کد خبر: ۱۲۳۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

واکنش عارف به اظهارات اخیر حجاریان درباره اصلاح‌طلبان

رئیس فراکسیون امید مجلس درباره اظهارات اخیر حجاریان درباره هسته سخت اصلاح‌طلب توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش شیرازه، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، 20 تیر) در نشست خبری با اشاره به ضرورت توجه به گفت‌وگو میان جریان‌های سیاسی فعال  در کشور اظهارات داشت: گفت‌وگو در ذات انقلاب ماست و ما همواره از گفت‌وگو استقبال کردیم، متأسفانه یکی از چالش‌های امروز ما این است که با یکدیگر گفت‌وگو نمی‌کنیم، جریانات سیاسی باید به این نتیجه برسند که منافع آنها در گروی گفت‌وگو کردن است.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه رسانه و آسیب‌شناسی رسانه، گفت: رسانه در هدایت افکار عمومی نقش بی‌بدیلی در دنیا دارد و ما در کشور برای رسیدن به موقعیت آرمانی در این حوزه، فاصله زیادی داریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است که فضای عمومی کشور اعتماد به رسانه‌های داخلی ندارد، یکی دیگر از مشکلات این است که اصحاب رسانه احساس استقلال نمی‌کنند و حمایت واقعی که باید از خبرنگاران بشود، توسط دستگاه‌های مختلف نمی‌شود. 

عارف افزود: رسانه ملی که باید در برگیرنده نظرات مختلف در  جامعه باشد، به جای توجه به راه‌بُرد ملی، به شکل سلیقه‌‌ای برخورد می‌‌کند، به‌طور مثال، در موضوع رقص یک دختر و نشان دادن یک بازجویی یا محاکمه در رسانه ملی، آیا به کاهش معضلات فرهنگی کمک می‌کند؟ 

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به ضرورت جلب اعتماد مردم،گفت: ما باید تلاش کنیم که نگاه مردم به رسانه داخلی به نسبت رسانه‌های بیرون از کشور بیشتر شود و در ارائه اخبار به مردم وسواس داشته باشیم. گاهی یک خبر کذب باعث از بین رفتن اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی می‌شود. متأسفانه تخریب افراد در رسانه‌ها یکی از مشکلات موجود در رسانه‌های داخلی است؛ البته ما نافی نقد مشفقانه نیستیم.

عارف در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات اخیر حجاریان درباره هسته سخت اصلاح‌طلب،گفت: آنچه که مسلم است این است که کشور باید به سمت تحزب برود و خوشبختانه این موضوع امروز در فضای سیاسی کشور جا افتاده است، اگر تحزب در کشور رواج پیدا نکند، برخی گروه‌ها به شکل مقطعی وارد میدان شده و طبعا نسبت به عملکرد نیز پاسخگو نیستند. 

وی افزود: مردم باید از جبهه‌ها سیاسی بخواهند که پاسخگوی عملکرد خود باشد.

عارف تصریح کرد: به اعتقاد من منظور آقای حجاریان این بوده که یک هسته باثبات تشکیل شود که روند پروسه انتخاب افراد بالادستی در جریان اصلاحات را مدیریت کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷
0
ژن خوب چکارش به مشکلات مردم