کد خبر: ۱۲۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۰ تير ۱۳۹۷
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

استقرار خطوط کشتیرانی در فارس ضرورت دارد/ توسعه حمل و نقل مهم‌ترین عامل در کاهش قیمت تمام‌شده کالا است

رحمانی گفت: اتصال و استقرار خطوط کشتیرانی بیش از گذشته احساس می‌شود زیرا سیستم حمل‌ونقل از مهمترین عوامل در کاهش قیمت تمام شده کالاهای تجاری است.

استقرار خطوط کشتیرانی در فارس ضرورت دارد/ توسعه حمل و نقل مهم‌ترین عامل در کاهش قیمت تمام‌شده کالا استبه گزارش شیرازه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس در همایش استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه تجارت فارس که با حضور مدیران ارشد سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی و فعالان اقتصادی فارس در اتاق بازرگانی برگزار شد با اشاره به عدم استقرار خطوط منظم کشتیرانی در این استان به عنوان یکی از نارسایی‌ها در صنعت حمل‌ونقل دریایی، گفت: این مهم موجب شده تا ضرروت اتصال و استقرار خطوط کشتیرانی بیش از گذشته احساس شود.

یدالله رحمانی بیان کرد: سیستم حمل‌ونقل از مهمترین عوامل در کاهش قیمت تمام شده کالاهایی است که می‌توانند در عرصه ملی و بین‌المللی با بازارهای مختلف رقابت کند.

وی با تصریح اینکه 90 درصد از حمل کالاها در دنیا از طریق کشتی و راه دریایی انجام می‌شود، افزود: استان فارس به عنوان یک قطب تجاری در جنوب کشور محسوب می‌شود و از طرفی دیگر تامین کننده 10 درصد از محصولات کشاورزی کشور است، از این رو نیاز به سیستم حمل‌ونقل جامع برای صادرات محصولات خود را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس با بیان اینکه این استان در بحث شیلات در بین استان‌های ساحلی جایگاه ششم را دارد، گفت: در صادرات غیرنفتی و در تولیدات پتروشیمی و سیمان در رتبه بسیار خوبی قرار داریم.

رحمانی همچنین چشم‌انداز صادارت غیرنفتی استان فارس در سال 97 را دو میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد: در کنار این پتانسیل‌ها فارس، در ناوگان جاده‌ای با 56 هزار کامیون در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در شمار رتبه‌های نخست قرار دارد.

نقش‌آفرینی در تجارت بین‌المللی در گرو دسترسی به تشریفات حمل و نقل دریایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس، عدم دسترسی به تشریفات حمل‌ونقل دریایی را از مشکلات این استان در صنعت حمل‌و‌نقل دریایی دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل نتوانسته‌ایم به در تجارت بین‌الملل نقش آفرینی کاملی داشته باشیم.

وی راه‌اندازی بزرگراه شیراز و اصفهان در پایان سال، در دستور کار بودن بیش از 500 کیلومتر بزرگراه در بخش‌های دیگر، راه‌آهن شیراز - بوشهر، راه‌آهن سیرجان - گل گوهر - شیراز که به بوشهر و اهواز متصل می‌شود و راه‌آهن اقلید - یزد را به‌عنوان نقاط قوت حمل‌ونقل استان مطرح کرد.

رحمانی منطقه اقتصادی ویژه شیراز و منطقه ویژه صنایع در لامرد را از ظرفیت‌های خوب برای استفاده کشتیرانی عنوان کرد و افزود: فارس پتانسیل خوبی برای کشتیرانی دارد و افتتاح دفتر کاهش هزینه‌های عملیاتی، حذف حمل هزینه بازگشت کانتینر به بندرها، کاهش هزینه بارگیری و بارچینی در کانتینرها، حذف خسارت کالا و دسترسی آسان برای دریافت کانتینر برای تجار را به دنبال خواهد داشت.

رحمانی همچنین با اشاره به راه‌اندازی نخستین دفتر کشتیراتی جمهوری اسلامی در استان فارس، بیان کرد: به دلیل همجواری استان فارس با استان‌های کرمان، یزد، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر باید این رابطه به گونه‌ای تعریف شود که شاهد سرویس‌دهی خوبی باشیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان