کد خبر: ۱۲۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

صدر نشینی مجدد فارس در سومین نشست سراسری صدا و سیمای استانها

صدرنشینی فارس در تولید برنامه های نوروزی و همچنین تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی، سوغات مرکز فارس از مشهد مقدس بود.
صدر نشینی مجدد فارس در سومین نشست سراسری صدا و سیمای استانها
به گزارش شیرازه، سومین نشست مدیران کل مراکز صدا و سیما با حضور دکترعسکری رِییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، دارابی معاون امور استان ها و برتری مرکز فارس به کار خود پایان داد.

در این نشست که همایش رشد و تعالی مراکز استان ها نام داشت طی سه روز گذشته مسایل و مشکلات شبکه های استانی صدا و سیما بررسی شد و سیاست های کلی سالانه ی مراکز اعلام شد.

رییس رسانه ی ملی در نشست سراسری مدیران کل مراکز صدا و سیما با اشاره به تعامل نزدیک شبکه های استانی با مردم و فرهنگ ها و قومیت های مختلف جایگاه این شبکه ها را در ایجاد انسجام ملی و مقابله با جنگ نرم دشمن ، اثرگذار و مهم دانست.

رییس رسانه ی ملی در ادامه به تشریح اولویت های شبکه های استانی در شرایط کنونی کشور اشاره و تاکید کرد : مهم ترین وظیفه  رسانه در شرایط کنونی مقابله با هجمه تبلیغات دشمن و زدودن زنگار شبهه و تردید از ذهن مردم است که در این میان شبکه های استانی صداوسیما با توجه به ارتباط نزدیکشان با مردم نقشی تعیین کننده دارند.

دکتر عسکری به ضرورت تهیه نقشه راهبردی برای هر یک از شبکه های استانی در حوزه ی فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: هر شبکه ی استانی باید با شناسایی افراد اثرگذار در فضای مجازی استان مربوط خود ، ضمن تعامل مناسب  با آنان زمینه اثرگذاری بیشتر در این فضا را فراهم کند.

رئیس رسانه ی ملی بر تقویت هیئت های اندیشه ورز با حضور نخبگان و شخصیت های علمی و فرهنگی مراکز استانی تاکید و اظهار داشت: صداوسیمای هر استان باید با همفکری نخبگان استان ها به ویژه در حوزه فضای مجازی با ارتقای فعالیت ها و برنامه های خود زمینه اثرگذاری بیشتر بر افکار عمومی را فراهم سازددکترعسکری با بیان این مطلب که تولید برنامه هایی با موضوع اشتغال باید در اولویت شبکه های استانی قرار بگیرد، گفت: موضوع اشتغال باید دائما توسط شبکه های استانی رصد و اخبار ارائه شده در این خصوص بررسی و به مردم گزارش داده شود.

دکتر عسکری در پایان گفت:  از تلاش های صادقانه ی مراکز، بالاخص از مرکز فارس و آقای سهرابی مدیر کل مرکز به خاطر اهتمام و تلاش ویژه ای که هم در تولیدات نوروزی و هم در فضای مجازی داشته اند و برنامه های مفرح بومی و محلی را برای مخاطبان پخش کرده اند تشکر می کنم و از شما می خواهم که این تلاشتان ادامه دار باشد.

دارابی نیز اهتمام برای تحقق شعار سال و پاسخگو کردن مسئولان برای "حمایت از کالای ایرانی" و معرفی مولدان و کارآفرینان، برجسته سازی خدمات و کارهایی که برای ایجاد اشتغال صورت می گیرند را مورد توجه و تاکید قرار داد و گفت: ترویج فرهنگ قناعت و ساده زیستی در راستای اصلاح الگوی مصرف و نقد فرهنگ اسراف و اشرافیگری و ممنوعیت نمایش آن در رسانه، از جمله راهکارهای مهم تحقق شعار سال است که باید با جدیت دنبال شوندمعاون امور استان های سازمان صدا و سیما خواستار استفاده ی هنرمندانه از همه ظرفیت های رسانه ای برای تامین، تولید و پخش برنامه شد و افزود: فضای مجازی فرصت مهم است که در اختیار رسانه قرار گرفته، باید در این عرصه پیشگام بود و از همه پتانسیل های آن استفاده کرد.

دارابی حسن تدبیر مدیر کل مرکز فارس را در بازتعریف جدول پخش برنامه ها، اطلاع رسانی بر خط به گردشگران، ارتباط با زائران کاروان راهیان نور و همکاری با نیروی انتظامی را بسیار خوب دانست و گفت: مرکز فارس در بخش های ویژه برنامه های نوروزی سیما، فضای مجازی و کلیپ در میان تمام مراکز کشور موفق به کسب رتبه ی برتر شد و من لازم میدانم از آقای سهرابی و تمام معاونین، مدیران، کارشناسان و همکارانی که در آن مرکز برنامه سازی میکنند و با سعی هنرمندانه نقش موثری در ظهور و ثبت این توفیق شایسته را داشته اند  قدردانی می کنم.
در پایان مراسم لوح تقدیر مقام اول ویژه برنامه های نوروزی سیما برای دومین سال متوالی ، مقام اول فضای مجازی، مقام اول تولید کلیپ توسط دکتر عسکری رئیس سازمان صدا و سیما به آقای سهرابی مدیر کل مرکز فارس اهدا شد.

نظرات بینندگان