کد خبر: ۱۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
یادداشت/ محمدکاظم انبارلویی

20 فرمان عملیاتی تهاجم دشمن

رسانه‌های بریده از مردم و عامل آمریکا و غرب، 20 فرمان را مأموریت داشتند عملیاتی کنند. این 20 فرمان هنوز هم با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در دستور رسانه‌های وابسته به غرب در داخل و خارج است.

به گزارش شیرازه، محمد کاظم انبارلویی به بهانه سالروز فتنه 18 تیرماه 78 در یادداشتی در روزنامه رسالت با عنوان 20 فرمان عملیاتی تهاجم سیاسی و فرهنگی دشمن نوشت:

یک تیم رسانه‌ای مجهز در داخل و خارج از کشور همواره از اول انقلاب پای پروژه براندازی بوده‌اند.

دستگاه امنیتی و قضائی در مقاطعی با تعطیل کردن رسانه‌های آنها سدی در برابر لجن‌پراکنی‌هایشان ایجاد می‌کردند، اما این سد به دلیل آفرینش فضاهای جدید شکسته می‌شد و لذا همان تیم در قالب‌های جدید و جریده‌های جدید عمدتاً اجاره‌ای و اخیراً فضای آزاد مجازی دوباره کار خود را شروع می‌کردند.

فتنه 18 تیر 78 به بهانه تعطیلی روزنامه سلام به وجود آمد. همه استعداد دشمن به این بهانه به میدان آمد تا ظرفیت یک حرکت براندازانه را تست کند.

متأسفانه برخی از نیروهای انقلابی بر اثر این غفلت مثل موش آزمایشگاهی در خدمت طراحان توطئه براندازی نرم قرار گرفتند. برخی هم از اول قصد خیانت داشتند و همراه غافلین، به همگرایی با پروژه‌های خصمانه آمریکا پرداختند.

رسانه‌های بریده از مردم و عامل به فرامین آمریکا و غرب، 20 فرمان را مأموریت داشتند عملیاتی کنند. این 20 فرمان هنوز هم به قوت خود باقی است و علی‌رغم گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب همچنان در دستور رسانه‌های وابسته به غرب در داخل و خارج است.

مروری بر این فرمان‌ها از باب اینکه امروز هم نشانه‌هایی از آن در رسانه‌های داخل، هر از گاهی دیده می‌شود، خالی از لطف نیست.


