کد خبر: ۱۲۳۵۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
شیرازه گزارش می‌دهد؛

جولان کاروان حمل کالاهای قاچاق در محورهای مواصلاتی شیراز

درحالی که طی چند سال گذشته بر لزوم مبارزه با کالای قاچاق تاکید شده است؛ صبح روز 19 تیر ماه 97 کاروانی متشکل از چند خودرو وانت بار که حامل کالای قاچاق بودند به همراه چندین اسکورت از محور فیروزآباد وارد شهر شیراز شدند!

جولان کاروان حمل کالاهای قاچاق در محورهای مواصلاتی شیرازبه گزارش شیرازه؛ یکی از مهمترین راههای حمایت از کالای ایرانی و کمک به رونق اقتصادی، بحث مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از ورود آن به بازار است؛

استان فارس به دلیل نزدیکی به خلیج فارس همیشه بازار خوبی برای کالاهای قاچاق بوده است، این مسئله باعث شده بسیاری از فروشگاه های لوازم خانگی استان توسط کالاهای قاچاق قبضه شوند و تولیدات داخلی را با خطر مواجه کنند که این مسئله ضرورت مبارزه با قاچاق در این استان را بیش از پیش می کند.

حمل و نقل کالای قاچاق هرچند خطرات جانی و مالی فراوانی به همراه دارد، امّا همیشه افرادی هستند که با پذیرفتن ریسک بالای این کار می خواهند یک شبه راه صد ساله را طی کنند، غافل از اینکه در مسیری قدم نهاده اند که اولین اشتباه می تواند آخرین اشتباه آنها باشد.

مشاهدات عینی خبرنگار شیرازه حاکی از آنست که صبح امروز کاروانی متشکل از چند خودرو وانت بار که حامل کالای قاچاق بودند به همراه چندین اسکورت از محور فیروزآباد وارد شهر شیراز شدند.

این خودروها که با سرعت غیرمجاز حرکت می کردند به محض نزدیک شدن به پاسگاه نیروی انتظامی (حدفاصل کارخانه سیمان فیروزآباد و شهر کوار) سرعت خود را کاهش داده و خودروهای اسکورت جلوتر از آنها برای اطلاع از حضور یا عدم حضور نیروهای انتظامی از پاسگاه مذکور عبور کردند و پس از اطمینان، دوباره با سرعت غیرمجاز به مسیر خود ادامه دادند.

این کاروان ها معمولاً با چندین اسکورت همراه می شوند و اسکورت ها نیز غالباً مسلّح می باشند که در سال های گذشته نیز شاهد درگیری آنها با ماموران نیروی انتظامی بوده ایم.

این کاروان قاچاق از چند پرایدبار، چند آریسان و چند وانت ال 90 تشکیل شده بود که سیستم سرمایشی قاچاق حمل می کردند.

البته این موضوع دو حالت دارد که در هر دوحالت باید برای آن چاره ای اندیشیده شود. حالت اول اینکه دغدغه جدّی برای مبارزه با کالای قاچاق در میان مسئولان وجود ندارد؛ حالت دوم نیز اینست که قاچاقچیان زمان هایی که مأموران کمتری در جاده ها حضور دارند را برای تردد انتخاب می کنند!

این اتفاق صبح روز سه شنبه 19 تیر ماه 97 حدود ساعت 6:30 دقیقه رخ داده و از طریق دوربین های کنترل سرعت که در مسیر مذکور وجود دارد به راحتی قابل شناسایی و پیگیری می باشد.

به نظر می رسد با توجه به شعار سال، باید اقدامات جدّی تری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار صورت بگیرد تا نیازهای مردم توسط کارخانه ها و تولیدی های کشور تأمین شود و چرخه اقتصاد کشور از این رکود خارج شود.

لازم بذکر است که یکی از عوامل گرایش مردم به کالاهای قاچاق، قیمت ارزان آنها نسبت به نمونه های داخلی است که با توجه به رکود و تورم موجود، این برخورد مردم منطقی به نظر می رسد؛ تولیدکنندگان و مسئولان مربوطه نیز نباید از این مطالبه مردم چشم پوشی کنند و کالای با کیفیت با قیمت مناسب ارائه دهند، کالایی که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت نهایی با نمونه خارجی آن و حتی با کالاهای قاچاق تفاوت چشم گیری نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷
0
مسئولین باید جواب این گزارش را بدهند اکر واقعیت داشته باشد یعنی اوضاع خیلی اسفناک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷
0
شمایی که این متن رونوشتی وادعات میشه اگرهدفت آشوبگری نیست که به قول خودت آدرس وساعت دقیق روزدی چراهمونموقع زنگ نزدی که باشون برخوردکنن بس کنید این شایعه هارووبرعلیه نظام ومملکت حرف بزنید ودروغ بگید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷
0
مردم بیکارن بی پولن مجبورن وقتی شغل نیست همینه ولی شمایی که اینو نوشتی قصدت چیز دیگه ایه خدا ازت نگذره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷
0
از این عکسی که گذاشتی معلومه دروغگویی این عکس تو شهر ماست کجا محور فیروز اباد شیرازه دروغگو چرا این کارا رو میکنی .
شیرازه
عکس آرشیو هست