کد خبر: ۱۲۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷
همزمان با آغاز چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم؛

970 برگزیده قرآنی باهم به رقابت می‌پردازند/ محافل انس با قرآن در 4 بقعه متبرکه برگزار می‌شود

برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه، برگزاری محافل انس با قرآن در 4 بقعه متبرکه و برپایی نمایشگاه قرآنی از جمله برنامه‌های چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن است.

فردا 970 برگزیده قرآنی باهم به رقابت می‌پردازند/ محافل انس با قرآن در 4 بقعه متبرکه برگزار می‌شودبه گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری به تشریح جزئیات برگزاری مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن در این استان پرداخت و گفت: این مسابقات طی روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه جاری و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه ۳۷۰ نفر در بخش مسابقات شفاهی و ۶۰۶ نفر در آزمون معارف به رقابت می‌پردازند، افزود: ۱۴۵ نفر از آقایان و ۲۲۵ نفر از بانوان در بخش شفاهی و ۶۰۶ نفر نیز در آزمون معارف مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.

موسوی با تصریح اینكه مسابقات شفاهی در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد، گفت: رشته‌های معارف نیز شامل تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

مدیركل اوقاف فارس زمان برگزاری آزمون معارف را فردا، ۲۱ تیرماه همزمان با سراسر كشور اعلام كرد و گفت: این آزمون ساعت ۱۰ صبح فردا در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه مسابقات بخش بانوان در سالن عترت اداره‌كل اوقاف فارس و بخش آقایان در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود، گفت: تغییری كه امسال در مسابقه امسال ایجاد شده است این است كه شركت‌كنندگان باید در آزمون كتبی هم شركت كنند یعنی آزمون كتبی لازمه حضور در بخش شفاهی است.

موسوی ادامه داد: این آزمون به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم‌افزار تهیه شده از سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

وی با تصریح اینكه ۱۲ نفر از داوران برجسته ملی و بین‌المللی در دو بخش بانوان و آقایان این مسابقات حضور دارند، گفت: داوران این دور از مسابقات در بخش آقایان شامل معتز آقایی، سرپرست هیئت داوران و داور وقف و ابتدا، علی‌اكبر ملك‌شاهی داور لحن، حسن ربیعیان داور صوت، محمدباقر ماهانی داور تجوید، محمد آسن داور حسن حفظ، كاظم محمدی داور دعاخوانی وروح‌الله شفیعی ناظر مسابقات و در بخش بانوان نیز ایمان صحاف سرپرست هیئت داوران و داور لحن، محبوبه كاتب داور تجوید، ربابه بازگیر داور دعاخوانی، الهام ماندگار مهر داور وقف و ابتدا، وحیده گنبدی داور صوت، زهرا كسرایی داور حسن حفظ، نرگس شاه فضل نیز ناظر مسابقات حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تصریح بر اینکه نمایشگاه قرآن در محوطه ادره کل اوقاف و امور خیریه در جهت ارائه محصولات فرهنگی، طرح ملی حفظ و مکتب القرآن ثارالله(ع) برگزار می شود، یادآور شد: تعداد سه هزار و ۷۴۵ نفر متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات بوده‌اند که تعداد ۶۰۶ نفر پذیرفته شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه این آمار نشان از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی متقاضیان نسبت به سال گذشته دارد، گفت: علت کاهش آمار متقاضیان مصادف شدن با طرح آرامش بهاری است. تلاش داریم با انجام هماهنگی‌های لازم این مشکل را رفع کنیم.

برپایی نمایشگاه و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای این دور از مسابقات قرآن

در ادامه نشست سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن امسال دارای یكسری ابتكارات و نوآوری‌هایی است كه برای نخستین بار اعمال می‌شود از جمله اینکه تاكنون مسابقات مرحله استانی هیچگاه دارای مراسم افتتاحیه و اختتامیه نبود اما امسال این مراسم‌ها را برگزار خواهیم كرد.

جلالی زمان برگزاری مراسم افتتاحیه را ۲۱ تیرماه ساعت ۸:۳۰ در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) شیراز اعلام كرد و گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مركز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به سخنرانی خواهد پرداخت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار كرد: مراسم اختتامیه نیز ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه، ۲۲ تیرماه با حضور آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان در سالن عترت اداره‌كل اوقاف فارس برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر این‌ها امسال در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن ۴ محفل انس با قرآن در ۴ بقعه متبركه شاخص شیراز در تاریخ پنج‌شنبه، ۲۱ تیرماه برگزار خواهد شد.

جلالی ادامه داد: این مراسم‌ها در حرم‌های مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با تلاوت هادی یزدانی، حضرت علی‌بن حمزه(ع) با تلاوت سید محمدعلی سجادیان، حضرت سیدتاج الدین غریب(ع) با تلاوت حسن معلمی‌فرد، سیدمحمد قصردشت(ع) با تلاوت موسوی برگزار می‌شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: همچنین مانند سال گذشته نمایشگاه قرآنی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن در محوطه اداره‌كل اوقاف فارس طی دو روز برپا می‌شود كه در آن آخرین محصولات فرهنگی و قرآنی و مذهبی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام


نظرات بینندگان