کد خبر: ۱۲۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

ماندن یا رفتن جهانگیری حاشیه ای بر دعوای اصلاح طلبان و اعتدال گرایان/ دلار با جهانگیری 9000 تومان شد/ پروژه ناجی ساختن از او سوخته است!

این روزنامه ها دقیقا همان هایی هستند که در حاشیه افزایش قیمت دلار به 6000 هزار تومان، از دستور جهانگیری برای دلار 4200 تومانی، با تیتر هایی مانند «بازگشت اسحاق» استقبال کردند و تلاش کردند تا تکه های پازل قهرمان سازی از جهانگیری را تکمیل کنند.
به گزارش شیرازه، در آشفته بازار این روزهای اقتصاد کشور و در روزهایی که مطالبه مردم از برخی از مسئولان ناتوان در اداره کشور افزایش یافته است، برخی از جریان های اصلاح طلبی همچنان به دنبال قهرمان سازی از اسحاق جهانگیری، نامزد پوششی روحانی و صیانت از او در برابر ناکارامدی دولت دوازدهم هستند. 
 
یکشنبه 17 تیرماه، سایت «انتخاب» از سایت‌های حامی دولت گزارشی تحت عنوان پشت پرده دعوای رسانه‌ای کم سابقه «اعتدال و توسعه» با «کارگزاران» منتشر کرد.
 
انتخاب در بخشی از این گزارش مدعی شد که اسحاق جهانگیری تاکنون چندبار استعفا داده که با محالفت رئیس جمهور مواجه شده اما این بار روحانی، مخالفتی با استعفای معاون اولش نداشته است.
 
این سایت حامی دولت در این باره نوشته بود: «طبق اطلاعات واصله به «انتخاب»، جهانگیری که معتقد است هیچکاره است و عموم اختیارات در دستان واعظی رییس دفتر رییس جمهور است، در جلسه ای با حضور روحانی و برخی مقامات دولتی، مجدداً آمادگی خود را برای استعفا قبول کرده ؛ اما این بار برخلاف دفعات پیشین، رییس جمهور مخالفی نکرده و با سکوت خود، از سخنان معاون اول گذر کرده است.»
 
با این حال امروز تعدادی از روزنامه های اصلاح‌طلب در مطالبی انتقادی از انتشار خبر استعفای جهانگیری، دست به رپرتاژ برای جهانگیری رفتند، و تلاش کردند تصویری از نامزد پوششی روحانی ارائه دهند، که تاکنون مشکلات کشور تنها به سرانگشت او باز شده و زین پس نیز فقط او توانایی اصلاح امور را خواهد داشت. البته به نظر می رسد این جریان همچنان در دوگانه اصلاح طلب و اعتدال باقی مانده اند وهرچند به صراحت بیان نمی کنند، اما بی گمان تمایل دارند که به نحوی حساب چهره های اصلاح طلب را از دولت روحانی جدا کنند. 
 
به طور مثال روزنامه آرمان امروز در واکنش به این موضوع نوشته است: «شاید کمتر کسی باشد که نداند اسحاق جهانگیری برای رئیس‌جمهور و دولت متبوعش چه اقدامات مثبتی داشته است. احیای حسن روحانی در انتخابات 96 و کارکرد مثبت در معاون اولی و فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی دولت را می‌توان از عملکردهای جهانگیری دانست. شرایط اقتصادی کشور به نحوی است که چند ماهی می‌شود همگان از کارشناسان اقتصادی و سیاسی تا عامه مردم از لزوم تغییر در تیم اقتصادی دولت می‌گویند. مساله‌ای که جهانگیری در ابتدای دولت بدان اشاره کرد و تاکنون نیز همواره بدین مساله تاکید می‌کند».
 
 
روزنامه های شرق و اعتماد نیز امروز در مطالب مشابهی به این مساله پرداخته بودند. اما نکته جالب این است، که این روزنامه ها دقیقا همان هایی هستند که در حاشیه افزایش قیمت دلار به 6000 هزار تومان، از دستور جهانگیری برای دلار 4200 تومانی، با تیتر هایی مانند «بازگشت اسحاق» استقبال کردند و تلاش کردند تا تکه های پازل قهرمان سازی از جهانگیری را تکمیل کنند. اما راهکار جهانگیری نه تنها نتیجه ای در بازار برجای نگذاشت، بلکه به فاصله چند روز دلار 9000 تومان را هم رد کرد سکه نیز به مرز 3 میلیون تومان رسید. با وجود این شرایط واقعا معلوم نیست، بودن و یا نبود اسحاق جهانگیری در میان کابینه روحانی چه تاثیری بر بهبود اوضاع اقتصادی کشور خواهد داشت.
 
در واقع برخلاف تلاش اصلاح طلبان برای معرفی جهانگیری به عنوان ابرقهرمان، ریل گذاری اقتصاد در پنج سال گذشته به سمتی رفته است که چنین نگاه سطحی به مشکلات هیچ نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت. سیاست هایی که به مجموع ارکان دولت یازدهم و دوازدهم مربوط می شود. 
 
در آخر باید گفت سردرگرمی مسئولان ارشد دولت همراه اوج گیری جنگ های حزبی هیچ تاثیری در منافع مردم و آشفته بازار اقتصاد نداشته و ندارد و تنها قربانی این وضعیت مردم خواهند بود.
منبع: رجانیوز
نظرات بینندگان