کد خبر: ۱۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۷
عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با شیرازه:

هیچ تعهد قانونی و شرعی برای ادامه برجام نداریم/ مجلس با تعهدات یک طرفه برخورد می‌کند/ اروپایی ها باید خسارت خروج آمریکا از برجام را متقبل شوند

مسعودی گفت: اگر کشورهای اروپایی بتوانند خسارت‌هایی که خروج آمریکا از برجام به ما تحمیل کرده را جبران کنند و برای این جبران تضمین دهد و در مرحله عمل هم بتواند آن را اجرا کنند، این میتواند قراردادی باشد که دولت ما به آن پایبند باشد.
هیچ تعهد قانونی و شرعی برای ادامه برجام نداریم/ مجلس با تعهدات یک طرفه برخورد می کند/اروپایی ها باید خسارت خروج آمریکا از برجام را متقبل شوند
اصغر مسعودی نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به تعهدات کشورهای اروپایی در بحث برجام گفت: باید دقت شود تا تجربه بدعهدی آمریکایی ها در مورد اروپایی ها تکرار نشود.

مسعودی با تاکید بر اینکه معنا ندارد هم تحریم شویم و هم به تعهد نامه پایبند باشیم، گفت: قطعاً همه تعهد نامه ها و قراردادها باید دوطرفه باشد.

 وی تأکید کرد: معنا ندارد ملت متمدن و بزرگی مثل ایران که سابقه تاریخ تمدن آن بیشتر از همه کشورهای طرف قرارداد ماست به تعهدی پایبند باشد که در نتیجه آن منافع ملی و مردم ایران نادیده گرفته شود.

مسعودی تصریح کرد: قطعاً مسئولانی که مذاکره می‌کنند و می‌خواهند تعهداتی را امضا کنند هم باید نکات و تذکرات مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و هم به طرف اروپایی بفهمانند که ما عزت و استقلال مان را فدای هیچ چیزی نمی کنیم. اگر قرار است منفعتی از قراردادها نصیبمان نشود قطعاً در چارچوب این قراردادها قرار نمیگیریم.

 نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی اعلام پایبندی به برجام و مقابله با آمریکا توسط اروپا را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: مقابله با آمریکا در حد حرف و لفاظی کافی نیست و اروپا باید دقیق با جزئیات و مصادیقش به صورت مشخص و روشن نسبت به مقابله با آمریکا تعهد دهد وگرنه تعهد بدون ذکر مصادیق و اجرای عملی فایده ندارد.

 مسعودی گفت: اکنون هیچ تعهد قانونی و شرعی برای ادامه  پایبندی به برجام برای ما باقی نمانده است چرا که بر اساس مواضع دینی وقتی یک طرف نقض پیمان کند ما نیز می‌توانیم به توافق عمل نکنیم. در عین حال اگر کشورهای اروپایی بتوانند خسارت‌هایی که خروج آمریکا از برجام به ما تحمیل کرده را جبران کنند و برای این جبران تضمین دهد و در مرحله عمل هم بتواند آن را اجرا کنند، این میتواند قراردادی باشد که دولت ما به آن پایبند باشد.

وی تاکید کرد: قطعاً مجلس از منافع ملی و عزتی که باید مذاکره کنندگان در مذاکرات داشته باشند و قراردادی که به نفع ملت باشد حمایت می‌کند، اما اگر قرار باشد یک طرفه به خواسته های طرف مقابل پایبند باشیم و منافعی برای ما نداشته باشد مجلس به طور جدی برخورد خواهد کرد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان