کد خبر: ۱۲۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۷ تير ۱۳۹۷

آبیاری باغات قصرالدشت با بهره برداری از تصفیه خانه لوکال انجام‌ می‌شود

نخستین تصفیه خانه لوکال در قصرالدشت به زودی کلنگ زنی می‌شود که با بهره برداری از این تصفیه خانه، 200 هکتار از باغات قصرالدشت آبیاری می‌شود.
به گزارش شیرازه، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در نشست فرهنگ‌سازی در خصوص مصرف بهینه منابع آب در دانشکده کشاورزی گفت: 92 درصد آب مصرفی صرف کشاورزی، 6 درصد برای شرب و 2 درصد نیز در بخش صنعت استفاده  می‌شود که این آمار با میانگین جهانی متفاوت است.

علی ناصری بیان کرد: بحران آب یک چالش زیست محیطی است که کشور و شهر شیراز را در برگرفته است.

وی افزود:  104 حلقه چاه تحت نظارت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری، 15 حلقه چاه تحت نظارت ستاد آبادگری باغات و 12  رشته قنات که 6 رشته‌ی آن در مدار است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز اظهار داشت: به دلیل وضعیت نامناسب سیستم فاضلاب شهری آلودگی از غرب شیراز به شرق شهر کشیده شده است.

ناصری با اشاره به ظرفیت فاضلاب شهری  420 هزار نفری در تصفیه خانه شماره یک شیراز گفت:  تصفیه خانه شماره 2 در نیمه دوم امسال افتتاح می‌شود که فاضلاب شهری 620 هزار نفر  را در بر می‌گیرد.

وی اعلام کرد: هزار و 200 کیلومتر از شهر شیراز و صدرا باقیمانده که به سیستم فاضلاب شهری بپیوندد که با تامین اعتبار و اجرای سالیانه 300 کیلومتر، تصفیه خانه شماره 3 شیراز تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد و سیستم فاضلاب شهری تکمیل می‌شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز خواستار بررسی علمی، اساتید و کارشناسان دانشکده کشاوری نیز در رابطه با لزوم یا عدم لزوم  احداث سدتنگ سرخ شد.

ایجاد ایستگاه‌های اتش‌نشانی و تصفیه خانه‌های لوکال(محلی) در  کنار برج ها و ساختمانها توسط سازندگان ساختمان و جمع‌آوری آب هدر رفته از مجتمع و آبیاری فضای سبز پیشنهاد دکتر ناصری در این نشست بود.

وی افزود: روزانه هزار و 100 تن زباله به سایت برمشور انتقال می‌یابد  که 400 تن دفن و 700 تن سوزانده یا مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

ناصری گفت: میزان پسماندهای عفونی بیمارستان ها روزانه 7 تن است که باید با تجهیز دستگاه‌های اتوکلاو، اقدام به دفن اصولی این پسماندها شود.
نظرات بینندگان