کد خبر: ۱۲۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

قاچاقچی:فقط‌بسیجی‌ها از من رشوه‌نمی‌گیرند

رئیس پلیس موادمخدر تهران بزرگ گفت: «با توجه به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر و تخلیه معتادانی که در آنجا نگهداری می‌شدند پلیس افراد تخلیه شده را دوباره بازداشت و راهی این مراکز کرد.»
قاچاقچی:فقط بسیجی‌ها از من رشوه نمی‌گیرند
به گزارش شیرازه، رئیس پلیس موادمخدر تهران بزرگ با اشاره به جمع‌آوری ۶‌هزار و ۴۶۴ نفر معتاد متجاهر از ابتدای سال گفت: «با توجه به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر و تخلیه معتادانی که در آنجا نگهداری می‌شدند پلیس افراد تخلیه شده را دوباره بازداشت و راهی این مراکز کرد.»

روز گذشته سرهنگ محمد بخشنده در حاشیه طرح دستگیری قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «از ۱۵‌فروردین‌سال جاری تاکنون هشت باند فروش مواد مخدر در سطح شهر تهران شناسایی و منهدم شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون دو تن و ۱۹۲‌کیلو انواع موادمخدر از جمله مرفین، تریاک، حشیش، هروئین، گل و گراس کشف و ضبط شده است.»

افزایش ۸۵ درصدی بازداشت شدگان

وی در ادامه گفت: «تاکنون ۴۳ قاچاقچی مواد مخدر نیز دستگیر شده‌اند، همچنین از ابتدای سال جاری ۹هزارو۲۶۹ نفر مرتبط با جرائم مواد مخدر بازداشت شدند که نسبت به بازه زمانی سال گذشته ۸۵‌درصد دستگیری‌ها افزایش داشته است.‌» وی به جمع‌آوری ۶‌هزار و ۴۶۴‌نفر معتاد متجاهر اشاره کرد و گفت: «با توجه به ظرفیت مراکز نگهداری معتادان متجاهر و تخلیه معتادانی که در آنجا نگهداری می‌شدند، بعد از شش‌ماه این افراد جمع‌آوری و به این مراکز تحویل داده شدند؛ البته باید بگوییم که این افراد همان دستگیر شدگان قبلی بودند که دوباره تحویل این مراکز شدند.»

سرهنگ بخشنده با بیان اینکه در تهران بزرگ حداقل ۱۵‌هزار معتاد متجاهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: «تاکنون ۷هزار معتاد متجاهر از سطح شهر تهران جمع‌آوری شده و در حال بازپروری هستند.»
پلمب خانه‌های قمری

وی در ادامه گفت: «بیش از ۱۰۰باب منزل در شوش، مولوی و هرندی که پلاک قرمز معرفی شده بودند و به منازل خانه قمری معروف و مشهور بودند پلمب شدند. این منازل ۷۰ تا ۸۰ سال قدمت داشتند و دارای ۴۰- ۳۰ اتاق بودند که روزانه ۱۰‌هزار تومان به افراد معتاد اجاره می‌دادند. تعدادی منزل نیز شناسایی شده است که در آنها زن و بچه ساکن هستند و ما نمی‌توانیم تا زمانی که خانواده در این منازل زندگی می‌کنند نسبت به پلمب آن خانه‌ها اقدام کنیم و باید سازمان بهزیستی برای ساماندهی این خانواده‌ها همکاری لازم را داشته باشند.»

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهرن بزرگ همچنین به دستگیری ۵۷‌خرده فروش مواد مخدر در شامگاه دوشنبه خبر داد و گفت: «از بعضی از این افراد بیش از ۵۰‌گرم شیشه کشف و ضبط شده است که قطعاً با دستور مقام قضایی برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان خواهند رفت.»

وی با اشاره به باندهای منهدم شده طی ماه‌های اخیر گفت: «یک باند حمل مرفین که از طبس و کرمان حدود ۶۰۲‌کیلوگرم موادمخدر بارگیری کرده و به سمت تهران می‌آمد در مبادی ورودی شهر تهران شناسایی و منهدم شد. از این گروه یک نفر دستگیر و دیگر عوامل مرتبط با آن شناسایی شده‌اند. قرار بود این مقدار مواد مخدر در تهران و اطراف تهران توزیع شود.»
کشف ۱۱‌کیلو شیشه از یک توزیع کننده

وی با اشاره به طرح‌های مختلف پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص انهدام مواد مخدر خاطرنشان کرد: «۱۱‌کیلو شیشه از فروشندگان اصلی توزیع شیشه کشف و ضبط شده است و با توجه به کار اطلاعاتی که انجام شده ۲۰‌نفر در این زمینه شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۱۰‌کیلوگرم گل و گراس خشک نشده که آنها قصد توزیع در مناطق شمالی شهر تهران را داشتند از این باندها کشف و ضبط شده است و در این خصوص پنج‌نفر نیز دستگیر شده‌اند.»

وی با اشاره به افزایش کشفیات نسبت به سنوات گذشته گفت: «در سال جاری نسبت به سنوات سال گذشته در زمینه کشفیات مواد مخدر ۶۹‌درصد افزایش و در زمینه دستگیری خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر ۸۶‌درصد افزایش داشته‌ایم. همچنین بیش از ۳۰‌دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده و توانسته‌ایم با توقیف بیش از ۲۰‌باب منزل و املاک و مستغلات از قاچاقچیان مواد مخدر به بنیان‌های اقتصادی آنها نیز ضربه وارد کنیم که این مورد نسبت به سال گذشته ۲‌درصد افزایش داشته‌است.»

