کد خبر: ۱۲۳۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۵ تير ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

نماز جمعه محل عبادت و تربیت است/ انحراف جامعه اسلامی از سوی خواص بود/ دید و فکر منتقدان نباید صفر و صدی باشد/ بی عدالتی در جامعه علت اصلی ناراحتی مردم/ مدیریت جهادی لازمه عبور از مشکلات فعلی

امام جمعه شیراز بیشترین علت ابراز ناراحتی مردم را بی عدالتی در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم وقتی می بینند فردی یا دستگاهی ظلم می کند و عدالت را رعایت و اجرا نمی کند نگران و ناراحت می شوند؛ اگر عدالت در سطح جامعه پیاده شود مشکلات و نگرانی های سیاسی و اجتماعی از بین می رود.
نماز جمعه محل عبادت و تربیت است/ انحراف جامعه اسلامی از سوی خواص بود/ دید و فکر منتقدان نباید صفر و صدی باشد/ بی عدالتی در جامعه علت اصلی ناراحتی مردم/ مدیریت جهادی لازمه عبور از مشکلات فعلیبه گزارش شیرازه، محوریت خطبه نماز جمعه پانزدهم تیرماه با توجه به نکاتی از وصایای امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب شاگرد برجسته آن امام بود که توسط آیت الله لطف الله دژکام مطرح شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس نماز جمعه را محل عبادت و تربیت دانست و گفت: تکرار مطالبی در خصوص رعایت تقوا و تاکید بر سفارشات خداوند متعال برای این است که چارچوب اصلی حول این محورها را حفظ شویم و از یاد نبریم.

امام جمعه شیراز خطاب به فعالان فضای مجازی و افرادی که کار فرهنگی می کنند، با بیان اینکه لازم است نکات بیانات امام صادق و دیگر اهل بیت علیهم السلام که ترجمه های بسیار زیبایی هم دارند در اختیار عموم مردم قرار داده شود، گفت: آتش به اختیار یعنی همین که ما به نیازهای جامعه مان طبق سفارش امامان پاسخ بدهیم نه اینکه دست روی دست بگذاریم و مدام هم ایراد بگیریم.

دژکام در ادامه سخنان خود با اظهار اینکه شیطان دام های خودش را در دنیا برای برای کسانی پهن می کند که از او گریزان هستند، آمریکا را شیطان بزرگ انسان دانست که برای گمراهی اش دام های خود را فضای مجازی پهن کرده است.

وی افزود: عمده تبلیغات و جنگ رسانه ای برای ما مسلمانان ایرانی است وگرنه دشمنان ما با هم کیشان و همراهان خود مشکلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: مومن کسی است که ترس از دست دادن دین و منحرف شدن داشته باشد.

دژکام در ادامه با اظهار اینکه دعوای سیاست بازان کار ما را به جایی رسانده که گویی دیگر فکر آخرت در سرمان نیست و گفت: گاهی وقت ها دعواهای سیاسی بین احزاب چنان شدت می گیرد که انگار سرنوشت کشور برای آنها مهم نیست.

امام جمعه شیراز بیان کرد: این افراد نباید هیچ امیدی داشته باشند چرا که نعمت الهی از آنها سلب می شود.

وی با تصریح اینکه انحراف جامعه اسلامی از سوی خواص بود، اظهار داشت: مردم می گفتند هر چه حق باشد پیرو آن هستیم اما خواص با جهت گیری های شان مردم را سر درگم کردند که باید کدام طرف باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید از جهلی که در جامعه ریشه دوانده بترسیم، تصریح کرد: علت نفوذ جهل در جامعه این است که عالم ها دنبال دنیا می روند؛ عالمی که دنبال دنیا رفت برای خدا حرف نمی زند، حرف هایش بخاطر دنیا است.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به دانشمندان و نخبگان کشور اشاره کرد و گفت: اگر این افراد دنبال پول بودند پیش از این بارها به درخواست و دعوت نامه هایی که برایشان آمده بود پاسخ می دادند و پی خوش گذرانی می رفتند اما اعتنایی به پول و مادیات نداشتند.

وی افزود: ما علم را با دنیا معاوضه نکرده ایم؛ جامعه، روحانیون و دانشگاهیان ما نیز باید این الگوها را جلوی چشم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه در مواجهه با مخالفان، منتقدان و حتی کسانی که معتقدیم دچار خطاهای بزرگ شده اند نباید راه و روش تکفیر و حذف را در پیش گرفت، اظهار داشت: برخی با تفکر صفر و صدی تصور می کنند که اگر فردی خطایی کرد باید با او به شدیدترین نحو ممکن برخورد کرد.

دژکام اظهار داشت: مطمئن باشید چهارده معصوم بیشتر نداریم؛ اگر فردی خطایی کرد، پشیمان شد و جبران کرد دیگر بد نگویید.

وی با اعلام اینکه نقد کردن عیبی ندارد، تصریح کرد: دید و فکر منتقدان نباید صفر و صدی باشد.

امام جمعه شیراز بیشترین علت ابراز ناراحتی مردم را بی عدالتی در جامعه عنوان کرد و گفت: مردم وقتی می بینند فردی یا دستگاهی ظلم می کند و عدالت را رعایت و اجرا نمی کند نگران و ناراحت می شوند؛ اگر عدالت در سطح جامعه پیاده شود مشکلات و نگرانی های سیاسی و اجتماعی از بین می رود.

دژکام با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در بین مسئولین نظام درخصوص افزایش ساعت کاری، گفت: این افزایش ساعت کاری به این معنی است که مسئولان، مدیران و هر فردی که وظیفه ای بر عهده دارد برای رضای خدا ولو به اندازه ربع ساعت اضافه تر کار کند تا مردم ببینند که درک می شوند.

امام جمعه شیراز به تلاش دشمنان جهت بزرگنمایی مشکلات موجود در کشورمان اشاره کرد و تاکید داشت: قطعا خود ما که در ایران زندگی می کنیم اشراف بیشتری بر روی مشکلاتمان داریم.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور مدیریتی جهادی می طلبد، اظهار داشت: چه خوب می شد اگر تمامی ادارات ما مظهر دستورات الهی می شد و همه برای رضای خدا کار می کردند.

دژکام با تصریح اینکه مدیر جهادی نباید در عرصه خدمتگزاری و کارزار مشکلات کشور کم بیاورد و دچار سستی و دنیا طلبی بشود، بیان کرد: هر زمانی مدیران به صورت جهادی و با اخلاص کار کنند، شامل نصرت الهی خواهند شد و نقائص و کاستی های کار آنها برطرف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: مدیران، مسئولان و نمایندگان استان باید با یکدیگر متحد شوند و این اتحاد، باید تا رده های پایین مدیریتی نیز گسترش پیدا کند تا مشکلات برطرف شود.

وی اظهار داشت: دشمنان ما خواهند دید که ملت ایران و نظام اسلامی با صبر و استقامت در برابر مشکلات پیروز خواهند شد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه دیگر دوران خط کشی های سیاسی به پایان رسیده است، اعلام کرد: باید در برابر دشمنان به صورت ید واحد و یک صدا عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اعلام اینکه هفته عفاف و حجاب را در پیش رو داریم، گفت: عده ای از مردان و زنان به نحوه پوشش و رفتار خود که ممکن است گناه و فحشایی به واسطه عملکرد آنها رخ بدهد توجه نمی کنند و می گویند آزاد هستیم؛ گمان نمی کنم آزادی به این معنا باشد که فردی اجازه داشته باشد دیگران را به انحراف بکشاند و فحشا را در جامعه گسترش دهد.
نظرات بینندگان