کد خبر: ۱۲۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

عملیات اجرایی خط سه قطار شهری به‌زودی آغاز می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعتقاد دارد که همدلی و همراهیِ امروز مسئولان و دستگاه‌های اجرایی، شیراز را در مسیر توسعه‌ی متوازن قرار داده است.
عملیات اجرایی خط سه قطار شهری  به‌زودی آغاز می‌شود
به گزارش شیرازه، حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در حاشیه‌ی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر مقدس مشهد و در نشستی با معاون عمرانی شهرداری آن کلانشهر، گفت: شیراز دارای ظرفیت‌های پیدا و پنهان بسیاری است که تنها بخشی از این پتانسیل مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید براینکه مدیریت شهرداری شیراز در تعاملی مطلوب با شورای این کلانشهر، نگاهی متفاوت و انسان‌محور به توسعه‌ی شهری دارد، گفت: براساس این نگاه تمام پروژه‌ها بازطراحی و اجرا می شوند.

آرگیو وجه اشتراک شیراز و مشهد را در ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی مدنظر قرار داد و گفت: می‌توان در بخش‌هایی با الگوبرداری از تجارب کسب شده، سرعت انجام برنامه‌ها و اجرای طرح‌ها را افزایش داد و شهری با کیفیت، و تامین کننده رفاه و سلامت برای شهروندان ایجاد کرد.

معاون شهردار شیراز با اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل گفت: پروژه اتصال رینگ های شهری در شیراز با احداث تقاطع های غیرهمسطح مراحل اجرایی را طی می‌کند و اجرای پروژه‌های متعدد شهری در شیراز، امروز در کشور کم نظیر است.

او با اشاره به بهره‌برداری از خط یک مترو و اجرایی شدن خط دو مترو در شیراز، گفت: یکی از راهکارهای رسیدن به شهر انسان‌محور، توجه به حمل و نقل پاک، سریع، ارزان و در دسترس محسوب می‌شود و شهرداری شیراز بر همین اساس به‌زودی عملیات اجرایی خط سه قطار شهری شیراز را آغاز می کند.

حمیدرضا نخعی، معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد نیز با اشاره به اقدامات عمرانی وسیع انجام شده در آن کلانشهر، تصریح کرد: علی‌رغم تاکید مدیریت شهری و شورا بر حمل و نقل پاک، پیشرفت خوبی در توسعه خطوط ریلی حاصل نشده است.

نخعی اضافه کرد: امروز کلانشهرها با مشکلات عدیده‌ی مالی و اقتصادی مواجه‌اند که این مشکلات در ابعاد مختلف نظیر توسعه‌ی خطوط ریلی تاثیرگذار بوده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد با اشاره به لزوم تبادل تجربه بین کلانشهرها در ابعاد مختلف، از تاکید رده‌های مختلف مسئولیتی در مشهد بر لزوم توسعه‌ی خطوط مترو خبر داد.

نخعی همدلی و همراهی ارکان مدیریتی و اجرایی را زمینه‌ساز توسعه‌‌ی متوازن شهری دانست و گفت: امروز توسعه حمل و نقل عمومی یک نیاز و ضرورت است و همه باید برای دست‌یابی به آن تلاش کنند.

او با اشاره به حجم ترافیک خودرویی در اطراف حرم مطهر، گفت: راهی جز توسعه‌ی حمل و نقل عمومی برای رهایی از بحران ترافیک وجود ندارد.
نظرات بینندگان