کد خبر: ۱۲۳۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

گلایه استان فارسی ها از قطعی آب، برق

کمبود آب و قطعی برق در هفته های اخیر هرچند برای بیشتر شهرهای رخ داده است اما سختی که روستاییان متحمل می شوند نسبت به شهرهای بزرگ را دو چندان می کند.

به گزارش شیرازه، «تفاوتی که امسال با سال های گذشته دارد این است که در سال‌های گذشته کمبود آب داشتیم اما امسال خاموشی نیز به این موضوع اضافه شد» حتما این جمله را شما هم در محافل خانوادگی، کاری و در سطح جامعه شنیده اید.

در هفته های اخیر قطعی برق در شهرستان ها فارس باعث گلایه‌مندی هم استانی هایمان شده است. کمبود آب و قطعی برق هرچند برای بیشتر شهرهای استان رخ داده است اما سختی که روستاییان متحمل می شوند نسبت به شهرهای بزرگ دو چندان است، نبود آب و جیره بندی آن از یک طرف و بی اطلاعی از زمان قطعی برق از طرف دیگر مشکلات اهالی روستا را افزایش میدهد.

در حالی که هفته گذشته  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اعلام کرد که ظرفیت نیروگاه جهرم به 4910 مگاوات رسیده است اما یک شهروند جهرمی در گفتگو با خبرنگار شیرازه میگوید: در هفته گذشته چندین بار قطعی برق داشتیم که بدون اطلاع قبلی بود و این موجب بروز مشکلاتی برای اهالی روستاهای اطراف جهرم نیز شد.

این جوان در ادامه خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ظرفیت تولید برق شهرستان افزایش پیدا کرد و یک پست جدید برق افتتاح شد و بنابود امسال مانند سالهای گذشته قعطی برق نداشته باشیم اما متاسفانه شاهد قطعی بیشتر از پیش هستیم.

یکی دیگر از شهروندان جهرمی می گوید: وقتی با اداره آب تماس می گیریم می گویند قطعی برق چاه ها موجب قطع شدن آب شده است.

وی ادامه می دهد: مگر می شود برای چاه های آب یک شهرستان برق اضطراری تعبیه نکرده باشند؟

علاوه بر جهرم در دیگر شهرستانهای استان فارس هم قطعی برق و آب و سختی های آن وجود دارد.

یکی از اهالی روستای نظام آباد اقلید در گفتگو با شیرازه می گوید: در روستا به دلیل کم شدن آب چاه ها بنا بود چاهی جدید حفر شود که متاسفانه هنوز محقق نشده است.

وی ادامه می دهد: تنها افرادی که مخزن آب دارند و آب را برای مواقع اضطراری نگه داشته اند مشکلی ندارند اما افرادی که توانایی مالی برای خرید مخزن ندارند دچار مشکلات زیادی هستند.

به گزارش شیرازه، با شروع فصل تابستان قطعی برق در برخی از مناطق شیراز نیز مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز در این باره می گوید: محدوده تحت پوشش توزیع برق شیراز را به 6 منطقه تقسیم بندی کرده ایم و تلاش این بوده که اگر اعمال خاموشی ضرورت دارد، بین تمام نقاط توزیع شود؛ البته بیمارستان ها، مراکز حساس، چاه ها و مخازن ذخیره آب از نقاطی است که مشمول خاموشی نیست.

گفتنی است هرچند که با وجود بالا رفتن دمای هوا و افزایش مصرف برق و همچنین کم آبی مدیران برق استان فارس وعده هایی برای عدم قطعی برق داده اند اما جا دارد مردم صرفه جویی در مصرف برق و آب را جدی بگیرند تا از این فصل گرم و خشک عبور با کمترین مشکل عبور کنیم.

برچسب ها: برق و اب ، فارس ، کمبود
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷
0
در فیروزآباد، چاه چند صد متری می زنند تا برنج بکارند، آن وقت نباید توقع کمبود آب را داشت