این طرح با ارائه 16 ساعت آموزش ویژه مراکز مشاره و سازمان‌ها انجام شد که در مرحله دوم این دوره آموزشی به 32 ساعت افزایش می‌یابد.

 دستغیب با بیان اینکه آموزش بیش به از 10 هزار نفر برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده‎اند، این طرح را اقدامی مطلوب برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست وخبر داد: باتوجه به اینکه تعداد بانوان تحصیلکرده و جویای کار در استان زیاد است لذا معاونت زنان ریاست جمهوری طی تفاهم نامه‌ای با بنیاد کارآفرینی زنان مقرر کرده که در هر استان به یکصد زن آموزش‌های لازم داده شود

 وی با بیان اینکه بیش از 350 نفر در استان متقاضی حضور در این دوره شده‌اند، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این دوره در مرحله اول برای یکصد نفر طی روزهای 24 تا 25 مرداد در شیراز برگزار خواهد شد و مابقی افراد با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی در یک دوره آموزشی در حوزه کسب و کار شرکت خواهند کرد.

مشاور استاندار فارس خاطرنشان کرد: کمیته امور بانوان استانداری فارس در حوزه اشتغال، بانوان فعالی دارد و برای آموزش کارآفرینی و اشتغال نیز با پرداخت وام، نظارت و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

فقط به آموزش بسنده نکنیم، طرح‌های کارآفرینی باید خروجی داشته باشد


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس هم در ادامه این جلسه بابیان اینکه ما در حوزه اشتغال بانوان نیاز به کار علمی و مطالعاتی داریم، اظهار داشت: با توجه به جمعیت حدود 5 میلیون نفری استان فارس که نیمی از آن‌ها زنان هستند، اگر یک‌پنجم نیاز به کار و اشتغال داشته باشند، برای حدود 500 هزار نفر باید ایجاد اشغال کرد.

وی ادامه داد: اینکه به چند صد نفر آموزش ارائه‌شده، کافی نیست؛ خیلی‌ها آموزش می‌بیند اما بعد رها می‌شوند، طرح‌های کارآفرینی باید خروجی داشته باشد.

هادی پژوهش تأکید کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در خانواده‌ها و نیاز زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست به اشتغال، باید از تجارب کشورهای درحال‌توسعه در خصوص اشتغال زنان استفاده کنیم.

پژوهش خواستار تمرکز بر یک موضوع خاص در حوزه زنان و پیگیری تاحصول نتیجه آن شد و گفت: متناسب با نیازهای زنان در شهر و روستاها باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

زنان کارآفرین روستایی متأسفانه موقع عرضه به بازار دچار مشکل می‌شوند

در ادامه این کارگروه کوشکی سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه رسالت آموزش کارآفرینی بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است، گفت: ما 50 آموزشگاه و 20 مربی کارآفرینی در سطح استان فارس داریم که آموزش‌ها رایگان و با مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود، اما واگذاری آن به بخش‌های خصوصی جز موازی‌کاری نتیجه‌ای ندارد، بلکه به ضرر استان است.

 کاووسی مشاور بانوان سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این جلسه حضور داشت و تصریح کرد: زنان روستایی ما کسب‌وکارهای مختلفی دارند اما متأسفانه موقع عرضه به بازار دچار مشکل می‌شوند.

 وی ادامه داد: به دلیل عدم‌حمایت از صادرکنندگان و فراهم نکردن زیرساخت‌ها و ارائه خدمات حمایتی به تولیدکنندگان، خانم‌های فعال در عرصه کارآفرینی و اشتغال با مشکلات زیادی روبرو هستند.

شیراز هنوز هم فقیر ترین شهر فارس به لحاظ سرانه ورزشی است

 همچنین در ادامه این جلسه به اهمیت ورزش بانوان، وجود ظرفیت‌های ورزشی در استان و کمبود سرانه فضای ورزشی در شیراز تاکید شد. اشرف قریشی معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش وجوانان فارس در این جلسه با اشاره به بازدیدهای اخیرش از امکانات ورزشی نقاط مختلف استان تاکید کرد:  به رغم مشکل جذب اعتبارات ما زیرساخت‌های خوبی برای ورزش در استان ایجاد کردیم اما در حفظ و نگهداری این امکانات کم لطفی می شود. بسیاری از این امکانات در شهرها در اختیار شهرداری و شورای شهر و در روستاها در اختیار دهیاری هاست اما یا متروکه است یا به درستی حفظ و نگهداری از آن صورت نمی‌گیرد. وی خطاب به خانم دستغیب ابراز داشت: در این زمینه از شما تقاضا داریم به مسئولین مربوطه ضرورت نگهداری و استفاده صحیح از این امکانات را گوشزد کنید.قریشی همچنین تقاضا کرد که ورزش بانوان در ساعات اداری پیگییری شود.

سالاری معاون توسعه ورزش و جوانان فارس هم در این جلسه با اشاره به قدرت پدیده ورزش در عرصه های فرهنگی و اقتصادی و ... گفت سهم بانوان در هرکدام از این عرصه ها روشن است اما ورزش بانوان هنوز مظلوم است.وی تصریح کرد: ما همه تلاش خود را به کار گرفتیم اما شیراز هنوز هم فقیر ترین شهر فارس به لحاظ سرانه ورزشی است و برای رفع این کمبود انتظار داریم همه دستگاه ها کمک کنند.
نظرات بینندگان