کد خبر: ۱۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس خبر داد:

برای نخستین بار دپو کانتینری صادرات و واردات در شیراز راه اندازی شد

مرکز دپو کانتینری صادرات و واردات در استان فارس با هدف تسهیل شرایط صادرات در منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه اندازی شد.

به گزارش شیرازه، در آیینی با حضور اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس، هیات مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مرکز دپو کانتینری صادرات و واردات در استان فارس در منطقه ویژه اقتصادی شیراز راه اندازی شد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان فارس در این آیین گفت: با افتتاح دپوی کانتینر، دسترسی سریع و آسان به کانتینر در شیراز امکان پذیر شده است.

خسرو فروغان افزود: با استقرار ترمینال کانتینر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز، کالاها بارگیری و برای صادرات پلمپ می شود که با این کار خسارات ناشی از جابجایی مجدد کالا و هدر رفت آن به حداقل می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان فارس واردات و صادرات دارد و در هر دو بخش از کانتینر استفاده می کند، راه اندازی این مرکز برخی از هزینه های اضافی از جمله بازگشت کانتینرهای خالی از بندر به داخل استان را حذف می کند.

فروغان اظهار داشت: در گذشته کالاهای صادراتی از استان فارس به استان های مرزی از جمله بندرعباس و بوشهر ارسال می شده که عمده تجار و بازرگانان اظهارنامه های خود را از آن استان ها اعلام می کردند و همین موضوع باعث می شد کالاها و محموله های صادراتی استان جز آمار صادرات فارس محسوب نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به زیر ساخت هایی موجود در منطقه ویژه از جمله گمرک، عملیات ترخیص، نزدیکی به شهرک صنعتی؛ راه اندازی این مرکز دپو کانتینر می تواند راهگشای صادرات ما باشد و عمده کالاهای صادراتی ما در همین مرکز اظهار و ارسال شود.

فروغان ادامه داد: علاوه بر این با راه اندازی این مرکز در آینده شاهد افزایش آمار صادرات استان و واقعی تر شدن آمارها در این زمینه خواهیم بود.


نظرات بینندگان