سرهنگ بخشنده در خصوص فعالیت‌های قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی گفت: «در سال گذشته پنج‌باند در فضای مجازی متلاشی شد و در حال حاضر نیز ما به بررسی و مقابله با افرادی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش موادمخدر می‌کنند نیز می‌پردازیم. همچنین ۱۳۲‌نفر معتاد و خرده‌فروش هم دستگیر شده‌اند.»

وی در پایان گفت: «طرح پاکسازی اطراف مدارس و دانشگاه‌ها نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و تاکنون ۳۰‌الی ۴۰‌نفر از افراد مرتبط با فروش موادمخدر در اطراف دانشگاه‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند.»

در طرح دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر، تعدادی زیادی متهم در حیاط ستاد دستبند به دست زیر حرارت شدید آفتاب روی زمین نشسته بودند که ناگهان یکی از آنها به خاطر گرمای شدید هوا و تشنگی بلند شد و اعتراض کرد. مأموران او را به طرف سایه درختی بردند و متهم همانجا نشست.

مهرداد ۳۰‌ساله و مجرد است. او که چندین بار به خاطر فروش مواد دستگیر شده بود و چهارسال حبس کشیده بود در جمع مأموران جمله‌ای گفت که برایم خیلی تعجب داشت و آن این بود: «بسیجی‌ها عاشق شهادتند چون هر بار مرا دستگیر کردند رشوه قبول نکردند به همین خاطر از آنها خوشم نمی‌آید، اما بارها مأموران پلیس را با دادن رشوه ۴ یا ۵ میلیون تومانی خریدم و توانستم نجات پیدا کنم!»

اتهامت چیست؟

فروش شیشه.

چند می‌فروختی؟

گرمی ۸۰‌هزار تومان می‌خریدم و ۹۰‌هزار تومان می‌فروختم، اما هر بار از روی استرس پولی را که می‌گرفتم نمی‌شمردم. بعد متوجه می‌شدم ۵ هزار یا ۱۰ هزار تومان کم است.

گرانی دلار روی قیمت مواد تأثیری داشت؟

بله. شیشه گرمی ۶۰‌هزار تومان بود که شد ۱۲۰‌هزار تومان دقیقاً دو برابر.

پس درآمد خوبی داشتی؟

متهم درجواب این سؤال خندید و گفت: «برای ما نه. چون پنج‌دست می‌گشت تا به دست ما برسد. برای آنهایی خوب است که شاخ‌های مافیا هستند و درآمدشان کلان است. کسانی هستند که با یک تلفن کلی کاسب می‌شوند.

حرف از تلفن زدی، شنیده شده سیم کارت فروشندگان مواد با قیمت بالایی فروخته می‌شود و آنها در فضای مجازی به خرید و فروش مواد مشغولند؟

نه. این کار در ایران انجام نمی‌شود، در ژاپن است که سیم‌کارت قیمت خوبی دارد و خرید و فروش در فضای مجازی انجام می‌شود.

پس چطور فروشندگان با تلفن خرید و فروش می‌کنند؟

مشتری وقتی به فروشنده زنگ می‌زند اگر صدای خود فروشنده باشد حرف می‌زند ولی اگر صدا برایش آشنا نباشد فوراً تماسش را قطع می‌کند.

پس گرانی سیم‌کارت بعضی فروشنده‌های مواد برای چیست؟

قیمت سیم‌ کارت آنها ۲۰۰ تا ۳۰۰میلیون است آن هم به خاطر این است که مشتری‌ها آنها را از روی صدا نمی‌شناسند و با واسطه هستند.

این همه رد چاقو و خالکوبی روی صورت و گردنت برای چیست؟

برای قدرت‌نمایی. جای چاقو ترسناک است پس باید اراذل و اوباش این شکلی باشند تا خوفناک به نظر برسند. همچنین جواب نامردی‌هایی است که دیده‌ام. گاهی اوقات وقتی از دست نامردی دوست و آشنا به تنگ می‌افتادم دست به چاقو می‌شدم. خالکوبی هم برای ما ایرانیان عجیب است وگرنه امروزه اکثر فوتبالیست‌ها و بازکنان مطرح جهان بدنشان خالکوبی است.

ما را یاد وحید مرادی انداختی او رامی‌شناختی؟

چه کسی است وحید را نشناسد. هم خودش هم قاتل و دور و بری‌هایش را می‌شناسم. پیگیر کارهاش بودم.

تا حالا چند بار دستگیر شدی؟

دو بار به خاطر مواد دستگیر شدم و یکبار چهارسال حبس کشیدم.

سپس متهم در جمع مأموران حاضر گفت: «حالا که حرف از دستگیری شد بگذارید دو واقعیت را بگویم. شاید به مزاج شما خوش نیاید ولی حقیقت دارد. دسته‌ای از فروشنده‌های کلان موادمخدر خود مأموران زندان هستند! به همین دلیل در زندان خیلی راحت مواد به دست زندانیان می‌رسد و آنها مصرف می‌کنند. دیگر اینکه در چند مورد دستگیری، بارها مأموران را با رشوه ۴‌یا ۵‌میلیون تومانی خریدم، ولی هیچ وقت حریف بسیجی‌ها نشدم. این بار هم از طرف بسیجی‌ها شناسایی و دستگیر شدم. شاید به خاطر این باشد که بسیجیان عاشق شهادتند.»

راستی خودت مواد مصرف می‌کنی؟

نه. یکبار مسافری را سوار کردم که مشتری موادمخدر بود. او گفت اولین بار است کسی را می‌بینم که خود فروشنده است ولی معتاد نیست!

منبع: روزنامه جوان
نظرات بینندگان