1- مظاهر زندگی غربی، دنیاطلبی و مادی‌گرایی افراطی را تبلیغ کنید.
2- سکولاریسم و لائیسم را به عنوان دو نظام ایده‌آل بشری در دستور کار ترویج همیشگی خود داشته باشید.
3- برای از بین بردن قرائت اصلی اسلام، قرائت‌های مختلف از دین و اسلام را تبلیغ و ترویج کنید؛ هر قرائتی را تبلیغ کنید، الا قرائت صحیح اسلام.
4- مدام روی تضاد بین علم و دین، عقل و وحی، اسلام و آزادی تمرکز کنید.
5- از اسلام یک چهره خشن و از مسلمانان یک چهره خشونت ‌طلب نشان دهید و در رقابت‌های داخل، رقیب را به چنین اسلامی نسبت دهید.
6- از تبلیغ جدایی دین از سیاست به هر بهانه و هر فرصت، دریغ نکنید.
7- باورهای ملی و دینی را مسخره کنید و مبارزه حق و باطل را با تئوری نسبیت تخطئه کنید.
8- یأس و ناامیدی را با طرح مطالبات کاذب، بر ذهن و روح نسل جوان بدمید. نسل جوان موتور اصلی سوخت انقلاب است، باید به طرق مختلف منزوی شود و از انقلابیگری فاصله بگیرد.
9- پرسش را تقدیس، اما پاسخ را سانسور و کتمان کنید. هر جوان باید در ذهن خود چند سؤال بی ‌پاسخ داشته باشد.
10- به پایه‌های ارزشی و مبانی نظام، حمله بی ‌رحمانه و مستمر داشته باشید، به طوری که هیچ کس جرأت نکند از آن دفاع کند.
11- غرب و فرهنگ آن را به عنوان در باغ سبز به مردم نشان دهید، به گونه‌ای که غرب را بهشت موعود بدانند.
12- مفاهیم فکری مثل دموکراتیزاسیون، مدرنیته، سکولاریزاسیون و لائیسیته مدام باید مورد تقدیس قرار گیرد و در برابر آن 
"ولایت فقیه"، "فلسفه سیاسی امام و نظام" مورد تهاجم سنگین نقد به اصطلاح علمی قرار گیرد. آن قدر در این باب پرسش مطرح شود تا کسی مجال پاسخ نیابد.
13- نهادهایی که ضامن اسلامیت و جمهوریت نظام هستند، مثل شورای نگهبان، مجلس خبرگان، سپاه و... باید مدام زیر تهاجم سنگین تبلیغاتی قرار گیرند.
14- مدام به بوق دوقطبی کردن جامعه سیاسی بدمید. تکثرگرایی را تقدیس و وحدت و همگرایی را به حاشیه ببرید.
15- بازسازی گروه‌ها و چهره‌های ضد انقلاب چه در حوزه سیاست، چه در حوزه فرهنگ و هنر در دستور کار باشد.
16- مدام تبلیغ کنید نظام ناکارآمد است. دستاوردهای انقلاب را به بهانه‌های گوناگون زیر سؤال ببرید.
17- با بحران ‌آفرینی‌ها فرصت فکر کردن را از مسئولین نظام سلب کنید و سعی کنید آنها مشکلات را به گردن هم بیندازند. اگر شکافی ایجاد شد، بروید درون شکاف بنشینید و آن را گسترش بدهید.
18- مطبوعات باید آنتن‌های خود را به سمت رادیوهای خارجی به ‌ویژه "بی‌بی‌سی" و "رادیو آمریکا" تنظیم کنند، به طوری که شب‌گفته‌های رسانه‌های خارجی تیتر یک روزنامه‌های داخل شود.
19- اگر رأی آوردید، جمهوریت نظام را آن قدر بزرگ کنید تا اسلامیت نظام فراموش شود. اگر رأی نیاوردید، بزنید زیر قوانین و مقررات حاکم بر انتخابات و با نافرمانی مدنی، آشوب راه بیندازید.
20- در روابط دولت، مجلس و دستگاه قضائی اخلال به وجود بیاورید. به کمترین بهانه، تصمیم‌سازی‌های آنها را تخطئه کنید.

این 20 فرمان دشمن طی دو دهه 70 و 80 به منظور تعمیق پروژه براندازی نظام عملیاتی شد، اما نتیجه‌ای جز خفت و خواری برای عناصر وطن‌فروش آن در داخل نداشت.

اکنون همان تیم‌هایی که در داخل در رسانه‌ها کار می‌کردند، به دلیل افشای مأموریت‌های آنها رسماً رفتند کارمند "بی‌بی‌سی" و "رادیو آمریکا" و دیگر رسانه‌های غربی شده‌اند، اما عناصری از آنها هنوز در رسانه‌های مکتوب و به ویژه در فضای مجازی فعال هستند و همان راه را می‌روند. این 20 فرمان هنوز در دستور کار عمله، اکره رسانه‌ای غرب در دهه 90 هم هست.

سطح هوشیاری مردم و نخبگان و نیز کارکرد نسبتاً صحیح دستگاه‌های امنیتی و قضائی، پروژه‌های آنها را خنثی کردند، اما این قصه هنوز ادامه دارد.

قرار است با تشدید تحریم‌ها دور جدیدی از این 20 فرمان عملیاتی شود. آمریکایی‌ها سخت به براندازی نظام امیدوارند.

منافقین و دیگر گروه‌های ضد انقلاب، تجدید نظر طلب‌ های داخلی و آنها که از انقلاب پشیمان هستند و اشرافی گری، آنها را از مردم دور کرده است، قول‌هایی به ترامپ داده‌اند، اما این بار هم ملت پاسخ شرارت آنها را خواهند داد و عملیاتی کردن 20 فرمان یاد شده را به دیوار یادگاری تاریخ انقلاب معاصر می‌‌کوبند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان